• تاریخ انتشار : 1399/09/08 - 12:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 396
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

وبینار معرفی مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه و مرکز علمی پژوهش های دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی ویژه دانشجویان ورودی جدید

وبینار معرفی مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه و مرکز علمی پژوهشهای دانشجویی ویژه ی دانشجویان ورودی جدید دانشکده پرستاری و مامایی روز پنجشنبه 6 آذرماه 99 در اسکای رو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکترپروین پاسالار، رییس مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه در وبینارمعرفی مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه و مرکز علمی پژوهشهای دانشجویی ویژه ی دانشجویان ورودی جدید دانشکده ضمن تبریک پذیرفته شدن دانشجویان پرستاری و مامایی در برترین دانشگاه و دانشکده ی کشور توصیه‌های خود به دانشجویان ورودی جدید را در سه سطح والدین، دانشجویان و اساتید دسته بندی کرد.
وی از والدین خواست با توجه به ورود دانشجویان به دانشگاه و تجربهٔ محیطی متفاوت از کنترل بیش از حد و از طرفی رهایی کامل فرزندان خود اجتناب کنند.
او در توصیه به اساتید نیز ضمن خدا قوت برای تمامی زحماتی که برای آموزش دانشجویان متحمل می‌شوند، خواستار ساده گویی و پرهیز ازتدریس پیچیده شد و با توجه به ورود آنها به محیط جدید آموزشی و متمایز ازفضاهای آموزشی قبلی از اساتید درخواست کرد که تدریس به شیوه‌های جدید در این دوره گذرا را برای دانشجویان خوشایند کنند.
دکتر پاسالار ضمن برشمردن مزایای بهره مندی دانشجویان از مزایای استعدادهای درخشان، به برخی موارد اعم از امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی و ورود به مقطع بالاتر تحصیلی طبق شرایط آیین نامهٔ مربوطه اشاره کرد.
وی به دانشجویان توصیه کرد: برای همه کارها برنامه و مدیریت زمان داشته باشید و ضمن شادی وسرزندگی ناامید ومنفی باف نباشید، درسها را با تعمق یاد بگیرید، تک بعدی نباشید وسعی کنید درهمهٔ جنبه‌ها فعال باشند و بر انجام همه کارها مبتنی بر شواهد معتبرو بازخورد تاکید کرد.  
وی از دانشجویان خواست برای خود هدف داشته باشند و مهارتهای عمومی، ارتباطی و تخصصی خود را برای دستیابی به چشم اندازتحصیلی وشغلی مورد علاقه خود افزایش دهند و بر رفتار توام با احترام  با بزرگان علم و هنر و سبک زندگی سالم، با نشاط و اعتدال در زندگی تاکید کرد.
در ادامه علی ابدالی دبیر مرکز علمی پژوهشهای دانشجویی و سحرمحسنی ضمن توضیح تجربیات خود در فعالیتهای دوره دانشجویی دوره دانا و شیوه عضویت در مرکز را برای دانشجویان توضیح دادند و ضمن اشاره به شکوفایی استعدادهای خود در مرکز، کلیپ آموزشی پیشگیری از ابتلا و مراقبت از بیمارمبتلا به کووید ۱۹ را که از فعالیتهای تیم دانشجویی مرکز بود به نمایش گذاشتند.
دکتر آرزو راستی سرپرست مرکز علمی پژوهشهای دانشجویی دانشکده نیز حیطه‌های فعالیت مرکز شامل پژوهشی، آموزشی، نوآوری وکارآفرینی، بین المللی و روابط عمومی را شرح داد و از دانشجویان برا ی عضویت درمرکز و فعالیت در حیطه مورد علاقه خود دعوت بعمل آورد.
وی ضمن برشمردن فرصتهای ارزنده دوران دانشجویی اعم از امکان شرکت در جشنواره‌های دانشجوی نمونه کشوری، ابن سینا و فرهنگی از برگزاری کارگاه آیین نامه‌های دانشجویی ویژه دانشجویان ورودی جدید خبر داد و تاکید کرد: دانشجویان استعدادهای فوق العاده‌ای دارند و باید با شناخت صحیح از توانمندیهای خود و با برنامه ریزی و تکیه بر الطاف خداوند در ترسیم راه آینده خود کوشا باشند.
دکتر راستی همچنین طرق مختلف ادامه تحصیل وآینده شغلی دانشجویان را توضیح داد و از آنها خواست با علاقه و پشتکار در رشتهٔ خود مسیر آینده خودشان را از الان پایه ریزی کرده، اطلاعات را از منابع موثق اعم از وب سایت دانشکده و کانال های معتبر اطلاع رسانی کسب کنند.
وی دانشجوی موفق را دانشجوی چند بعدی و فعال در زمینه‌های مخلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خواند و تکیه بر اخلاقیات را رمز موفقیت دانشجویان دانست.
دکتر راستی در ادامه برخی از موفقیت های مرکز اعم از کسب رتبهٔ برتر در چندین سال پیاپی در دانشگاه و بیست و پنجمین مجمع سالیانهٔ مرکز علمی پژوهش های دانشگاه، کسب رتبهٔ سوم استارت آپ ملی مراقبت‌های مکمل و راه اندازی دورهٔ دیپلم پژوهشی را نام برد.
وی افزود: مجوزراه اندازی این دوره برای اولین بار به  دانشکده پرستاری و مامایی اعطا شده و اساتید برگزیده دانشکده و دانشگاه و مدرسان برگزیده دانش آموخته دانشکده در تدریس آن مشارکت دارند و مزایای عضویت دانشجویان در تیم اجرایی و منتوری کارگاه های مربوطه را برشمرد وبا توجه به اعتبار زیاد مدرک دیپلم پژوهشی خواستار بهره مندی دانشجویان از این فرصت استثنایی شد.

  • گروه خبری : دانشکده پرستاری مامایی
  • کد خبر : 164191
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *