هشتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت

قطعنامه جهانی تولید و توزیع عادلانه واکسن کووید-۱۹ به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصویب شد

رئیس سازمان جهانی بهداشت، رئیس جمهور اوگاندا، جمعی از وزرای بهداشت کشورها، مجمع جهانی سلامت و روسای دانشگاه های عالی پیشرو از 6 قاره در قطعنامه ای با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تولید و توزیع عادلانه واکسن کووید-۱۹ موافقت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجمع جهانی سلامت، قطعنامه جهانی تولید وتوزیع عادلانه واکسن کووید ۱۹ که متن آن به پیشنهاد دکتر علی جعفریان و دکتر امیرحسین تکیان از اتاق همکاری های پیمان گروه هشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان قطعنامه کامپالا در جریان هشتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت تهیه شده است، به تصویب ایوری موسوینی رئیس جمهور اوگاندا؛ تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت؛ وزیران بهداشت چند کشور؛ رئیس و اعضای هیئت مدیره مجمع جهانی سلامت؛ اعضای پیمان گروه هشت شامل روسای ۳۰ دانشگاه پیشرو جهان رسید.
در این قطعنامه که به طور گسترده توسط سازمان جهانی بهداشت و توسط مجمع جهانی سلامت در سراسر جهان توزیع شده است، بر تولید و توزیع عادلانه واکسن وازبین بردن شکاف معنادار بین کشورهای غنی و فقیر در ارتباط با تولید و دسترسی به واکسن کووید ۱۹ و به منظور ریشه کن شدن بیماری تاکید شده و از سیاستگذاران، اصحاب صنعت، جامعه مدنی و سازمان های بین المللی از سراسر جهان خواسته شده است در این زمینه گام های اساسی بردارند. 
توضیح اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از اعضای اصلی پیمان گروه هشت که شامل ۳۰ دانشگاه پیشرو از سراسر جهان است و در دستورگذاری سلامت جهانی از نقش آفرینان کلیدی به شمار می رود. تصویب این قطعنامه جهانی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران یک موفقیت جهانی و اقدام ارزشمند برای تثبیت نقش دانشگاه در دیپلماسی سلامت در نظام بین الملل است..

 

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *