مراسم نکوداشت استاد دکتر مسلم بهادری

دکتر زالی: جامعه پزشکی کشور کماکان مرجعیت اجتماعی خود را حفظ کرده است

رییس سازمان نظام پزشکی، با اشاره به فعالیت حدود هزار و 500 پاتولوژیست در کشور، رشته پاتولوژی را به یاری اساتید پیشکسوتی همچون استاد بهادری، در قله خوداتکایی و از رشته های ممتاز کشور خواند.

گالری عکس یک 

گالری عکس دو 

گالری عکس سه
در مراسم نکوداشت استاد دکتر مسلم بهادری و رونمایی بنیاد علمی، فرهنگی ایشان که صبح روز سه‌شنبه 18 اسفند سال 94، همزمان با دهمین سالگرد تأسیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان در سالن ابن‌سینای دانشکده پزشکی برگزار شد، دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور بابیان این‌که نقش نوستالژیک دانشگاه در دفتر ارتباط با دانش آموختگان متجلی می شود گفت: امروزه وجود این دفاتر در مراکز علمی و دانشگاهی، یکی از روش های ارزیابی آنها است.
وی دکتر بهادری را متصف به صفات جمیله بسیار خواند و گفت: شخصیت ایشان به گونه‌ای است که به یک نسل تعلق ندارد بلکه طوری رفتار کرده است که به نسل های مختلف خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است و بنابراین تبدیل به یک شخصیت بین نسلی شده‌ است. به علاوه به هنگام بودن و بروز بودن استاد می‌تواند نمادی برای جوانان باشد.
رییس سازمان نظام پزشکی در توصیف استاد بهادری ادامه داد: سلوک اخلاقی و متانت خاص و بردباری استاد که باعث ایجاد آرامش می‌‌‌‌شود، باعث تمایز ایشان شده است. ویژگی بارز دیگر، حضور موثر و مسئولیت پذیری اجتماعی استاد بهادری در رفتار حرفه ای است. به طوری که ایشان بارها در بزنگاههای سیاسی و اجتماعی که حرفه پزشکی نیاز به حمایت داشته، وارد عرصه شده است.  
وی بابیان این‌که استاد بهادری نماد یک شخصیت چندوجهی است گفت: این در حالی است که امروزه در دیدگاه جهانی یک پزشک پنج ستاره، باید به خصلت های چندوجهی مزین باشد.
دکتر زالی رشته آسیب شناسی را یکی از رشته های جذاب علمی خواند و گفت: این رشته فراز و نشیب های زیادی را در کشور طی کرده است و دکتر بهادری زمانی ادامه تحصیل در این رشته را انتخاب کرده است که به عنوان یک رشته علمی و آمادمیک صرف، پایه ای برای سایر رشته های پزشکی محسوب می شده و این نشانه علم گرایی این استاد ارجمند است.
وی بابیان این‌که جامعه پزشکی کشور کماکان مرجعیت اجتماعی خود را حفظ کرده است گفت: جامعه پزشکی به‌صورت شبانه‌روزی در همه نقاط کشور و حتی مناطقی که کمترین امکاناتی در آن وجود ندارد، در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و در شرایطی که این قشر زحمتکش مورد برخی از هجمه‌ها قرار می‌گیرد، باید از ذخایر گران‌سنگ خود همچون استاد بهادری استفاده کند.
خبرنگار: زهرا صادقی
عکاس: جمشید ربیعی



تهیه کننده: