نشست هم اندیشی برگزاری برنامه پیام دارالفنون با موضوع هوش مصنوعی

دکتر ترابی: هوش مصنوعی از اجزای مهم دانشگاه های نسل پنجم است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هم اندیشی برگزاری برنامه پیام دارالفنون (TUMS TALK) با موضوع هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی از اجزای مهم دانشگاه های نسل پنجم است.

نشست هم اندیشی برگزاری برنامه پیام دارلفنون با موضوع هوش مصنوعی

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این نشست با حضور دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی علیزاده رئیس مرکز نوآوری دانشگاه، دکتر رضا صفدری مدیر گروه آموزشی مدیریت اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی، دکتر رضا فریدی مجیدی سرپرست دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی و اعضای کمیته مربوطه دوشنبه 11 دی 1402 در سالن شورای ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
دکتر ترابی با بیان اینکه برای رسانه ای شدن علم، در مجموعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران تلاش بسیار زیادی صورت گرفته است گفت: راه اندازی سینا رسانه مهم ترین کاری است که در این واحد برای نشان دادن وجهه علمی دانشگاه انجام شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که این رسانه بایستی انجام دهد ایجاد موج های علمی در مجموعه دانشگاه است. به بیان دیگر این رسانه علمی باید بتواند ضمن معرفی فعالیت های دانشگاه، برای شکل گیری جهش های علمی نیز زمینه سازی کند.
وی با اشاره به اینکه پیام دارالفنون (تامز تاک) جزو اولین برنامه های سینا رسانه است گفت: این برنامه برای گفتمان سازی در سطح دانشگاه در حوزه های نوین و ناآشنا با ذهنیت و شکل گیری موج های علمی در دانشگاه شکل گرفته است.
دکتر ترابی افزود: امروزه یکی از موضوعات جدی در حوزه آموزش در سطح جهان، دانشگاه های نسل پنجم است. این دانشگاه ها، دانشگاه اجتماعی هستند که از حداکثر فناوری ها استفاده می کنند. همچنین هوش مصنوعی یکی از اجزای مهمی است که بایستی در دانشگاه های نسل پنجم کار شود.
وی با بیان اینکه هوش مصنوعی ابعاد و میزان عمق و نفوذش مطرح نشده است گفت: به ازای رشته های تحصیلی و مراکز تحقیقات و گروه های خدمتی که در دانشگاه فعالیت می کنند، موضوع هوش مصنوعی قابل بحث و گفتگو است.
دکتر ترابی با اشاره به مقاومت ترس گونه ای که در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد گفت: هوش مصنوعی مبحثی است که هم می توان از آن استفاده بهینه کرد و هم متضرر شد و اهمیت اصلی این حوزه، کاربری و بهره برداری از آن است.  
در ادامه این نشست، اعضا درباره طبقه بندی این موضوع برای ارائه در قالب تامز تاک بحث و گفتگو کردند.

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور

تصاویر