دکتر اکبری: پرستاری بیمارستان فارابی از قدیمی ترین و قویترین سیستم های پرستاری دانشگاه است

مراسم تکریم و معارفه مدیران پرستاری پیشین و جدید بیمارستان فارابی برگزار شد

آئین تکریم شادی رضائی، مدیرپرستاری پیشین و معارفه فریده آژیر، مدیر پرستاری جدید بیمارستان فارابی با حضور رئیس، جمعی از مدیران، اعضای دفتر پرستاری و سرپرستاران این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، دکتر محمدرضا اکبری، رئیس بیمارستان فارابی در ابتدای این مراسم که روز یکشنبه دوم شهریور 99 برگزار شد، مجموعه پرستاری فارابی را از قدیمی ترین مجموعه های پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست که ساختاری محکم و قوی دارد و از ارکان اصلی بیمارستان فارابی است.
رییس بیمارستان فارابی گفت: مچموعه پرستاری جایگاه ویژه ای برایم دارد و ساماندهی و ارتقای آن دغدغه اصلی من است. در یکسال گذشته بیشترین وقت وانرژی خود را ، صرف این حیطه کرده ام.   
وی با بیان این که فعالیت های مجموعه پرستاری مستقیما زیر نظر ریاست بیمارستان است، تاکید کرد: شخصا بسیار علاقه مندم تعامل بیشتری با دفتر پرستاری و سرپرستاران داشته باشم، آن ها ژنرال ها و نمایندگان تیم مدیریت اجرایی در بدنه بیمارستان هستند و باید هماهنگ با مدیر، معاون درمان و سایر ارکان بیمارستان حرکت کنند. همه باید کمک کنیم تا فارابی هر روز گامی رو به جلو بردارد.   
رییس بیمارستان فارابی به عملکرد مجموعه پرستاری فارابی از نظر اجرای فرآیندها نمره بالایی داد ولی تصریح کرد: برای افزایش کیفیت و رضایت گیرندگان خدمت باید هماهنگی و یکدستی آن بیشتر شود.
دکتر اکبری در ادامه به موضوع تغییر در مدیریت پرستاری فارابی پرداخت و با بیان این که هر تغییری تحول آفرین است گفت: خانم رضایی از چند ماه پیش و به دلایل شخصی استعفا دادند اما از ایشان خواهش کردم به من فرصت دهد تا با مطالعه و دقت، مدیر پرستاری جدید را انتخاب کنم. ایشان هم انصافابا وجود استعفا، تا آخرین لحظه مسایل دفتر پرستاری را پیگیری می کرد و همین برای اثبات تعهد و اخلاق حرفه ای ایشان کافی است.
وی رضایی را فردی آکادمیک و حرفه ای و از سرمایه های فارابی دانست و گفت: زحماتی که ایشان در دوران مسئولیت و به ویژه در یکسال گذشته کشیده قابل تقدیر و ارزشمند است.مدیریت و راضی نگهداشتن جمعتی بالغ بر 400نفر که  هریک انتظار و توقعاتی ویژه و گاهی عجیب دارند، انصافا کار دشواری است.
رییس بیمارستان فارابی گفت: باید قدر نیروهایمان را بدانیم و به آنها ارج نهیم. دانشگاه و بیمارستان برای خانم رضایی مانند هر مسئول دیگر سرمایه گذاری کرده و قطعا حضور  ایشان به عنوان مشاور کمک خوبی برای مدیر پرستاری جدید خواهد بود. من به نوبه خود از تمام زحمات خانم رضائی قدردانی می کنم و ضمن آرزوی موفقیت، از ایشان می خواهم همچنان در کنار تیم مدیریت اجرایی و بدنه پرستاری بماند تا از تجربیات گرانبهایشان استفاده کنیم.
دکتر اکبری درباره دلیل انتخاب مدیر پرستاری از خارج بیمارستان توضیح داد: همه شما مرا می شناسید، معمولا تصمیمی عجولانه و بدون تحقیق نمی گیرم. در اینباره هم چند ماه تحقیق و با افراد زیادی مشورت کردم. هزینه- فایده انتخاب مدیر پرستاری از خارج بیمارستان را سنجیدم. همین الان در بین شما بیش از 4یا 5 نفر هستند که توانایی مدیریتی بالایی دارند و می توانند در جایگاه مدیر پرستاری قرار گیرند ولی به این نتیجه رسیدم که الان بهترین گزینه انتخاب مدیر پرستار ی از خارج بیمارستان است.
وی در مورد مدیر پرستاری جدید گفت: با هر کس مشورت کردم، خانم آژیر را فردی لایق، توانمند، مردم دار و مهربان توصیف کرد. رییس محترم بیمارستان امام از وی به عنوان آچار فرانسه مجتمع یاد کرد. معتقدم نیرویی ارزشمند به فارابی افزوده شده که می تواند به ایجاد آرامش و پیشرفت مجموعه پرستاری ما کمک کند.
دکتر اکبری حفظ حرمت انسان ها و دوستی را از همه مناصب بالاتر دانست و انتصاب در پست های مدیریتی را به مسابقه دو امدادی تشبیه کرد و گفت: در برهه ای، مسئولیتی را در اختیار ما قرار می دهند ولی بالاخره باید از جایی، کارها را به نفر بعدی بسپاریم. مهم این است که حداکثر تلاشمان را به کار گیریم تا حتی به اندازه گامی سیستم را به سوی اهداف تعیین شده  پیش برانیم.
وی خطاب به مدیر پرستاری جدید گفت: در مجموعه پرستاری فارابی، پتاسیل و توانایی بسیاری وجود دارد. نیروهای توانمند و ناشناخته ای که از چشم ما دور مانده اند و فرصت درخشش و ارائه نظرات و ایده هایشان را نداشته اند. افرادی که فرآیندها را از نزدیک می شناسند و حاشیه سازی نمی کنند، انتظارم این است که آنها را شناسایی و به سیستم معرفی نمایید.
رییس بیمارستان فارابی همچنین از سرپرستاران و اعضای دفتر پرستاری خواست تا با درایت، همدلی و تغییر نگرش به مدیر پرستاری جدید کمک کنند تا پرستاری فارابی با ساختاری قوی در دانشگاه بدرخشد و جایگاه  خود را حفظ کند.
وی در پایان از دکترعلامه، معاون درمان، رنجبران، مدیر پرستاری و دکتر صادق نیت، رییس بیمارستان امام (ره) که در این راه نهایت همکاری را کردند، تشکر نمود و گفت: همه باید توان خودمان را به کار گیریم و به مجموعه پرستاری کمک کنیم. من امید زیادی به این مجموعه دارم و با درایتی که از خانم آژیر سراغ دارم طبعا روزهای بهتری در پیش رو داریم .
پس از سخنان دکتر اکبری، شادی رضائی، مدیر پرستاری پیشین بیمارستان فارابی، در سخنانی از همه کسانی که در دوره تصدی اش با او همکاری کردند تشکر کرد و افزود: در مدت چهار سالی که این مسئولیت بر عهده ام بود، روزهای بسیار سختی را  از نظر نیروی انسانی و منابع مالی گذراندیم که متاثر از شرایط خاص کشور بود ولی تلاش کردیم کوچکترین خللی بر کمیت و کیفیت خدمات وارد نشود و فارابی را همچنان سربلند نگه داریم. خدا را شاکرم و از همه به ویژه دکتر اکبری که در این مدت با صرف انرژی و وقت زیاد نشان دادند برای پرستاری  جایگاه و شان ویژه ای قائلند تشکر می کنم. جای خرسندی است که دفتر پرستاری فارابی در این مدت با نیروهای توانمندش همچنان مسیر رشد و شکوفایی خود را طی کرد.
وی مدیر جدید پرستاری را فردی بسیار خوش خلق، مدبر و با تجربه خواند و گفت: به دکتر اکبری و مجموعه فارابی به خاطر این انتخاب تبریک می گویم و حضور ایشان را غنیمت می شمارم. هر کمکی از دستم برآید دریغ نخواهم کرد. از آقای مرادی، مدیر بیمارستان که در روزهای سخت برادرانه در کنارم بودند و همه همکارن و اساتید گرانقدر نیز تشکر می کنم.
در ادامه فریده آژیر، مدیر پرستاری جدید بیمارستان فارابی نیز گفت: از اینکه مرا در جمع فارابی پذیرفته اید، متشکرم. در مدت 27 سال خدمتم به این نتیجه رسیده ام که با یکدلی، صفا و صمیمیت میتوان روزهای سخت را با آسودگی خاطر سپری کرد. امیدوارم در کنار همکاران عزیز و اساتید بزرگوار، با همدلی و صمیمیت به اهداف برسیم و این شرایط را پشت سر گذاریم.
همچنین آجودانی، کارشناس معاونت درمان دانشگاه که به نمایندگی از مدیر پرستاری در این مراسم حضور یافته بود، از تلاش چهار ساله رضایی در مسئولیت مدیریت پرستاری فارابی قدردانی کرد و برای آژیر مدیر جدید پرستاری در اجرای اسناد بالا دستی و پیاده سازی برنامه های استراتژیک بیمارستان در حیطه پرستاری آرزوی موفقیت کرد.
سعید مرادی، مدیر؛ دکتر حمید ریاضی، معاون درمان و دکتر محمد سلیمانی، مسئول فنی بیمارستان نیز با قدردانی از رضائی و خوشامدگویی به آژیر برای آنها آرزوی موفقیت کردند.
 
حمیده امیدوار
تهیه کننده:

حمیده امیدوار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *