مروری بر گزیده مقالات منتخب اساتید مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) منتشرشده در مجلات بین‌المللی

️به مناسبت هفته پژوهش، به مرور مقالات شاخص یکسال اخیر منتخب دفتر توسعه پژوهش‌های بالینی معاونت امور دانشگاهی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) می‌پردازیم.

️به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، به مناسبت هفته پژوهش مروری بر مقالات منتخب دفتر توسعه پژوهش‌های بالینی معاونت امور دانشگاهی مجتمع می‌کنیم.
مقاله شاخص شماره ۱۰: به قلم دکتر بیژن شهبازخانی، استاد بخش بیماری‌های گوارش و کبد مجتمع که در مجله sci rep منتشر شده و شیوع حساسیت به گلوتن (در موارد غیر سلیاک) در بیماران مبتلا به سوء هاضمه عملکردی مقاوم به درمان ارزیابی شده است.
مقاله شاخص شماره ۱۱: به قلم دکتر رویا ستارزاده استاد و دکتر فرنوش لارتی دانشیار بخش قلب و عروق مجتمع نگارش و در ژورنال بین‌المللی تصویربرداری قلب و عروق منتشر شده است و یافته‌های اکوکاردیوگرافی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مورد بررسی قرار گرفته بود.
مقاله شاخص شماره ۱۲: این مقاله به قلم دکتر بهزاد پازوکی استاد بخش گوارش و دکتر فائزه سلحشور دانشیار بخش رادیولوژی نگارش و در ژورنال کانادایی بیماری‌های تنفسی منتشر شده و نتایج سی‌تی‌اسکن‌های پیگیری بیماران مبتلا به کووید۱۹ با درگیری اولیه ریوی شدید ارزیابی شده بود.
مقاله شاخص شماره ۱۳: در این مقاله که به قلم دکتر علیرضا استقامتی استاد بخش غدد نگارش و در مجله دیابتولوژی و سندروم متابولیک منتشر شده، شاخص فیبروز درجه ۴ کبد بعنوان فاکتور مستقل مرتبط با بیماری های قلبی-عروقی در بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب متابولیک معرفی شد.
مقاله شاخص شماره ۱۴: به قلم دکتر پیمان شیخ‌‌زاده استادیار بخش پزشکی هسته‌ای نگارش و در مجله دانش فیزیک و مهندسی پزشکی منتشر شده و فانتوم و بالینی الگوریتم بازسازی BSREM در مطالعات 68Ga-PSMA PET-CT ارزیابی شده است.
مقاله شاخص شماره ۱۵: به قلم دکتر حسین خلیلی استاد داروسازی بالینی و دکتر محمدرضا صالحی استادیار بخش بیماری‌های عفونی نگارش و در ژورنال شیمی‌درمانی آنتی‌میکروبیال منتشر شده و اثربخشی و ایمنی تجویز داروی ریفامپیسین در درمان بروسلوز با دوز استاندارد و دوز بالا مقایسه شد.
مقاله شاخص شماره ۱۶: این مقاله به قلم دکتر محمدعاشوری استادیار بخش جراحی عمومی نگارش و در مجله بیومدیسین و فارماکوتراپی منتشر شده و بهبود پاسخ التهابی و افزایش آستانه ایسکمی به‌دنبال پیش‌درمانی تک‌دوز با آلبندازول در موارد القای آسیب ناشی از ریپرفیوژن ایسکمی مزانتریک نشان داده شد.
مقاله شاخص شماره ۱۷: با مشارکت دکتر مه‌رو رضایی‌نژاد استادیار بخش زنان در متاآنالیز و مرور سیستماتیک بین‌المللی که در ژورنال عفونت بیمارستانی منتشر شده، موضوع آمار به روز جهانی عفونت محل جراحی در سزارین بررسی شده است.

 
 
 
 
 
محمد مرزبان
تهیه کننده:

محمد مرزبان