گفتگو با دکتر علی عالی زاده دستیار ارشد بیمارستان امام خمینی (ره)

علی عالی زاده رزیدنت رشته گوش و حلق و بینی دانشگاه معتقد است هدف نهایی هر پزشکی، کمک به جامعه و مردم است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، باتوجه به برگزاری آیین ملی اهدای تندیس فرشته سلامت به دانشجویان فعال در مبارزه با ویروس کرونا، توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت و گویی کوتاه با دکتر علی عالی زاده دستیار بیماری های گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) انجام دادیم که در زیر می خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید.
علی عالی زاده هستم، دانشجوی سال چهارم رشته گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و هم اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) خدمت می کنم.

از چه زمانی وارد فعالیت های داوطلبانه یا موظفی در خصوص مبارزه با ویروس کووید 19 شدید؟

با توجه به اینکه در بیمارستان امام خمینی رزیدنت هستم، از همان ابتدای شروع همه گیری کرونا درگیر مسائل درمانی شدیم و البته میزان فعالیت در بازه های زمانی مختلف، متفاوت بوده است.

چه عواملی باعث حضورتان در فعالیت های بهداشتی و درمانی مرتبط با ویروس کرونا شد؟

درواقع اصل موضوع به وظیفه شغلی ما برمی گردد. همه ما از وقتی که وارد رشته پزشکی شدیم هدف و نیت اصلی مانف خدمت به مردم جامعه و کم کردن دردی از آن هاست. حال در موقعیت های خاص یا مقاطع خاص نقش خاصی رو ایفا می کنیم. در این همه گیری همه همکارهای من در بیمارستان امام بدون چشم داشتی و بدون کم کاری، هم وظایف قبلی خودشان را بعنوان رزیدنت رشته های مختلف انجام دادند و هم وظایف خودشان را بعنوان یک پزشک برای کمک به حل مشکلات اپیدمی کرونا.

آیا به سایر دانشجویان دانشگاه توصیه می کنید که به جمع فعالان عرصه جهادی و برنامه های داوطلبانه بپیوندند؟
قطعاً توصیه می کنم. البته دانشجویان پزشکی بطورحتم همیشه وظیفه خودشان می دانند و در موضوع سلامت جامعه فعالیت می کنند، زیرا هدف نهایی هر پزشکی، کمک به جامعه و مردم است.

آیا از برگزاری آیین ملی اهدای تندیس فرشته سلامت ویژه دانشجویان فعال در مبارزه با ویروس کرونا اطلاع دارید؟
خیر اطلاعی نداشتم تا اینکه شما الان آن را مطرح کردید، امیدوارم همه مسئولان و مردم عزیزمان قدر زحمت هایی که در این دوران کشیده می شود را بدانند.

چه پیشنهاد یا نظری برای حضور حداکثری دانشجویان دانشگاه دراین رویداد ملی که فعالیت های بسیاری در این یک سال گذشته داشته اند، دارید؟
به نظرم موج خستگی در همکاران بیمارستانی و بخش های درگیر کرونا وجود دارد که باعث کاهش انرژی آنها شده است. فکر می کنم برنامه های حمایتی و تشویقی باعث می شود بیشتر حس کنند مردم و مسئولان همراهشان هستند و حتی یک تشکر خالی هم می تواند انرژی زیادی به آنان بدهد.
از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، ممنونیم.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *