گزارش نتایج نظرسنجی میزان رعایت حقوق گیرندگان خدمت در کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان فارابی
در این کمیته گزارش اقدامات اصلاحی صورت گرفته در زمینه میزان رعایت حقوق گیرندگان خدمت در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶ در بیمارستان فارابی، ارائه شد.
گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، کمیته اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای بیمارستان فارابی روز سه شنبه دوم آبان ماه ۱۳۹۶ با حضور سعید مرادی، مدیر بیمارستان برگزار شد.
ابتدا مصوبات جلسات قبل کمیته پیگیری و مقرر شد موضوع تریاژ بیماران در درمانگاه های عمومی به کمیته درمانگاه ها منتقل و گزارش آن در جلسه بعد ارائه شود. همچنین در مورد پرداخت حق الزحمه مدرس کارگاه اخلاق حرفه ای پیگیری لازم صورت گیرد.
در ادامه نامه های رسیده در مورد راه اندازی موسسات خیریه بیمارستانی و دستورالعمل اجرایی کمیته اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای قرائت شد.
سپس کمیته وارد دستور شد و گزارش نتایج نظرسنجی میزان رعایت حقوق گیرندگان خدمت در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶ و اقدامات اصلاحی انجام شده توسط نصیری، مسئول واحد رسیدگی به شکایات ارائه شد. به گفته نصیری در زمینه بهبود وضعیت رعایت حقوق گیرندگان خدمت اقداماتی مانند برگزاری دوره های آموزشی اخلاق حرفه ای برای پرستاران ، ارائه غذای سرد و گرم به همراهان، بهبود کیفیت غذای بیماران، افزایش میزان تسهیلات اقامه نماز، افزایش تعداد تابلوهای منشور حقوق بیمار، اطلاع رسانی در زمینه خدمات ارائه شده و تعرفه خدمات از طریق نصب تابلوی راهنما در پذیرش و بارگذاری در سایت بیمارستان، افزایش میزان معرفی اعضای تیم درمان به بیمار، نصب تابلوی شناسایی رده های مختلف کارکنان وافزایش میزان آموزش های لازم هنگام بستری و ترخیص انجام شده است.
همچنین در این جلسه شریفی، مسئول واحد بهبود کیفیت بیمارستان گزارشی از ارزیابی سنجه های محور حقوق گیرنده خدمت در تابستان ۱۳۹۶ ارائه کرد و درصد تحقق الزامات سنجه های این محور را اعلام نمود. بر اساس این گزارش عدم استفاده از تلفن همراه در اتاق های عمل، حق مشاوره با پزشک دوم و اطلاع رسانی و هدایت بیمار، حوزه های قابل بهبود در حیطه حقوق گیرندگان خدمت است که بایستی برای آن برنامه بهبود کیفیت تدوین شود.
خبر و عکس: امیدوار
ارسال به دوستان