رئیس بیمارستان شریعتی پیاده سازی پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری دربیمارستان را سنگین و زحمات تمامی همکاران را در اجرای آن ها مهم دانست

کتراحمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی اجرای پروژه نسخه الکترونیک، سامانه HIS و جابجایی ساختمان درمانگا های بیمارستان را از برنامه های بزرگ دانست.

رئیس بیمارستان شریعتی در جلسه روسای بخش ها پیاده سازی پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری دربیمارستان را سنگین و زحمات تمامی همکار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، جلسه روسای بخش های بیمارستان به ریاست دکتر احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی و اعضای هیات رئیسه بیمارستان یکشنبه 23 مرداد 1401 در سالن دکتر باستان حق برگزارشد. دراین جلسه دکتر جمشیدی به فعالیت های بیمارستان و پروژه های جدید و برنامه های خیرین اشاره کرد وگفت: حضور خیرین در کنار بیمارستان شریعتی برای حل مشکلات خیلی کمک کننده است. تاسیسات بیمارستان توان سرمایش برای تمامی بیمارستان درروزهای گرم را ندارد و این درحالی است که ۴۰ میلیارد برای بکار گیری چیلرهایی که خریداری شده اند برآورد می شود.

دکتر جمشیدی افزود: خیرین در ماه های اخیر دستگا های سونوگرافی و کرایو خریداری کرده اند .  برنامه هایی هم برای  نوسازی بخش های قدیمی بیمارستان، تاسیسات و تامین MRI  درنظرگرفته شده، که امیدواریم تدابیراندیشیده شده، بزودی اجرا شود. 

رئیس بیمارستان شریعتی همچنین درباره پروژه تغییر سامانه اطلاعات بیمارستانی گفت: سامانه قبلی دارای  اشکالات فراوان بود و برای گزارش گیری ساده از سامانه قبلی دچار اشکال بودیم سامانه جدید هم از دانشگاه معرفی شده و علی رغم اشکالات ، بهترین سامانه موجود و در دسترس هست که دانشگاه تصمیم گرفت برای همسو شدن همه بیمارستان ها به صورت یکپارچه از این سامانه استفاده شود.

 دکتر جمشیدی همچنین کسب رتبه یک در ارزیابی اعتبار بخشی بیمارستان را نتیجه فعالیت و تلاش تیم مدیریت و رهبری، روسای بخش ها، مسئولان پرستاری وهمکاری همگان دانست و گفت: این تلاش ها بسیار چشمگیر بود.

در ادامه این جلسه، دکترمونا طلسچیان رئیس واحد بهبود کیفیت بیمارستان شریعتی  با اشاره به بحران  های کرونا و عدم اجرای کامل اعتبار بخشی، تلاش همگان برای رسیدن به استاندارد ها در تمامی حوزه ها را کاری سخت و قابل تقدیر دانست .دکتر طلسچیان افزود: وظیفه اصلی ما ارایه خدمات درمانی با کیفیت به بیماران است و اصرار برای اجرای استانداردها در همین راستاست.دکتر طلسچیان همچنین با توضیح نمرات ارزیابی  در محورها و حوزه های مختلف ،ویزیت به موقع پزشکارن در اورژانس ، ترخیص منظم بیماران و انتقال از اورژانس به بخش ها را از نقاط قوت دانست و افزود: این بهترین نمراتی است که در دانشگاه کسب شده اما لازم است روند اارتقا ادامه دار باشد.

 دکتر سحر توکلی معاون آموزشی بیمارستان شریعتی در این جلسه برنامه های آموزشی دستیاران ، تشویق و تقویت انگیزه استادان برای همکاری در کنفرانس های آموزشی، اجرای کریکولوم آموزشی اینترن ها و تدوین کارنامه آموزشی بخش ها را از مهم ترین فعهالیت های  معاونت آموزشی دانست.

دکتر عبدالهی مدیر درمان بیمارستان شریعتی نیز در این جلسه درباره امکان راه اندازی کلینیک مجازی با هدف کاهش بیماران در درمانگا های کلینیک ویژه خبر داد . مدیر درمان بیمارستان شریعتی همچنین درباره انجام مشاوره ها به صورت الکترونیک و به صورت صوتی صحبت کرد.

دکتر مرجان یغمایی معاون بین الملل بیمارستان شریعتی در این جلسه درباره فعالیت های معاونت بین الملل در دانشگاه و بیمارستان شریعتی پرداخت و گفت: دانشگاه با 18 کشور همکاری های علمی دارد و فعالیت های معاونت بین المللی دانشگاه با فعالیت های اموزشی پژوهشی بیمارستان گره خورده است . وی جمع اوری اطلاعات و توانمندی های  استادان ایرانی دانشگا ههای بین الملل ازفعالیت های این معاونت نام برد و ضمن معرفی برنامه HOW I TREAT گفت: در این برنامه پزشکان می توانند به معرفی آخرین آپدیت های درمانی دنیا بپردازند . دکتر یغمایی همچنین درباره میز همکاری های علمی ایران و امریکاری شمالی توضیح داد و برنامه کیس پرزنتیشن TUMS Board Review   و ژورنال کلاب های آنلاین را از دیگر فعالیت های معاونت بین الملل معرفی کرد. دکتر یغمایی همچنین از برنامه ریزی برای خواهر خواندگی با بیمارستان های عراق خبر داد وگفت: با بیمارستان هایی که 50 درصد تشابه فعالیت داشته باشیم می توانیم قرار داد خواهر خواندگی و همکاری درمانی داشته باشیم .معاون بین الملل بیمارستان شریعتی همچنین از امکان راه اندازی مشاوره از راه دور استفاده از پلتفرم  zoom صحبت کرد.

درادامه دکتر فرزاد فاتحی معاون پژوهشی بیمارستان درباره فعالیت های این معاونت و تشکیل کمیته اخلاق در پژوهش در بیمارستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تشکیل جلسات این کمیته مدت زمان دریافت کد اخلاق برای پژوهش های بیمارستان به یک ماه کاهش یابد .

 درادامه دکتر برکتی مدیر بیمارستان شریعتی درباره شرایط راه اندازی HIS  جدید بیمارستان گفت: با توجه به این که سامانه قبلی درحال کار بود تعویض آن با توجه به لزوم ادامه خدمت رسانی و کانتکس بیمارستان و همچنین کمبود نیروهای واحد فناوری اطلاعات بیمارستان و آموزش بیش از 1000 نیرو در بیمارستان، کاری بسیار سخت بود که با هماهنگی ها به حمدالله انجام شد.

دکتر برکتی  همچنین از آماده شدن پلتفرم بیوارک برای نسخه نویسی خبر داد و گفت: این پلتفرم از هفته آینده در درمانگاه های بیمارستان پیاده سازی و گام به گام اجرا خواهد شد.مدیر بیمارستان شریعتی اجرای سامانه رستک برای مدیریت مشاوره های بیمارستان را دیگر برنامه ها عنوان کرد و همکاری در اجرای برنامه های ایمنی در بخش ها و ارتقای برنامه های کنترل حریق و بازبودن درب های خروج اضطراری در بخش را خواستار شد.

 دکتر جعفری معاون درمان بیمارستان شریعتی نیز با توضیح وضعیت بیمارستان از نظر بستری بیماران کرونا گفت: علی رغم این که گفته می شد این پیک ، مرگ و میر نخواهد داشت به دلیل پیچیده بودن بیماران متاسفانه شاهد مرگ میر هم بودیم دکتر جعفری همچنین از همکاری روسای بخش ها در ویزیت بیماران اورژانس و اختصاص برخی بخش به بیماران کرونا قدردانی کرد و گفت: در این پیک بخش های ساختمان امید و ICU اورژانس و بخش دیابت باز هم به کرونا اختصاص یافت که امیدوارم به زودی از این مرحله هم عبور کنیم .

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *