چهارمین جلسه کارگاه‌ افزایش کیفیت زندگی به‌صورت مجازی برگزار شد

دکتر پورنسایی گفت: خوشبختانه افسردگی در نوجوانان قابل‌درمان است و والدین می‌توانند به فرزند خود کمک کنند. تا به این بیماری غلبه کند و به زندگی بازگردد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران چهارمین جلسه کارگاه‌ افزایش کیفیت زندگی روز یکشنبه 26 مردادماه به‌صورت مجازی برگزار شد. در ابتدا مدیر امور ایثارگران ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان گفت: در این جلسه به ادامه بحث افسردگی در نوجوان و راه‌های درمان آن با حضور دکتر غزل پور نسایی روانشناس می‌پردازیم.
مدیر امور ایثارگران در ادامه از ایثارگران خواست: که با تعامل و ارتباط دوطرفه در این کارگاه فعال باشند.
 در ادامه دکتر پور نسایی روانشناس بالینی به ادامه مبحث افسردگی در نوجوان پرداخت و گفت: افسردگی در نوجوان یک بیماری جدی است و همه‌ی جنبه‌های زندگی نوجوان را تحت شعاع قرار می‌‌دهد. خوشبختانه افسردگی در نوجوانان قابل‌درمان است و والدین می‌توانند به فرزند خود کمک کنند. تا براین بیماری غلبه کند و به زندگی  آتی خود باز برگردد . 
وی در ادامه به علائم افسردگی در نوجوان پرداخت و گفت: از مهم‌ترین علائمی که می‌توان در اینجا به آن اشاره کرد افت تحصیلی که منجر به عدم تمرکز در فرد نوجوان و همچنین فرار از منزل و یا قصد فرار از منزل و استفاده از مواد مخدر یا الکل، همچنین اعتماد‌به‌نفس پایین که باعث احساس زشت بودن، خجالت‌زدگی، شکست‌خوردگی و بی‌ارزش بودن در نوجوان و علائمی دیگری مثل خشونت، اعتیاد به اینترنت، پرخوری، ناامیدی، سردردهای شدید، خودکشی این‌ها ازجمله موارد افسردگی در نوجوانان است.
دکتر پور نسائی همچنان به درمان افسردگی در نوجوانان اشاره کرد و گفت: تخلیه اطلاعاتی خانواده از نوجوان. همچنین مهارت‌های ارتباطی سالم به‌صورت چهر به چهره پرهیز از سخنرانی‌های طولانی‌مدت خانواده‌ها با نوجوان و محدود کردن شبکه‌های اجتماعی و نظرخواهی از نوجوان در مسائل خانوادگی و تشویق به ارتباط اجتماعی و خواب کافی ازجمله عواملی هستند که می‌تواند به بهبود افسردگی نوجوانان کمک شایانی کند. 
توضیح این‌که پنجمین جلسه کارگاه با موضوع افسردگی روز یکشنبه 2 شهریورماه از ساعت 19 تا 20 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در فضای اسکای روم این مباحث را پیگیری نمایند برای شرکت در کارگاه روی لینک زیر کلیک کنید و به‌عنوان میهمان وارد شوید.
skyroom.online/ch/virtualtums/issargaran

 

زهرا اسماعیلی
تهیه کننده:

زهرا اسماعیلی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *