نهمين جلسه برندسازی دانشگاه

دکتر ترابی: اگر بخواهیم خوشنامی را در دانشگاه به ارمغان بیاوریم باید اوج نمایش وحدت باشیم

مدیر روابط عمومی دانشگاه در نهمین جلسه خوشنامی دانشگاه گفت: بشر در هر حوزه‌ای که پیشرفت کرده ابتدا در آن حوزه به وحدت رسیده است و توانسته قابل تکرار باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ماشاءاله ترابی در جلسه روز سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹ در سالن جی ۵ ساختمان مرکزی دانشگاه با تاکید بر اینکه در برندینگ تلاش می‌ کنیم کاربرد منظم « علم» در «عمل» را در حوزه « خوشنامي» تعریف کنیم گفت: تقسیم بندی‌ های انجام شده در نقشه خوشنامی برای این است که بتوانیم ابزار لازم را بسازیم تا  قابل تکرار باشد؛ قابل تکرار به این معنی که کیفیتش افت نمی‌ کند و در حال افزایش است.
وي گفت: در هر حوزه‌ ای که بشر پیشرفت کرده ابتدا در آن حوزه به وحدت رسیده است و توانسته قابل تکرار باشد و ارتقا پیدا و کیفیت برایش تعریف کند.
مدير روابط عمومی دانشگاه نشانه‌ های وحدت را برشمرد و گفت: وحدت خودش یک نوع کیفیت است که اگر کمیت مناسب را برای آن پیدا نکنیم نمی‌ تواند تبدیل به یک حرکت شود و در حد یک تعریف باقی می‌ ماند و هیچ وقت رشد نمی‌ کند. وحدت می‌ تواند حاصل «کثرت» باشد اگر کثرت وجود نداشته باشد وحدت معنی پیدا نمی‌ کند. در کنار کثرت « خلاقيت» وجود دارد. وحدت از « مشاهده فرصت ها»، «شناخت نياز»، « ترکیب موضوعات»، « زیبایی شناسي»، « دیدگاه مشترک»، « نظم»، « علم و آگاهي» و  « تعلق و پايبندي» هم به وجود می‌ آید.
وي به نقش « توجه» در موضوعات اشاره کرد و گفت: اگر در هر موضوعی توجه مناسب نداشته باشیم ممکن است همه علم عالم را داشته باشیم اما پیشرفتی حاصل نمی‌ شود.
دکتر ترابی گفت: توجه ممکن است یک محرک داشته باشد؛ به طور مثال از خلاقیت به وحدت برسد و گاهی از نظم و کثرت و گاهی از زیبایی به وحدت برسد زیرا اینها عواملی هستند که ما را در مسیر وحدت قرار می‌ دهند.
دکتر ترابی عالی بودن را نمایشی از وحدت دانست و گفت: اگر بخواهیم بهترین باشیم و برند و خوشنامی را در دانشگاه به ارمغان بیاوریم باید اوج نمایش وحدت باشیم. اگر بخواهیم در موضوع برندینگ سرآمد شویم قبلش باید در درون خودمان به اوج وحدت رسیده باشیم گام اول این است که در درون نهاد ستاد روابط عمومی دانشگاه اوج همراهی، همکاری و گذشت را داشته باشیم.
مدير روابط عمومی دانشگاه گام بعدی وحدت را بیان کرد و گفت: گام دوم این است که کل افرادی را که در حوزه روابط عمومی دانشگاه فعال هستند در این قالب قرار دهیم و یکپارچه کنیم در این صورت است که می‌ توانیم موج ایجاد کنیم.
در ابتدای این جلسه نیز محبوبه نوروزی عضو کمیته سرآمدی نقشه مربوط به هویت را نمایش و توضیح داد.
توضيح اینکه جلسات برندسازی یا خوشنامی دانشگاه از ۹ هفته پیش هر سه شنبه برگزار و جلسات چهار کمیته زیرمجموعه آن از دو هفته پیش آغاز شده است.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *