پاسخ معاونت دانشجویی به پرسش‌ها و موارد مطروحه دانشجویان

معاونت دانشجویی دانشگاه به مسائل و پرسش‌های دانشجویانی که در سومین دیدار با هیات رییسه دانشگاه، مطرح‌شده بود پاسخ داد.


در سومین جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که یک‌شنبه 8 اسفند 95 در تالار ابن‌سینای دانشکده پزشکی برگزار شد، دانشجویان مسائلی را مطرح کردند که هریک از معاونت‌ها به‌تناسب حوزه فعالیت خود به آنان پاسخ دادند که به‌تناوب منتشر می‌شود.
در این نشست  109 فرم از سوی دانشجویان تکمیل شد که 47 مورد ان مربوط به حوزه دانشجویی بود و مدیریت های مختلف معاونت دانشجویی بدین شرح به آن پاسخ داد:

از اینکه واحد تربیت بدنی اداره استخر را از بخش خصوصی گرفته و دیگر شاهد شلوغی و افراد غیر دانشجو با خالکوبی های وحشتناک نیستیم، سپاسگزاریم.
ضمن سپاس از حسن نظر دانشجوی محترم مذکور، نظارت بر "استفاده اختصاصی" دانشجویان، کارکنان، اعضای هیأت علمی و خانواده آنان از مجموعه استخر و سونای دانشگاه کماکان ادامه خواهد داشت.

ضمن سپاس از سرپرست تربیت بدنی به دلیل فراهم کردن امکانات ورزشی مناسب و نوآوری در این خصوص، خواهشمند است نسبت به ادامه کلاس های اسب سواری و سایر تسهیلات اقدام فرمایید.

ضمن قدردانی از حسن نظر دانشجویان گرامی، تلاش می شود تا این روند کماکان ادامه پیدا کند.

وسایل ورزشی که در خوابگاه کوی دخترانه نصب کردند خراب  و فقط فضا را اشغال کرده است.
پیگیری لازم برای تعمیر تجهیزات ورزشی مذکور دراسرع وقت صورت خواهد گرفت.

متاسفانه در خوابگاه وصال وسایل ورزشی خراب است. وضعیت ایمنی طبقه حمام ها مشکل دارد و برای ورود مهمان هزینه اقامت گرفته می شود.
پیگیری لازم برای تعمیر تجهیزات ورزشی مذکور دراسرع وقت صورت می گیرد.
در مورد وضعیت ایمنی خوابگاه وصال : پس از جمع آوری حمام های قدیمی در داخل واحدهای خوابگاه وصال، سرویسهای حمام در تابستان 1393 در زیرزمین خوابگاه مجدداً احداث گردید و با عنایت به بررسی به عمل آمده و استعلام از سرپرست خوابگاه هیچگونه اعتراض از طرف دانشجویان خوابگاه ارائه نشده است.
در مورد میهمان: معاونت دانشجویی به عنوان متولی اصلی ساماندهی، اسکان و تامین خوابگاه به عنوان خانه دوم دانشجو، اهمیت ویژه ای بر آن قائل است و به دلیل موارد متعددی از قبیل دزدی، مسائل اخلاقی، ورود اقلام غیرمجاز و ... که طی سالیان گذشته توسط افراد غیر به داخل خوابگاه های دانشجویی اتفاق افتاده است و در جهت حفظ آرامش روحی و جسمی دانشجویان و ایجاد محیطی امن، آرام و مناسب، تصمیمات کارشناسی را در شورای اسکان معاونت گرفته که پس از تایید هیئت رئیسه دانشگاه بمنظور بازدارندگی حضور میهمانان غیرضروری که باعث ازدحام بیش از حد در اتاق¬ دانشجویان و نارضایتی هم اتاقی ها می شود، به مدیریت امور خوابگاه ها ابلاغ شده است.
بر همین اساس، ملاک دریافت هزینه درآمدزایی نیست، بلکه بازدارندگی حضور میهمانان غیرضروری است و هزینه دریافتی از طریق دستگاه کارتخوان (نصب در تمامی خوابگاه ها) به حساب شماره 42/27619004 با کد شناسه 19/210 غیر قابل برداشت دانشگاه واریز و در صورت همراه نداشتن کارت بانکی به صورت خیلی محدود، هزینه نقدی دریافت و توسط همکاران محترم خوابگاه¬ها به همان شماره حساب ذکر شده واریز می شود. تمامی اسناد و مدارک آن نیز موجود است.
لازم بذکر است خانواده درجه یک دانشجویان (پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر) به مدت 2 شب می توانند بصورت رایگان در اتاق دانشجو یا در میهمانپذیر خوابگاه ساکن شوند.

خواهشمند است اعتبار بخش ورزشی دانشگاه را افزایش دهید چرا که با وجود برگزاری خیلی خوب مسابقات لیگ دسته 1 فوتسال بودجه برای خرید لباس نداشتند. لطفا از سالن شهید چمران برای افزایش سانس های فوتسال استفاده نمایید.
مطابق آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ، تهیه البسه ورزشی تیم های شرکت کننده بر عهده معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده مربوطه است. در صورت اعلام نام تیم یا دانشکده مورد نظر، پیگیری لازم صورت خواهد گرفت. ضمناً از ابتدای سال تحصیلی جاری به کلیه دانشجویان به تفکیک دانشکده های مربوطه، "سانس اختصاصی" در رشته فوتسال تعلق گرفته است.

به طور کلی دانشگاه در زمینه مسابقات ورزشی افت داشته است. لطفا رسیدگی نمایید.
با برنامه ریزی بعمل آمده از سوی اداره مسابقات و تیم های ورزشی، مقرر شده در آینده نزدیک مسابقات ورزشی بین دانشکده ای به تفکیک برای دانشجویان دختر و پسر در رشته های مختلف در سطح دانشگاه برگزار شود.
ضمناً با توجه به در پیش بودن مسابقات المپیاد کشوری دانشجویان دختر، دیدار های تدارکاتی تیم های مختلف دانشجویی نیز در دستور کار اداره مسابقات قرار دارد.

لطفا به مشکلات تیم شنا از قبیل طول کوتاه استخر که 24 مترو خارج از حدود مسابقات است، آب بسیار گرم استخر و سانس های کوتاه 75 دقیقه ای که برای تمرین حرفه ای ناکافی است و نیز سرپرستی و مربی گری تیم، رسیدگی فرمایید. این عوامل باعث شد ما در دوازدهمین المپیاد ورزشی، بین 25 دانشگاه، رتبه 22 را کسب کنیم.
مراتب در حد مقدور مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

با توجه به مشغله زیاد دانشجویان Ph.D    امکان حضور این افراد در کلاس های خارج از دانشگاه میسر نیست که دراین مورد برگزاری کلاس های ورزشی به نظر راهگشا می رسد. در این مورد مدیر تربیت بدنی در خوابگاه حافظیه حضور یافتند و طی صحبت با دانشجویان مشکلات و امکانات را بررسی کردند. کلاس پیلاتس 3 روز در هفته برگزارشد و با استقبال دانشجویان رو به رو شد. همچنین برای تجهیز سالن ورزشی و ارایه امکانات تلاش شد که از این بابت سپاسگزارم.
ضمن سپاس از حسن نظر دانشجوی مذکور، تلاش می شود روند بررسی حضوری وضعیت فضاهای ورزشی خوابگاهها کماکان ادامه یابد.

با توجه به بافت قدیمی خوابگاه و دانشگاه و در معرض خطر بودن تهران از نظر ایمنی و زلزله لطفا نسبت به نوسازی این بخش ها توجه فرمایید.
در ارتباط با مقاوم سازی و ایمن سازی خوابگاه ها نامه ای به شماره 425/120/د/89 مورخ 89.5.4 از طرف معاون دانشجویی به مدیر وقت دفتر فنی دانشگاه جهت اعزام کارشناس برای برآورد اعتبار مورد نیاز بابت مقاوم سازی خوابگاه ها ارسال شد و آن مدیریت پس از بررسی و کارشناسی موضوع، طی نامه ای به شماره 7899/110/د/89 مورخ 89.5.17 هزینه های مورد نیاز را به تفکیک هر خوابگاه اعلام کرد ولی متاسفانه به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم به مرحله اجرا نرسیدند. ضمناً برآورد هزینه فوق پس از بروزرسانی هزینه های مورد نیاز، مجدداً طی نامه ای به شماره 2433/120/د/93 مورخ 93.10.21 از طرف مدیریت امور خوابگاهها به معاون دانشجویی وقت تقدیم شد و مستندات آن موجود است.

ارجاعات اداری در برخی بخش های دانشگاه مانند معاونت دانشجویی، معاونت فرهنگی و امور دانشجویی طوری است که دانشجو متوجه می شود پاسخ درخواستش منفی است.
طبعاً اصلاح فرآیندهای اداری در معاونت دانشجویی فرهنگی باید به عنوان اولویت مد نظر قرار گیرد، ولی بدیهی است که در صورت عدم تناسب درخواست دانشجویان با اصول منطقی و یا قانونی و یا امکانات معاونت، پاسخ درخواست منفی به دانشجو منتقل خواهد شد.

مدت تحصیل دوره ی Ph.D و دستیاری 9 نیمسال تعریف شده است و پس از این مدت تمامی مزایا از جمله کمک هزینه، خوابگاه، تغذیه و ... از دانشجو سلب می شود. این درحالی است که سایر دانشگاه های علوم پزشکی پس از این مدت هم چنان حمایت خود را ادامه می دهند. از طرفی انجام کارهای آزمایشگاهی هزینه بر و زمانبر است و در این مدت کم نمی توان طرح قابل توجهی ارایه داد، دانشگاه نیز اعتبارات مربوط به طرح ها را طی زمان زیادی پرداخت می کند. از این رو اتمام دوره در 9 نیمسال بسیار سخت است.
به طور کلی و بر طبق طراحی انجام شده، سیستم اتوماسیون تغذیه دانشجویان در ارتباط مستقیم و کامل با سیستم مدیریت آموزشی (سما) است، لذا در صورتی که طبق تشخیص مدیریت امور آموزشی دانشگاه ادامه تحصیل دانشجویان سنواتی بلامانع باشد، استفاده این دانشجویان از  غذا به قیمت یارانه ای مجاز است.
همچنین طبق ماده ی 32 آیین نامه اسکان، نحوه اداره ومقررات عمومی- انضباطی خوابگاه های دانشجویی، دانشجویان واجد شرایط می توانند از آغاز تحصیل به ترتیب: کار شناسی ناپیوسته 4 نیمسال،  کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی 8 نیمسال،  کارشناسی ارشد ناپیوسته 5 نیمسال، دکترای حرفه ای پزشکی 15 نیمسال و دکترای حرفه ای داروسازی و دندانپزشکی 13 نیمسال، از خوابگاه های دانشجویی استفاده نمایند. کمیته اسکان می تواند در صورت کمبود ظرفیت و امکانات، زمان حداکثر مدت سکونت را کاهش دهد ولی دانشجویان دکتری تخصصی به خاطر افزایش رضایتمندی از ترم 9 تا پایان ترم 11 می توانند از یارانه معمولی دانشگاه نیز برخوردار شوند که عموماً از تورم سالانه افزایش آن نیز کمتر است.

دانشجویان دکترای تخصصی در خوابگاه هایی با تعداد 6 یا 7 نفر زندگی می کنند که شرایط مناسبی برای زندگی ندارند (خوابگاه حافظیه). خواهشمند است تسهیلات خوابگاهی را افزایش دهید و وضعیت خوابگاهها را بهبود ببخشید.
ظرفیت خوابگاه حافظیه در ابتدای بازگشایی حدود 300 نفر تخمین زده شد و پس از اسکان دانشجویان و بنا بر بازدیدهای مسئولان مدیریت امور خوابگاهها، ظرفیت ها به 250 نفرکاهش و متناسب با وضعیت خوابگاه شده است. لذا کاهش ظرفیت با توجه به تعداد متقاضیان خوابگاهی در حال حاضر امکان پذیر نیست.

میزان افزایش حکم و مبلغ کمک هزینه تحصیلی بسیار کم است برای مثال حکم ما از سال گذشته 4.5 درصد افزایش یافته است.
با توجه به مقررات جاری دانشگاه، صدور حکم و تعیین مبلغ کمک هزینه تحصیلی دانشجویان دوره ph.D و دستیاری و دانشجویان بورسیه داخل مرتبط با معاونت آموزشی و هیأت امناء دانشگاه است.

بنا به پیوست نامه شماره 3790/د/800 تاریخ 94.11.17 از طرف دکتر مجید مشکینی رئیس صندوق رفاه دانشجویان به دکتر مصطفی محقق معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی بر عدم دریافت هزینه خوابگاه از دانشجویان ساکن خوابگاه، هم چنان از دانشجویان دکترا و رزیدنت ماهانه اجاره خوابگاه دریافت می شود.
مطابق ماده 35، دانشجویان سنواتی درکلیه رشته ها، دانشجویان مقاطع PhD  و رزیدنتی، میهمان، جابجایی، انتقالی و بورسیه سازمان های نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر سازمان ها از اولویت استفاده از خوابگاه برخوردار نیستند، اما درصورت وجود ظرفیت و امکانات و مقدرات با نظر کمیته اسکان و اخذ هزینه های تمام شده ارایه خوابگاه بلا مانع است. به همین منظور هر ساله هیئت رئیسه دانشگاه در ابتدای سال تحصیلی در خصوص هزینه های خوابگاهی دانشجویان سنواتی، میهمان و ... مبالغی را مصوب و به منظور اقدام به این معاونت ابلاغ می نماید و تمامی هزینه های دریافتی فوق بر اساس همین مصوبات دریافت می شود و هزینه ها فقط در ابتدای هر سال تحصیلی افزایش می یابد.

هزینه خوابگاه های خودگردان متناوب افزایش می یابد. خواهشمند است در خصوص کاهش هزینه های کلیه خوابگاه ها اقدام فرمایید.
مطابق ماده 35، دانشجویان سنواتی درکلیه رشته ها، دانشجویان مقاطع PhD  و رزیدنتی، میهمان، جابجایی، انتقالی و بورسیه سازمان های نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر سازمان ها از اولویت استفاده از خوابگاه برخوردار نیستند، اما درصورت وجود ظرفیت و امکانات و مقدرات با نظر کمیته اسکان و اخذ هزینه های تمام شده ارایه خوابگاه بلا مانع است. به همین منظور هر ساله هیئت رئیسه دانشگاه در ابتدای سال تحصیلی در خصوص هزینه های خوابگاهی دانشجویان سنواتی، میهمان و ... مبالغی را مصوب و به منظور اقدام به این معاونت ابلاغ می نماید و تمامی هزینه های دریافتی فوق بر اساس همین مصوبات دریافت می شود و هزینه ها فقط در ابتدای هر سال تحصیلی افزایش می یابد.

خوابگاه متاهلین در فاصله بسیار زیادی از دانشگاه (کیلومتر 12 جاده مخصوص) قرار دارد و تعداد سرویس ها بسیار محدود است. 3 سرویس صبح و 3 سرویس بعد از ظهر. این مسأله رفت و آمد به دانشگاه را سخت کرده است.
در حال حاضر تعداد 64 نفر دانشجو در خوابگاه متأهلین ساکن هستند و با توجه به نظرخواهی انجام شده از دانشجویان ساکن و سرپرست خوابگاه در مهر ماه سال 1395 مقرر شد سه سرویس مینی بوس برای صبح ها و سه سرویس مینی بوس برای بعد از ظهر¬ها فعالیت نماید که با توجه به تعداد ساکنین خوابگاه مذکور، تعداد سرویس¬های موجود منطقی و معقول بنظر می رسد.

خوابگاه متاهلین فاقد اینترنت است. فاصله زیادی تا دانشگاه دارد و پول برق را خودشان باید بپردازند.
برقراری ارتباط خوابگاه متاهلین به دلیل دوری از پردیس دانشگاه و اولویت بالاتر خوابگاه های مجردی تا به حال میسر نشده است. بررسی و امکان سنجی ارتباط خوابگاه مذکور با شبکه دانشگاه جزو برنامه های آتی واحد فن آوری اطلاعات معاونت دانشجویی دانشگاه است. با توجه به بعد مسافت، برقراری ارتباط دشوار به نظر می رسد. با توجه به وجود خطوط تلفن اختصاصی در خوابگاه متاهلین، امکان استفاده از سرویس ADSL یا اینترنت همراه برای دانشجویان وجود دارد.
از سوی دیگر با توجه به اینکه تعداد محدودی دانشگاه ها از امکانات خوابگاه متاهلی برخوردار هستند، هیچگونه آیین نامه ای در خصوص خوابگاه متاهلین از طرف وزارت متبوع به دانشگاه ها ابلاغ نشده و لذا هزینه حامل های انرژی عموماً بر عهده ساکنین است.

افزایش کمک هزینه تحصیلی به موقع و از همان ماه اول به حساب دانشجوها ریخته نمی شود.
طبق ضوابط کنونی دانشگاه، زمان پرداخت مبلغ افزایش کمک هزینه تحصیلی دانشجویان دوره Ph.D، دستیاری و بورسیه داخل بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه است.

دانشجویان دانشکده فناوری های نوین باوجود پیشرفت علمی این دانشکده و ارتباط با صنعت از امکاناتی شامل اتاق مخصوص دانشجویان Ph.D  مربوط به هر گروه، کمد، کامپیوتر و ... محروم هستند.
نظر به اینکه معاونت دانشجویی فاقد اختیار دخل و تصرف در فضاهای دانشکده ها است، درخواست مربوطه عیناً به دانشکده فن آوری های نوین پزشکی منتقل شد.

امکانات رفاهی برای دانشجویان رزیدنت در بیمارستان ها بسیار پایین است برای مثال در بیمارستان شریعتی پاویون با امکانات مناسب برای رزیدنت ها وجود ندارد.
بر اساس قوانین و آیین نامه های جاری دانشگاه امور رفاهی و اسکان دانشجویان در بیمارستان های آموزشی بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه است.

بخش تغذیه دانشگاه از نظر کیفیت غذا و تنوع غذا ضعیف است. چرا این بخش به مزایده گذاشته شده است؟ کیفیت غذای بیمارستان ها از جمله بیمارستان امام خمینی و شریعتی پایین است. لطفا رسیدگی شود.
الف ـ اداره تغذیه دانشگاه باوجود کمبود شدید فضای آشپزخانه به طور متوسط ماهانه 25 نوع غذا در وعده های ناهار و شام به دانشجویان ارائه می نماید و ان شاءا... با توجه به ارائه ناهار نوع دوم از تاریخ 96.1.19 به بعد تنوع غذا بیشتر خواهد شد. ضمناً از طریق تأمین و بکارگیری کارشناسان تغذیه و افزایش نظارت بر مراحل فرآوری و طبخ غذا اقداماتی در راستای بهبود کیفیت غذا شروع شده و در حال اجرا است.
ب ـ به استناد قوانین جاری کشور و آئین¬نامه مالی و معاملاتی دانشگاه، برگزاری مناقصه جهت واگذاری امور مربوط به طبخ و توزیع غذای دانشجویان الزامی است و مدیریت امور دانشجویی با هماهنگی اداره امور قراردادهای دانشگاه از طریق تدوین مفاد اجرایی مناسب جهت قراردادهای تغذیه، سعی در انتخاب پیمانکاران توانمند و مجرب دارد.
ج ـ نظر به اینکه بیمارستانهای امام خمینی (ره) و دکتر شریعتی از نظر سازمانی زیرمجموعه معاونت دانشجویی دانشگاه نیستند، لذا بررسی کیفیت غذای بیمارستانهای موصوف به عهده معاونین آموزشی و درمان دانشگاه و رؤسا و مدیران آنها است.

در خصوص مشکل سوء تغذیه و فقر نمایشگاه هنری در لابی دانشکده پزشکی برگزار شد که بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت. خواهشمند است از چنین فعالیت های هنری که باعث ایجاد انگیزه و شور و نشاط در بین دانشجویان می شود حمایت فرمایید.
موضوع نمایشگاه سوء تغذیه، فرهنگی محسوب می شود نه دانشجویی. اما به هرحال برای جلوگیری از ایجاد حواشی در برگزاری نمایشگاه های هنری رعایت  برخی نکات ضروری است.

چرا برای خوابگاه دانشجویی متاهلین دو اجاره گرفته می شود یک اجاره  توسط دانشگاه و دیگری توسط اداره رفاه دانشجویان گرفته می شود.
معاونت دانشجویی هیچگونه پولی بابت اجاره دریافت نمی کند، بلکه مبالغ پرداخت شده به حساب دانشگاه صرفاٌ بابت هزینه های خدمات ارائه شده در خوابگاه بوده و طبق مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه، پرداخت هزینه های خوابگاهی است.

لطفا به فقدان اینترنت در دانشگاه و خوابگاه رسیدگی فرمایید.
تمامی خوابگاه های دانشجویی مجردی دانشگاه (25 ساختمان) دارای اینترنت پر سرعت کابلی و وایرلس هستند. همچنین در ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه، امکان اتصال به اینترنت پر سرعت وایرلس وجود دارد، در بخش های دیگر دانشگاه بسته به امکانات دانشکده های مختلف اینترنت ارائه می شود.

اردوهای دانشجویی خیلی کم برگزار می شود. لطفا اردوهای غیر مذهبی هم ببرید.
در صورت تخصیص بودجه کافی امکان برگزاری اردوهای مختلف بوجود خواهد آمد. استفاده از اسپانسرها و رایزنی با نهادها و ارگان های فرهنگی برای استفاده از امکانات رایگان یا با تخفیف ویژه می تواند راهگشا باشد. به عنوان نمونه 3 اردوی تهرانگردی ویژه دانشجویان با همکاری این نهادها در سال 95  برگزار شد.

چرا تاریخ تخلیه خوابگاه ها با تاریخ پایان کلاس ها تفاوت دارد و زودتر از پایان کلاس ها است؟
مدیریت امور خوابگاه ها همه ساله در پایان سال تحصیلی قبل از تخلیه خوابگاه ها به منظور بازسازی، از آموزش دانشکده ها در مورد زمان پایان کلاس ها استعلام می گیرد.

چرا اداره تغذیه به وعده خود مبنی بر دو منو کردن نهار پس از گذشت 6 ماه از سال تحصیلی اقدام نکرده است؟
برای ارائه دو نوع ناهار در هر وعده در 6 سلف سرویس دانشگاه، نیاز به تجهیزات و امکانات سخت افزاری و همچنین تهیه و تست نرم افزار مرتبط بوده است که با وجود محدودیت های مالی و با پیگیری های انجام شده و با هماهنگی واحد فناوری اطلاعات معاونت دانشجویی، بحمداله کلیه تجهیزات مورد نیاز خریداری و نصب شده و پس از انجام تست های لازم، ارائه دو نوع غذا به طور آزمایشی از تاریخ 95.12.21 لغایت 95.12.25 در سلف سرویس دانشکده دندانپزشکی با موفقیت اجرا شد و از تاریخ 96.1.19 در کلیه سلف سرویس ها ادامه یافته و در حال اجرا است.

آیا امکان دارد اتاق های تک یا دو نفره در اختیار دانشجویان قرار دهید؟
با توجه به سرانه اتاق ها که حدوداً برای هر دانشجو بالاتر از 10 متر مربع در نظر گرفته شده است در حال حاضر امکان کاهش ظرفیت وجود ندارد.

آیا امکان دارد داروسازان شاغل در داروخانه های بیمارستانی از سلف سرویس پزشکان بیمارستان، پاویون و کتابخانه ی بیمارستان استفاده کنند؟
صدور مجوز استفاده داروسازان شاغل در بیمارستانها از سلف سرویس پزشکان، پاویون و کتابخانه بیمارستان در حیطه اختیارات رؤسا و مدیران بیمارستانها است.

چرا هزینه خوابگاه به حساب یک شخص واریز می شود و به حساب غیر قابل برداشت دانشگاه واریز نمی شود؟
یک واحد در میدان انقلاب ماهیانه در حدود 1,500,000 تومان است در حالی که ماهیانه حدود 3,800,000 تومان برای یک شخص واریز می شود نه دانشگاه. هزینه یک تخت 390 هزار تومان است.
با توجه به هزینه های جاری نگهداری، تعمیرات، حامل های انرژی، نیروهای انسانی و تجهیزات مورد نیاز خوابگاه، مبالغ دریافتی مطابق با هزینه کرد برآورد و پس از جمع بندی نهایی توسط هیئت رئیسه دانشگاه مصوب و ابلاغ می شود.

گاها برخی مسئولان خوابگاه رفتار مناسبی در مواقع حساس و خاص با دانشجویان ندارند.
تاکید مدیریت امور خوابگاه ها بر آن است که همه همکاران برخورد مناسب و در شأن دانشجو داشته باشند. لذا در صورت بی توجه ای به این مساله دانشجویان می توانند در موارد خاص به مسئولین بالاتر مراجعه نمایند.

از دانشجویانی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و به دلیل کارهای پایان نامه نیاز به استفاده از آزمایشگاه ها و خوابگاه  دارند هزینه دریافت می شود.
دانشجویان متقاضی خوابگاه در صورت اسکان می بایست هزینه خوابگاه را پرداخت نمایند و این متناسب با آیین نامه های مرتبط است.

لطفا برای تفریح دانشجویان بیشتر هزینه کنید.
افزایش سرانه دانشجویی در بودجه سالانه معاونت و افزایش سهم فعالیتهای فوق برنامه و تفریحی تا حد زیادی به حل این مشکل کمک خواهد کرد.

هنوز در دانشکده پزشکی آب گرم وجود ندارد.
نظر به اینکه معاونت دانشجویی فاقد اختیار دخل و تصرف در فضاهای دانشکده ها است، درخواست عیناً به دانشکده پزشکی منتقل شده است.

نظر به اینکه در بخش های زایمان علاوه بر دانشجویان مامایی دانشجویان رشته های دیگر نیز مستقر هستند پیشنهاد می شود محل استراحت مناسبی برای تمام رشته ها در نظر گرفته شود.
بر اساس قوانین و آیین نامه های جاری دانشگاه امور رفاهی و اسکان دانشجویان در بیمارستان های آموزشی بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه است.

از برگزاری چنین جلساتی سپاسگزاریم.
به امید خدا سعی خواهد شد برنامه های مشابه ای با روند مستمر و منظم در نظر گرفته شود.

لطفا بیانیه شورای صنفی خوانده شود.
پس از پاسخ به سوالات کتبی این بیانیه قرائت شد.

بین دانشجویان پزشکی و سایر رشته ها تبعیض وجود دارد  و این امر باعث رفتار نامناسب دانشجویان پزشکی با دانشجویان سایر رشته ها مثلا رشته های علوم پایه شده است.
با توجه به اولویت دادن دانشگاه به بحث ارتقاء اخلاق حرفه ای و تشکیل کمیته های آموزشی مرتبط، انتظار می رود تمامی اقشار دانشجویان با بهره گیری از این آموزش ها رفتارهای بین بخشی و بین رشته ای مناسب تری داشته باشند. در برنامه ریزی های دانشگاه هم باید زمینه ایجاد این تبعیض ها از بین برود.

فضای لازم برای فعالیت های فرهنگی فراهم نیست. دانشجویان به قسمت فرهنگی مراجعه می کنند ولی موفق به همکاری با این واحد نمی شوند.
همکاری با کانون های دانشجویی و حمایت از برنامه های درخواستی آنان همواره در اولویت است اما ایجاد فضای فرهنگی مناسب در همه زمینه های درخواستی نیاز به تایید شورای فرهنگی و حمایت ویژه ریاست دانشگاه دارد.

لطفا به مسأله بدحجابی در دانشگاه و عدم رعایت ضوابط پوشش حرفه ای رسیدگی شود.
مسئله بدحجابی یک مسئله کلان ملی است ولی در سطح دانشگاه نیاز به همکاری بخش های مختلف دارد. می توان با برگزاری نمایشگاه های مختلف و ایجاد زمینه های ترغیب و تشویق مناسب با همکاری دانشجویان محجبه و خوش برخورد، سایر دانشجویان را جذب کرد. حتی نمونه برخوردهای مناسب با مسئله حجاب در کشورهای خارجی با بهره گیری از ایده های نو نیز وجود دارد.

چرا انجمن های فرهنگی و هنری در دانشگاه وجود ندارد و فعال نیستند؟ برای مثال دانشگاه گروه موسیقی ندارد.
باید ضمن رایزنی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و طرح در شورای فرهنگی دانشگاه راهکارهایی برای تاسیس این انجمن ها اندیشیده شود و با توجه به درخواست مکرر دانشجویان در فعالیت های دانشجویی گنجانده شود.

چرا اجازه فروش برخی از کتاب هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها مجوز انتشار داده است، در نمایشگاه کتاب انجمن اسلامی داده نشد؟
متاسفانه نمی توان گفت که همه کتابهایی که مجوز انتشار دارند ممیزی درستی شده اند و امکان دارد برخی کتاب ها موجب انحراف فکری و ایجاد شبهه در مبانی عقیدتی دانشجویان شوند. لذا عرضه و فروش برخی کتاب ها در اینگونه نمایشگاه های کتاب جایز نیست.

در کتابخانه دانشگاه کتابهای غیر پزشکی و غیر درسی وجود ندارد.
چون کتاب های غیر پزشکی و غیر درسی میان دانشجویان علوم پزشکی کمتر مورد استقبال قرار می گیرد، لذا به نظر می رسد عرضه آنها از طریق کتابخانه دیجیتال مناسب تر باشد. همچنین در سال گذشته با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات دستگاه های فروش الکترونیک کتاب در تعدادی از دانشکده ها و خوابگاه کوی پسران و دختران نصب شده و دانشجویان از این امکان جدید بهره مند شده اند.

چرا بسیج، کانون های دانشگاه، انجمن اسلامی و سایر نهاد های فرهنگی دانشگاه به صورت مشترک فعالیت نمی کنند و بودجه فعالیت های فرهنگی پایین است؟
همکاری این تشکل ها و سایر نهادهای فرهنگی به دلیل اختلاف سلایق و خطوط فکری مختلف در عمل امکان پذیر نیست. اگر نهادهای فرهنگی اعم از نهاد محترم نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی برگزاری برنامه های مشترک را مد نظر قرار دهند امکان ارائه برنامه های متنوع و باکیفیت فراهم می شود و بودجه هم به شکل بهتری هزینه می شود.

چرا برای دانشجویانی که پس از موفقیت در کنکور وارد دانشگاه می شوند خلاء هدف و انگیزه برای ادامه راه پیش می آید؟ لطفا راهکاری ارایه بفرمایید.
دانشجویانی که بخصوص از شهرستان ها به دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد می شوند آنچنان که انتظار دارند مورد توجه مسئولین بخش های مختلف قرار نمی گیرند و بعضاً به دلیل فشار و سنگینی دروس و کمی اوقات فراغت و مشکلات عدیده فرهنگی و اجتماعی موجود در کلان شهری مانند تهران دچار اینگونه مشکلات می شوند که به نظر می رسد مرکز مشاوره با همکاری سایر بخش ها می تواند با برگزاری جلسات و کارگاه های تاثیرگذار، انگیزش را در دانشجویان افزایش دهد.

بعضا کادر اداری با بی احترامی با دانشجو برخورد می کنند.
سعی خواهد شد با طراحی، برنامه ریزی و اجرای برنامه های مناسب مهارتهای ارتباطی ویژه کارکنان از این مسئله پیشگیری شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی