دکتر نوروزی: تداوم و فلسفه وجودی جشنواره دانشجویی ابن‌سینا، به شرکت فعالانه و پرشور حداکثری دانشجویان دانشگاه بستگی دارد

دکتر مهدی نوروزی دبیر علمی و اجرایی سومین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا که با شعار دانشجو، نشاط، تعالی و آرمان‌گرایی» که 16 آذر 95 در تالار ابن‌سینا برگزار می‌شود، به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده برای برگزاری این جشنواره پرداخت.

دکتر نوروزی در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره صرفاً برای دانشجویان ایرانی و بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی، دکترای تخصصی، دستیاری و فلوشیپ می‌توانند با توجه به اهداف و محورهای جشنواره در آن شرکت کنند.
دکتر نوروزی که مسئولیت بخش هنری، ادبی و بخش اجتماعی جشنواره دانشجویی ابن‌سینا را به عهده دارد، شناسایی و معرفی فعالیت‌های برتر دانشجویی در حیطه‌های آموزشی، پژوهشی، کیفیت خدمات سلامت، قرآن و عترت، هنری، ادبی، اجتماعی، ورزشی و دانشجوی جامع و نمونه، شناسایی و قدردانی از دانشجویان ارائه‌دهنده خدمات سلامت باکیفیت مطلوب، معرفی و قدردانی از دانشجویان حائز رتبه در مسابقات و جشنواره‌های معتبر، شناسایی و معرفی فعالیت‌های اجتماعی و نوع‌دوستانه دانشجویان و ارائه الگوهای مناسب و موفق به دانشجویان را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره برشمرد.
عضو هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه، ادامه داد: شناسایی و قدردانی از دانشجویان موفق در چند حیطه، تعمیق فرهنگ و جلب‌توجه دانشجویان به روحیه کارگروهی، سخت‌کوشی و چندبعدی بودن، معرفی دانشجویان برتر در حوزه‌های مختلف، جلب‌توجه، معرفی و حمایت اعضای هیات علمی به فعالیت‌های متنوع این دانشجویان و ایجاد روحیه رقابت سازنده بین دانشجویان از اهداف فرعی این جشنواره به شمار می‌آیند.
وی افزود: این جشنواره سعی در چندبعدی کردن دانشجویان دارد اینکه دانشجویان بدانند فقط در یک بعد فعالیت نکنند و نیز بدانند دانشگاه برای فعالیت‌های غیردرسی نیز برنامه‌های مختلفی دارد و تلاش آن‌ها را در این زمینه‌ها قدر می‌نهد.
دبیر علمی و اجرایی سومین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا، تشویق دانشجویان غیر ایرانی برای شرکت در جشنواره دانشجویی را از دیگر ابعاد برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: گرچه در سال‌های گذشته دانشجویان غیر ایرانی نیز در این جشنواره می‌توانستند شرکت کنند ولی امسال با برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی که شده امیدواریم تعداد شرکت‌کنندگان دانشجویان خارجی بیشتر شود.
دکتر نوروزی با اشاره به هماهنگی‌های لازم و دقیق بخش‌های اجرایی و مرکزی (دبیرخانه) که به عهده بخش اجرایی جشنواره است، تصریح کرد: بخش اجرایی جشنواره شامل بخش‌های فناوری اطلاعات (ثبت‌نام و داوری‌های الکترونیکی) و هماهنگی‌های علمی و داوری، تبلیغات و انتشارات، تدارکات و پشتیبانی و دبیرخانه است که با سرپرستی این‌جانب و همیاری همکاران این بخش به انجام خواهد رسید.
وی در خصوص مسئولیت‌های دبیرخانه این جشنواره اظهار کرد: مستندسازی، حفظ و بهره‌برداری از اطلاعات و تاریخچه جشنواره مربوط به دبیرخانه دائمی جشنواره است که در طول سال و برگزاری جشنواره بعدی فعالیت دارد.
دکتر نوروزی بابیان اینکه، امسال نیز برنامه‌های خوب و متنوعی در طول جشنواره برگزار می‌شود، افزود: هرساله نمایشگاهی از تمامی معاونت‌های دانشجویی دانشکده‌ها بر پا می‌شد اما امسال فقط دستاوردهای دانشجویی در حوزه نشریات و کانون‌های دانشجویی توسط خود دانشجویان ارائه می‌شود که در صورت امکان از یک روز قبل از جشنواره آغاز و تا یک روز بعد از جشنواره ادامه خواهد داشت.
وی مهلت ثبت‌نام در سومین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا را تا 27 مهر 95 عنوان کرد و گفت: البته تا امروز 26 مهر 95 تعداد چشمگیری از دانشجویان دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و تا تکمیل فرم‌ها تا آخرین روز ثبت‌نام که سه‌شنبه 27 مهر 95 است امیدواریم مشارکت حداکثری دانشجویان را داشته باشیم در ضمن دانشجویان برگزیده در هر بخش تا جشنواره سال بعد فرصت دارند تا از گرنت های بخش مربوطه یا بخش‌های دیگر طبق شرایط اعلام‌شده استفاده کنند که در غیر این صورت به‌منزله انصراف تلقی خواهد شد.
دکتر نوروزی ادامه داد: اطلاع‌رسانی برای شرکت دانشجویان در سومین جشنواره دانشجویی از طرق متعددی ازجمله ارسال پیامک، کانال تلگرام، نصب پوستر و بنر در بیمارستان‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، دانشکده‌ها و معاونت‌ها و حتی خوابگاه‌های فرعی دانشگاه و اطلاع‌رسانی در جشن دانشجویان جدید بوده و همچنین از معاونت‌های دانشجویی دانشکده‌ها خواسته‌شده از بین دانشجویان نمایندگانی برای تشویق و جذب دانشجویان دیگر به دبیرخانه جشنواره معرفی شوند که البته امتیازاتی نیز برای این نمایندگان در نظر گرفته‌شده است.
دبیر اجرایی جشنواره از دانشجویان خواست در هر بخشی که فکر می‌کنند توانایی دارند ولو اندک در این جشنواره شرکت کنند و تأکید کرد، برای سال‌های آینده در نظر داریم امتیازات خاصی از بنیاد ملی نخبگان برای دانشجویانی که در جشنواره دانشجویی شرکت می‌کنند اخذ کنیم که قطعاً به توسعه این جشنواره کمک فراوانی خواهد کرد.
وی در پایان، جوایز جشنواره دانشجویی ابن‌سینا برای برگزیدگان را معادل سی میلیون ریال گرنت، بیست‌وپنج میلیون ریال جایزه نقدی، اعطای تندیس جشنواره و تقدیرنامه به امضای ریاست دانشگاه برشمرد.

خبر: مقدم

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم