قدردانی دبیر جدید کانون دانشجویی طبیب دوار از دبیر پیشین و فعالیت های چندساله کانون

ثنا احمدی دبیر فعلی کانون دانشجویی مذهبی «طبیب دوار» دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف قدردانی از تلاش های مائده مظفری دبیر پیشین کانون و همچنین تمام فعالان در این کانون، توضیحاتی را درخصوص عملکرد چند ساله کانون با عنوان از آغاز تاکنون، منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، احمدی دبیر کانون طبیب دوار با قدردانی از دبیر پیشین و اعضا و همراهان این کانون، توضیحاتی را درخصوص راه اندازی کانون، اهداف آن و همچنین فعالیت هایی که از ابتدا تاکنون در دانشگاه انجام شده است، ارائه داده است که در ادامه می خوانید.
این کانون از سال 1390 فعالیت خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کرده است. هدف اصلی تشکیل کانون، گسترش تدبر در قرآن، جامعه و افزایش حس نیازمندی به قرآن و اهل بیت است.
دبیر کانون طبیب دوار همچنین اهداف و فعالیت هایی را که در این 10 سال در کانون دنبال می شده است را به شرح زیر بیان کرد:
تدبر در قرآن به عنوان هدف کلیدی کانون لازم است تعریف شود؛
تدبر به معنای این است که عاقبت کلام وحی را متناسب با ظرف وجودی خود متوجه شده و در راستای آن عاقبت قرار بگیرد. در این بررسی لازم است که عاقبتی که خداوند برای بنده در نظر گرفته است متوجه شود و برنامه های کامل این کتاب آسمانی را در زندگی خود وارد کند. این کانون با این اهداف در طول این چند سال فعالیت هایی نظیر: برگزاری اردوهای قرآنی-زیارتی مشهد مقدس، حلقه های تدبر در قرآن، کلاس های آموزش تدبر در قرآن، امور خیریه، پژوهش در قرآن و مشاوره های پزشکی انجام داده است.
این کانون فعالیت های گسترده ای به صورت مجازی و آنلاین انجام داده است؛
از فعالیت های مجازی این کانون می توان به: برگزاری دوره های آنلاین تدبر، جلسات هفتگی شورای مرکزی با محوریت ارائه تدبری سوره توسط اعضا اشاره کرد که موجب می شود قرآن در بطن زندگی جریان یابد و برکات آن رهگشای امورات زندگی باشد.
خدمات کانون به دانشجویان بین الملل؛
یکی از فعالیت های مهم این کانون برگزاری جلسات تدبر آنلاین و آفلاین با دانشجویان بین الملل دانشگاه به زبان انگلیسی است که در نوع خود بسیار جالب و خلاقانه است. دانشجویان بین الملل بعنوان سفیران فرهنگی کشور، جایگاه بسیار مهمی دارند.
برگزاری جلسات منظم و جامع برای دانشجویان؛
این کانون پشتیبان طرح ملی تدبر در قرآن بوده است و جلسات هفتگی قرآن در خوابگاه خواهران، کارگاه های تدبر در خوابگاه نرگس دانشجویان خارجی، جلسات خانوادگی هفتگی با محوریت تدبر در قرآن (سوره ابراهیم، فهم ساده از قرآن) را برگزار کردند و ارتباطات موثر و خوبی را با دانشجویان سایر دانشگاه ها از طریق شرکت در کلاس ها، کارگاه ها و جلسات برقرار کردند.
فعالیت های خیّرانه این کانون از برکات وجود دیدگاه قرآنی در اعضای این کانون است؛
تهیه غذا و اطعام نیازمندان جزو کارهایی بوده که در این کانون انجام می شده است. یکی دیگر از خدمات کانون طبیب دوار انجام مشاوره پزشکی دانشجویان فارغ التحصیل پزشکی به نیازمندان بوده است.
کلاس هایی که در پاییز 1400 در حال برگزاری است؛
کلاس مقدمات تدبر در قرآن، کلاس های روش تفکر در قرآن، کلاس تدبر بر روی سور مکی و کلاس های تدبر بر روی سور مدنی در حال برگزاری است.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *