چهاردهمین جلسه رابطیین ایثارگر با حضور دکتر محقق مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران برگزار شد

چهاردهمین جلسه رابطیین ایثارگر با حضور دکتر محقق مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران و بیش از 30 نفراز مسئولان ایثارگر واحدهای مختلف دانشگاه برگزار شد و ویژگی‌های اصلی مدیریت جهادی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

گالری عکس
 به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران چهاردهمین نشست رابطین ایثارگر با حضور رابطین تمامی واحدها برگزار شد.
در ابتدا دکتر مقیمی ضمن خیرمقدم به حاضرین و تکریم شهدای عملیات افتخارآفرین کربلای 4 و 5 و ابراز تأسف از حادثه تأسف‌انگیز تصادف دانشجویان دانشگاه آزاد و تسلیت رحلت آیت‌الله شاهرودی به برنامه‌های دفتر امور ایثارگران در سال جاری اشاره کرد.
وی دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا را با مسئولان دانشگاه و وزارت متبوع، برگزاری کارگاه‌های (علوم و معارف دفاع مقدس – مهارت‌های زندگی – مدیریت جهادی)، پیگیری امور اداری و آموزشی ایثارگران، برگزاری تمرینات ورزشی و تسهیل شرکت ایثارگران در مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه، پیگیری مرکز تحقیقات ایثارگران، برگزاری اردوهای فرهنگی ورزشی و... از برنامه‌های در حال اجرا دفتر ایثارگران یاد کرد.
مدیر امور ایثارگران در ادامه به طرح اهدای کتاب به واحدهای مختلف اشاره و تاکید کرد برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و حل مشکل پرداخت هزینه کتاب این طرح با پیش تازی دانشکده دندانپزشکی و توجه ویژه دکتر رکن رئیس دانشکده دندانپزشکی در همه واحدهای دانشگاه ازجمله مراکز بهداشتی درمانی شبکه بهداشت درمان شهرستان ری، اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب برای کارکنان و مراجعین اجرا خواهد شد.
دکتر مقیمی تأکید کرد ثبت‌نام بیمه تکمیلی ایثارگران با موفقیت انجام شد و ان شاءلله خدمات درمانی به ایثارگران مشمول طبق سال‌های گذاشته ارائه می‌شود.
وی به برنامه برگزاری نمایشگاه عکس ایثارگران اشاره کرد و گفت: در سایت اطلاع‌رسانی ایثارگران به نشانی issar.tums.ac.ir در این خصوص اطلاع‌رسانی شده و عزیزان ایثارگر می‌توانند عکس‌های خود را در این سایت بارگذاری نمایند و به 10 عکس برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
 مدیر امور ایثارگران از ایثارگران دانشگاه درخواست کرد هرگونه آثار مربوط به دوران دفاع مقدس از قبیل کتاب، عکس، فیلم را برای غرفه دائم دانشگاه در موزه دفاع مقدس به دفتر امور ایثارگران ارسال کنند.
وی تأکید کرد بر اساس هماهنگی که با موزه دفاع مقدس انجام‌شده تمام کارکنان دانشگاه با خانواده در روزهای چهارشنبه از ساعت 9 تا 12 می‌توانند به‌طور رایگان از موزه دفاع مقدس واقع در بزرگ‌راه حقانی بازدید کنند.
 در ادامه دکتر محقق مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران ضمن گرامیداشت حماسه جان‌فشانی‌ها رزمندگان در منطقه عملیاتی کربلای چهار و شلمچه گفت: با عنایت به فعالیت‌های علمی، آموزشی، اداری، ورزشی و فرهنگی دفتر ایثارگران و همکاری شما رابطین در واحدهای دانشگاه فضای دانشگاه نسبت به قبل بهتر شده و زمینه را برای خدمات‌رسانی به ایثارگران مناسب‌تر شده است از طرفی تنگناهای مالی وجود دارد ولی مسائل مالی نباید باعث شود که کارها عقب بیفتد و شما رابطین باید در واحدها تلاش بیشتری نمایید پیشنهاد می‌شود جلسات مشترک با مسئولان واحدها و ایثارگران مجموعه خود داشته باشید از برکات این جلسات آشنایی ایثارگران با یکدیگر، استفاده ازنظر ایثارگران و همچنین حل مشکلات با حضور مسئولان واحدها است.
 در ادامه دکتر حجازی گزارشی از برنامه‌های ورزشی در سال‌های اخیر ارائه کرد و گفت: این برنامه‌ها در حوزه خواهران و برادران با استقبال خوبی روبرو شده است.
وی  تأکید کرد در سال 95 ما در یک‌رشته مثل تیراندازی فقط یک مدل نقره داشتیم ولی در سال 97 دومین المپیاد ورزشی جانبازان و معلولان در خزر آباد ساری توانستیم دو مدال طلا و دو مدال نقره در شنا و درمجموع دو مدال طلا و چهار مدال نقره و یک مدال برونز را کسب کنیم.
کارشناس ورزشی دفتر امور ایثارگران در مورد برگزاری این دوره از مسابقات و نحوه شرکت ایثارگران گفت: ثبت‌نام مسابقات از تاریخ 8 الی 22 دی‌ماه در دفتر امور ایثارگران انجام می‌شود و مسابقات از تاریخ 8 الی 16 بهمن بر اساس برنامه اجرا خواهد شد استفاده از سالن‌های مجتمع ورزشی بیمارستان امام برای تمرینات ایثارگران آماده است.
سخنران پایانی این جلسه دکتر بیگ محمدی فوق تخصص ICU و مسئول ایثارگران مجتمع امام خمینی بود.
وی در خصوص کارگاه مدیریت جهادی گفت مدیریت جهادی بدون شک از آن دست مقولاتی است که اگرچه جایگاه ملموسی در عرصه مدیریتی کشور داشته است، اما هنوز مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و ویژگی‌های آن به‌صورت دقیق برای جامعه و حتی مدیران سطوح بالای کشور، تبیین نشده است. در سال‌های پس از انقلاب همواره بحث مدیریت جهادی در مقاطع مختلف در دستور کار کارگزاران امور قرارگرفته است.
وی سه ویژگی اصلی مدیریت جهادی تکیه‌بر علم و دانش و آگاهی، خلوص و کار برای خدا و روحیه خدمت به مردم برشمرد و تأکید کرد این کارگاه یک کارگاه آموزشی و تئوری است وباید با مؤلفه‌های بهداشتی درمانی همگن وبه روز شود.
خبر:اسماعیلی
عکاس: گلمحمدی







 

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس