اقدامات پیشگیری از کرونا

پاسخ به آیا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19، هنگام رابطه جنسی استفاده از کاندوم ضروری است

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش آیا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19، هنگام رابطه جنسی استفاده از کاندوم ضروری است) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت،با همه گیری کووید 19 در سراسر جهان، مردم به دنبال یافتن راه‌هایی هستند که از خود در مقابل خطر ابتلا به این بیماری محافظت کنند. یکی از سوالات مطرح شده در این زمینه این است که آیا برای پیشگیری از ابتلا به کووید 19، در رابطه جنسی استفاده از کاندوم ضروری است؟
شواهد موجود نشان می‌دهد استفاده از کاندوم در پیشگیری از انتقال ویروس‌های منتقل‌شونده از راه جنسی موثر است اما در مورد استفاده از کاندوم در رابطه جنسی برای پیشگیری از ابتلا به کووید 19 اطلاعاتی در دسترس نیست. همچنین اطلاعات معتبری پیرامون انتقال از طریق رابطه جنسی و میزان ماندگاری و پایداری ویروس کرونای جدید در دستگاه تناسلی زنان و مردان در دسترس نیست. با این حال برخی مطالعات موردی بر روی سایر ویروس‌های کرونا، مثبت شدن نمونه دستگاه تناسلی خانم‌های مبتلا به این ویروس را تایید کرده‌اند. ویروس کرونای جدید می‌تواند از طریق قطرات کوچک بینی یا دهان از فردی به فرد دیگر انتقال یابد که در هنگام سرفه یا بازدم فرد ناقل گسترش پیدا می‌کند. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با توجه به جدید بودن این ویروس، همچنان مطالعات در مورد راه‌های انتقال و چگونگی قطع زنجیره آن در دست بررسی است و ممکن است در آینده‌ای نزدیک نتایج تغییر کنند. 
با توجه به ناشناخته بودن بسیاری از جنبه های انتقال ویروس کرونای جدید و کمبود شواهد علمی در دسترس در این زمینه و همچنین موثر بودن استفاده از کاندوم در پیشگیری از سایر ویروس‌های منتقل شونده از راه جنسی مانند اچ آی وی/ایدز، توصیه می شود که از کاندوم در رابطه جنسی استفاده شود. 

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *