تجلیل از برگزارکنندگان همایش علم و فناوری دفاع مقدس در حوزه سلامت

دکتر قناعتی: شکل بحران‌های امروز تغییر کرده و مدیریت آن نیازمند سلطه علمی است

رئیس دانشگاه در مراسم تجلیل برگزارکنندگان همایش علم و فناوری دفاع مقدس در حوزه سلامت که با حضور دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد گفت: شکل بحران‌های امروز تغییر کرده و مدیریت آن نیازمند سلطه علمی است

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی روز سه شنبه 12 دی 1402 با اشاره به جایگاه فناوری‌های نوین در تهدیدات آینده گفت: شکل بحران‌های امروز تغییر کرده و مقابله با آن نیازمند سلطه علمی است و برای آمادگی در این حوزه لازم است نقشه علمی ترسیم  شود.
وی افزود: دوران دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی را برایمان به جای گذاشت که از تجربیات آن برای مقابله با شیوع کرونا  استفاده کردیم.
رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه موضوع پدافند عامل امروزه از موضوعات مهم مورد توجه در سطح جهان است افزود: بحران‌های پیش رو  در حوزه‌ شیوع بیماری‌های نوپدید یا بازگشت بیماری‌های سارس و کووید و امثال آن، تهدیدات بیولوژیکی، شیمیایی، میکروبی که ممکن است بر ما تحمیل شود و بیوتروریسم  لازم است در برنامه‌ریزی‌های آتی با رویکرد آینده‌نگری و آینده‌نگاری و مطالعات علمی نحوه وقوع این بحران‌ها را شبیه سازی و بررسی  کنیم.
وی با اشاره به تاب‌آوری بالای مردم ایران گفت: ظرفیت بالای ملت ایران در مواجه با بحران‌ها، عامل شکست دشمنان این مرز و بوم  بوده و دشمن نیز این را می‌داند.   
دکتر قناعتی با بیان اینکه توان بالای حوزه سلامت، امنیت کشور را به همراه دارد گفت: لازم است توسعه علم و فناوری را با جدیت پیگیری کنیم و با ترسیم نقشه علمی، آن را عملیاتی سازیم.
دکتر قناعتی با بیان اینکه یکی از مشکلات جهان امروز ناتوانی در عملیاتی‌کردن نقشه‌های علمی است گفت: مردم ایران در دوران دفاع مقدس نشان دادند که نقشه‌ها را عملیاتی و آن را اجرا می‌کنند و این ویژگی و خلاقیتی است که در ملت ما دیده می‌شود.
رئیس دانشگاه با یادآوری خاطره‌ای از شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی باروحیه شهادت‌طلبی و شجاعت خود به ما یاد داد که باید جلوی ستون کار باشیم؛ همان‌طور که مدیریت مدرن و مسطح در دنیا این را می‌گوید و ما باید او را الگو قرار دهیم.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در  پایان کار در پیشگاه خداوند بتوانیم بگوییم که کوتاهی نکرده‌ایم.
در پایان این مراسم از دکتر قناعتی به‌عنوان برگزارکننده همایش علم و فناوری در دفاع مقدس در حوزه سلامت، دکتر ترابی مدیر روابط عمومی و دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران دانشگاه قدردانی شد.

 

 

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر