دهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره): توسعه بیمارستان مستلزم اندیشیدن به فراسوی برخی نوستالژی‌ها است

در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به موضوعاتی چون رفع چالش‌های اتوماسیون اداری اعضای هیئت‌علمی و به‌طور ویژه سنجه‌های اعتباربخشی کنترل عفونت بیمارستانی این مرکز پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت این مرکز شنبه 4 تیر 1401 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بیمارستان‌ها در سالن شورای ریاست برگزار شد.

رئیس مجتمع عدم آگاهی کارکنان از قوانین حضوروغیاب نظام اداری دانشگاه و مجتمع را از خطاهای فردی دانست و تصریح کرد: تیم مدیریت بیمارستان با پایش و نظارت مستمر، ارائه بازخوردهای دوره‌ای، شناسایی و رفع مشکلات اتوماسیون می‌تواند به کاهش این خطاهای فردی کمک کند، ولی به‌عنوان یک وظیفه سازمانی، کارکنان در تمامی سطوح خدمتی باید به فرآیند نحوه پیگیری امور پرسنلی خود اعم از حضوروغیاب و ثبت مرخصی و ... در سامانه اتوماسیون اداری آشنا بوده و اعضای هیئت‌علمی و حتی مدیران هم از این امر مستثنا نیستند.

همچنین دکتر دهقان بسامد نوآوری و فکر خلاق را محرک توسعه‌یافتگی عنوان کرد و گفت: رشد و توسعه بیمارستان، اصلاح ساختار و انجام سایر پروژه های بزرگ، مستلزم اندیشیدن به فراسوی برخی نوستالژی‌هاست.

رئیس مجتمع در ادامه افزود: یکی از سیاست‌های تیم رهبری و مدیریت مجتمع در بحث اعتباربخشی، بررسی سنجه‌های حوزه‌های مختلف در جلسات هفتگی هیئت‌رئیسه بیمارستان باهدف آشنایی اعضا، شناسایی و رفع ایرادهای موجود است. از طرفی با توجه به اهمیت خدمات بخش اورژانس و به‌ویژه در نوبت‌های کاری شب، برنامه بازدید سرزده اعضای تیم رهبری مجتمع را در برنامه‌های نظارتی خودداریم.

مهندس سورکی در بحث مدیریت نیروی انسانی مجموعه‌های بزرگ بیمارستانی گفت: بیمارستان‌های بزرگ با توجه به تعداد بالای نیروهای انسانی نیازمند مدیریت فرآیندی هستند. یکی از اقدامات مثبتی که در مجتمع با رهبری دکتر دهقان از چند ماه اخیر شکل‌گرفته پروژه‌ای دیدن کارهاست. در امور حضوروغیاب و بازنشستگی اعضای هیئت‌علمی تداخل کارها زیاد است و باید سازوکار مناسبی برای رفع چالش‌های موجود دیده شود.

دکتر صالحی نیز ایجاد پرونده الکترونیک اعضای هیئت‌علمی مجتمع را یک ضرورت خواند و در خصوص اهمیت نحوه ارائه خدمات در بخش اورژانس گفت: در نگاه مردم، اورژانس جایی است که کارها چابک و سریع انجام می‌شود. بر این اساس کاهش فاصله زمانی ورود بیمار به اورژانس تا ویزیت اولیه پزشک و اقدامات درمانی پایه در افزایش رضایتمندی مراجعان مهم است.

دکتر گنجعلیخان در خصوص پالایش اتوماسیون اداری از افرادی که بنا به دلایل مختلف دیگر در مجموعه نیستند پیشنهاد داد: فهرستی از افراد زیرمجموعه روسای بخش‌ها تهیه و در اختیارشان قرار گیرد تا دسترسی‌های لازم در سامانه اتوماسیون بین افراد حاضر برقرار و سایر اسامی حذف شود.

دکتر محمدنژاد در این جلسه با ارائه گزارشی از وضع سنجه‌های اعتباربخشی کنترل عفونت و استریلیزاسیون مرکزی مجتمع (CSSD) در خصوص نقاط قوت و ضعف مجتمع در هریک از شاخص‌ها، تجهیزات و اقدامات موردنیاز در هر حوزه توضیحاتی داد و گفت: در بحث مقاومت میکروبی، جزو بهترین بیمارستان‌های کشور در شناسایی و گزارش دهی 6 ماهه شایع‌ترین میکروارگانیسم‌های بیمارستانی هستیم. نکته مهم این است که در اعتباربخشی امسال، برای این‌که بیمارستان بتواند در سطح یک بماند باید نمره اعتباربخشی ایمنی بیمار و اورژانس آن بالای 60 شود.

در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر سید روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر علی گنجعلیخان مدیر درمان، دکتر سید علی مؤمنی مدیر امور پژوهشی و فناوری، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر علی اعتمادیان مشاور امور توسعه، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، دکتر نوید مقدم مدیر فناوری اطلاعات، مهندس رضا قدیم خانی سرپرست مدیریت دفتر فنی و امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت و دکتر اسمعیل محمدنژاد مسئول کنترل عفونت مجتمع به‌عنوان مهمان ویژه جلسه این هفته حضور داشتند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *