دکتر ترابی: نشاط در دانشگاه باید به صورت چشمه جوشان در همه لحظات فعال باشد

بررسی محور شعارهای دانشگاه های بزرگ جهان در دهمین جلسه برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

در دهمین جلسه «خوش نامی» دانشگاه علوم پزشکی تهران 15 محور شعارهای دانشگاه های بزرگ جهان با عناوین «دانش»، «یادگیری»، «هوشمندی» «آموزش»، «بهترین بودن»، «توسعه»، «موفقیت»، «علم»، «مطالعه»، «زندگی»، «جهانی بودن»، «آینده نگری»، «ذهن»، «نوآوری» و «حقیقت» نقد و بررسی شد.

دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه در جلسه روز سه شنبه 31 تیر 99 در سالن جی 5 ساختمان مرکزی دانشگاه گفت: هر کدام از این محورها به ما مسیری را نمایش می دهد که نشان می دهد در آن مسیر قرار است چه چیزی اتفاق بیفتد و در واقع هر محور یک مقصد را نشان می دهد. 
وی افزود: نیاز داریم که در مجموعه دانشگاه یک احساس پویایی شاد روبه جلو و مولد ایجاد کنیم تا بتواند «شادی» و «جنب و جوش علمی» را در ابعاد مختلف خودش نمایش دهد زیرا هر کدام از این محورها شعارهای بسیار زیبایی در زیرمجموعه خودش دارد به طور مثال در محور «تمایل به حقیقت» دانشگاه هاروارد از شعار یک کلمه ای «حقیقت» و دانشگاه جان هاپکینز از شعار The truth shall make you free)) به معنی «حقیقت باید شما را آزاد کند» استفاده کرده اند. 
مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر اینکه در فرهنگ اصیل ایرانی منبعی غنی از شعار یافت می شود به شعری از حافظ که می گوید «شاه شمشادقدان خسرو شیرین دهنان که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان» اشاره کرد و گفت: این اشعار و اشعار مشابه نشان می دهد که ما  خیلی غنی هستیم اما در واقع فقیر هستیم زیرا وجهی از ثروت این است که بتوانی از چیزی که داری استفاده کنی وگرنه «فقیر غنی نما» هستیم. 
در ادامه جلسه، اعضا با بررسی شعارهایی از دانشگاه های برتر در امریکا، انگلیس هلند، کره جنوبی، سنگاپور، لبنان و همچنین دانشگاه هایی که در رنکینگ قرار ندارند، نقشه اولیه شعار دانشگاه را با استفاده از موضوعات مطرح شده در هفت سین خوشنامی و نقشه وحدت دانشگاه، ترسیم و محورهای آن را مشخص کردند.
دکتر ترابی با اشاره به تهیه نقشه خوشنامی دانشگاه گفت: این نقشه شعارهای زیادی در دل خودش دارد و اجزای نقشه باید خودشان را با «فرصت آفرینی» و «سرآمدی» در شعار دانشگاه تطبیق دهند.
وی با بیان اینکه شعار دانشگاه باید بتواند بسیج جدیدی را از منابع مختلف در دانشگاه فعال کند گفت: روابط عمومی حکم نورافکن و تابلو همه واحدهای دانشگاه را دارد و باید طوری مسیر را روشن و جهت دهی کند که سیستم با اطمینان و سرعت لازم به حرکت خودش ادامه دهد و مسیر درست را انتخاب کند؛ نورافکن «فرصت آفرینی» می کند و تابلو هم مسیر «سرآمدی» را نشان می دهد.
 دکتر ترابی در پایان با بیان اینکه هدف روابط عمومی دانشگاه باید ایجاد «نشاط» در واحدهای دانشگاه باشد گفت: این نشاط باید به صورت چشمه جوشان در همه لحظات فعال باشد؛ باید کمک کنیم که دائم فعال بماند تا اشتیاق در درون آن خشک نشود و همواره با چیزهای خوبی که به آن فکر می کنیم این اشتیاق را تقویت کنیم.
 توضیح اینکه جلسات برندسازی دانشگاه به صورت منظم سه شنبه های هرهفته برگزار می شود و چهار کمیته زیر مجموعه آن نیز به صورت جداگانه هر هفته جلساتی را برگزار می کنند.
 
 
 
 
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *