هم‌اندیشی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان درباره چالش‌های برنامه آمادگی برای زایمان در معاونت بهداشت

اجرای طرح (برنامه‌ریزی برای زایمان) تصویب و مقرر شد؛ به‌صورت آزمون در تعداد مشخصی از کلاس‌های آمادگی برای زایمان حوزه بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شود.

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، روز چهارشنبه 13 شهریور 98 جلسه هم‌اندیشی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در خصوص بررسی چالش‌های برنامه آمادگی برای زایمان با حضور مدیر گروه سلامت خانواده، کارشناسان سلامت مادران معاونت بهداشت و کارشناسان سلامت مادر و نوزاد معاونت درمان برگزار شد.
ابتدا دکتر مهرزاد ناصری، مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، گزارش وضعیت موجود و اهداف کشوری برنامه را به صورت کامل تشریح کرد.
وی به مهم‌ترین دستاوردهای برنامه، شامل مؤثر بودن کلاس‌های یادشده در توانمندسازی مادران و دستیابی به پوشش 57 درصدی زایمان طبیعی در مادرانی که در کلاس‌های آمادگی برای زایمان شرکت داشتند، اشاره کرد.
 علاوه بر این چالش‌ها و مشکلات برنامه ازجمله کاهش مراجعه مادران باردار شکم اول به این کلاس‌ها موردبحث و تبادل‌نظر کارشناسان حاضر در جلسه قرار گرفت.
در ادامه اجرای طرح (برنامه‌ریزی برای زایمان) تصویب و مقرر شد، به‌صورت آزمون در تعداد مشخصی از کلاس‌های آمادگی برای زایمان حوزه بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش اجرا شود؛ در این طرح هر مادر باردار پس از شرکت در کلاس آمادگی برای زایمان، برای انجام زایمان به بیمارستان معرفی‌شده و در راستای انجام زایمان طبیعی حمایت می‌شود.
در پایان تعیین شد طی جلسات آینده اقدامات لازم برای عملیاتی شدن طرح انجام شود.
 نظری، اکبری و اسماعیلی از حوزه معاونت درمان و اعظم السادات نیاکان و زینب محقق از حوزه معاونت بهداشت، در این جلسه شرکت داشتند.
خبرنگار و عکاس: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی