بازدید معاون غذا و داروی دانشگاه از داروخانه های 29 فروردین و سیزده آبان

وضعیت عرضه داروهای مقابله با بیماری کرونا در داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران تشریح شد

دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه در سالروز تولد زکریای رازی از داروخانه 29 فروردین و سیزده آبان بازدید کرد و روز داروساز را به داروسازان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی در گفت وگو با روابط عمومی دانشگاه، هدف از این بازدید را عرض خسته نباشید به همکاران خود در دانشگاه، بخش خصوصی و داروخانه های ارائه دهنده خدمات خاص به بیماران کرونایی اعلام کرد و افزود: داروسازان در طی مدت یک سال و اندی از شروع بیماری کرونا از جمله افرادی بودند که به هیچ وجه تعطیلی نداشتند و همواره سعی کردند باوجود بی مهری ها از ارائه خدمات صادقانه به مردم عزیز دریغ نکنند.
وی افزود: به علت تاخیر واکسیناسیون و رعایت نکردن شیوه نامه ها ما در پیک پنجم بیماری مصرف برخی اقلام دارویی بیش از 6 برابر در کشور افزایش یافته است.
وی در ادامه گفت: فقط مصرف داروی رمدسویر در ماه مرداد به نسبت ماه های قبل بیش از شش برابر افزایش یافت و باعث کمبود سرم به عنوان حامل تزریقی این دارو نیز شد.
صف های طولانی برای تامین دارو در مقابل داروخانه های مرجع مانند سیزده آبان و بیست و نه فروردین و ... نشان از پیک بیماری و افزایش تعداد مبتلایان داشت. در ادامه با توجه به شدت بیماری و برای جلوگیری از صف های طولانی در هفته های گذشته، پس از پیگیری های لازم به منظور تامین دارو و سرم مورد نیاز در سطح کل کشور، همه داروهای سرپایی درمان بیماران کرونا در داروخانه های منتخب خصوصی توزیع شد و در دو داروخانه سیزده آبان و بیست و نه فروردین مسیر عرضه داروی بیماران کرونا جدا شد تا ضمن رعایت شیوه نامه های فاصله گذاری اجتماعی دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز تسهیل شود.
وی همچنین افزود: فهرست داروخانه های منتخب از طریق سایت سازمان غذا و دارو، سایت دانشگاه های علوم پزشکی (سایت معاونت های غذا و داروی دانشگاه ها) و سامانه تی تک برای عموم مردم در دسترس است.
وی در ادامه گفت: درحال حاضر در خصوص موجودی داروهای کرونا ازجمله رمدسیویر، فاویپیراویر و سرم محدودیتی وجود ندارد و با توجه به راه اندازی مسیرهای ویژه و هم چنین عرضه ی داروهای کرونا در کلیه داروخانه های منتخب دسترسی مردم به این داروها افزایش پیدا کرده است.
دکتر حاجی محمودی در انتها ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به همکاران خود، تلاش آنان را مورد تقدیر قرار داد و افزود: مقابله با شرایط بحرانی همیشه نیاز به نیروی فنی، علمی، پرتلاش و کم حاشیه دارد و شما عزیزان بهترین هستید.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *