وبینار علمی تازه های اینترونشن دریچه میترال در مرکز قلب تهران

وبینار مشترکی بین مرکز قلب و مایو کلینیک آمریکا به صورت زنده برگزار و نحوه نصب دریچه میترال بدون جراحی باز بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز جمعه 16 اردیبهشت 1041 وبینار علمی رفع نارسایی و بیماریهای دریچه میترال از طریق آنژیوگرافی در سالن آمفی تأتر مرکز قلب با حضور تعدادی از اساتید و ارتباط مستقیم با مایو کلینیک آمریکا برگزار شد.
دکتر علی محمد حاجی زینعلی معاون آموزشی مرکز در مصاحبه ای در همین زمینه گفت: با تشکر از همه همکاران، برنامه ای که ما امروز داشتیم از یک جهت جالب بود و آن این بود که ما برای اولین بار با مایو کلینیک آمریکا یک وبینار زنده مشترک را برگزار کردیم که مقدمه ای برای شروع این برنامه باشد که مرکز قلب تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران که مأموریت اصلی خودشان که ارتقاء سطح علمی کشور است، انجام دهد و هدف آن بالا بردن سطح تخصصی کشور است.
دکتر زینعلی ادامه داد: این برنامه که با دبیری علمی استاد محمد صاحب جمع و دبیر اجرایی دکتر کاوه حسینی انجام شد، اینترونشن در دریچه میترال بود، یعنی به جای جراحی قلب باز ما از تکنیک ها و دیوایس هایی استفاده کنیم که بدون اینکه قلب باز شود ما بتوانیم نارسایی ها و بیماریهای دریچه میترال را درمان کنیم.
وی گفت: این کار در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و ما مشابه این کار را برای دریچه آئورت، نزدیک به 10 سال قبل برای اولین بار در کشور با همکاری دکتر صاحب جمع و جراحان عزیز شروع کردیم و مرکز قلب این افتخار را داشت که پیشگام در این قضیه باشد و در حال حاضر بیش از 200 بیمار دریچه آئورت به این روش درمان شدند و همین دور نما را ما برای دریچه میترال داریم.
معاون آموزشی مرکز قلب تهران افزود: احساس کردیم که چون این کار در دنیا شروع شده ما هم وظیفه داریم که آن را به کشور بیاوریم و انشالله همانطور که برای اولین بار هم چند مورد آن در اینجا انجام شد به شکل جدی آن را استمرار دهیم و رسالت مرکز و دانشگاه که آوردن تکنیک های جدید و گسترش آن در کشور و آموزش فلوشیپها می باشد را انجام دهیم، بدون شک این کار به خیلی از بیماران که امکان عمل قلب باز را ندارند، کمک خواهد کرد.
دکتر صاحب جمع دبیر علمی این وبینار نیز در تکمیل سخنان دکتر زینعلی اینطور توضیح داد: این روش بسیار پیچیده است و برای همین هم یک کار تیمی بسیار وسیعی از نظر تصویربرداری، جراحی، اینترونشنیست، بیهوشی و سیستم پرستاری لازم دارد تا این کار انجام شود و مانند همه بیماریهای استراکچرال که یک تیم بسیار قوی میخواهد، همه اینها باید با هم باشند تا بتوانیم این کار را انشالله با موفقیت در ایران هم همچنان پیش ببریم.
در این وبینار علمی استاد دکتر محمد صراف بصورت زنده از مایو کلینیک آمریکا بعنوان سخنران اصلی این رویداد علمی در 3 مرحله به ارائه مقالات علمی و تجربیات در آن مرکز بزرگ آمریکا، پرداخت و دکتر علی محمد حاجی زینعلی و دکتر محمد صاحب جمع سخنرانان علمی از مرکز قلب تهران و دکتر سیف الله عبدی نیز در همین زمینه مقالات خود را ارائه دادند.
دکتر مجتبی سالاری فر، دکتر حسین نوید، دکتر محمدحسن نمازی، دکتر آذین علیزاده اصل بعنوان اعضای پانل در این وبینار علمی حضور داشتند.

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *