گفتگو با دکتر محمودرضا اشرفی، دبیر علمی همایش بین المللی بیماری های کودکان

به بهانه سی و دومین همایش بین المللی بیماری های کودکان به صورت مجازی در آبان ماه در مرکز طبی کودکان با دکتر محمودرضا اشرفی دبیر علمی این همایش گفتگو کردیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، سی و دومین همایش بین المللی بیماری های کودکان به صورت مجازی در آبان ماه در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد.
دکتر محمودرضا اشرفی دبیر علمی همایش در گفتگو با روابط عمومی مرکز طبی کودکان گفت: سی و دومین همایش بین المللی بیماری های کودکان، امسال به علت پاندمی کوید 19 به صورت مجازی برگزار می شود که فرصتی ایجاد کرده تا شرکت کنندگان بیشتری در همایش حضور یافته، همچنین شاهد فعالیت گسترده تری در بخش بین الملل همایش باشیم.
دبیر علمی همایش اظهار کرد: امسال همایش در سه قسمت برگزار خواهد شد؛ در مهر ماه حدود 6 وبینار سه ساعته به صورت پره کنگره خواهیم داشت که عناوین شایع شامل مباحث عفونی ریه کودکان، تست های آزمایشگاهی، اوتیسم، فلج مغزی و درمان های استنشاقی ریوی در کودکان مطرح خواهد شد.یکم تا چهارم آبان ماه به بخش فارسی همایش اختصاص خواهد داشت که با توجه به 12 رشته تخصصی و فوق تخصصی و فلوشیپ در رشته اطفال، در هر رشته فوق تخصصی دو پانل در نظر گرفته شده و توجه خاصی به کووید 19 شده است. در مجموع 24 پانل علمی با موضوعات مختلف در زمینه بیماری های کودکان خواهیم داشت.
وی افزود: همایش فارسی با مبحث تظاهرات و مشکلات شایع نفرولوژی آغاز می شود و با این عناوین ادامه می یابد، بیماری کوید 19 در مادران و نوزادان، تشنج و صرع کودکان، تازه های آسم و آلرژی، تازه های تشخیص و درمان کوید 19 در ارتباط با بیماری های عفونی، آنمی های شایع کودکان، مسمومیت های شایع، اختلالات رشد کودکان، اختلالات تکامل عصبی کودکان، تظاهرات روماتیسمی بیماری های کوید در کودکان، تب و هپاتواسپلنومگانی، عفونت های ریوی کودکان، معاینه قلب و نکات شایع در آن، آب و الکترولیت، بلوغ دختران و پسران، آزمایش کامل ادرار و تفسیر آن، تشنج های طولانی، تغذیه و رشد شیرخواران با تاکید بر تغذیه انحصاری با شیر مادر و تغذیه های کمکی در استفاده از شیر مادر، تیروئید، درد شکم، سردرد کودکان با تظاهرات عصبی، اورژانس های حاد کودکان، کودکان دچار نقص ایمنی، سلول درمانی و ژن درمانی، بایدها و نبایدهای هفته اول تولد، آرتریت های مزمن کودکان، اختلالات شایع قلبی، چاقی در کودکان، هموستاز و ترومبوز، عفونت ادراری. همایش فارسی با موضوعات واکسیناسیون و تزریق خون و عوارض آن پایان می یابد.
دکتر اشرفی اظهار داشت:در هر برنامه 24 سوال برای دریافت امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده که توسط دبیر برنامه تهیه می شود، مجموعه این سوالات و پاسخ ها در پایان همایش در اختیار همه شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. یکی از ابتکارات مهم کمیته برنامه ریزی همایش امسال، نام گذاری سالن های مجازی به نام اساتید پیشکسوت زنده، اساتید درگذشته و همچنین اساتیدی که به علت ابتلا به کووید 19 به شهادت رسیدند است.
دکتر اشرفی تصریح کرد: امسال تاکید زیادی بر نکات شایع و جدید کودکان به خصوص با تظاهرات بیماری کووید 19 شده است.
وی ادامه داد: بخش بین الملل و پرستاری نیز با فاصله از بخش فارسی از 12 تا 16 آبان ماه برگزار می شود، برگزاری بخش بین الملل همایش به صورت مجازی سبب شده بدون نیاز به تشریفات اداری از سخنرانان خارجی دعوت شود تا از محتوای علمی و سخنرانی های آنها نیز بهره مند شویم.

کلمات کلیدی
لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *