محتوای خبری بیمارستان آرش

برگزاری جشنواره زایمان موفق و تجلیل از فعالان تروج زایمان طبیعی و زایمان بی درد در بیمارستان آرش

در جشنواره زایمان موفق از فعالان تروج زایمان طبیعی و زایمان بی درد در بیمارستان جامع بانوان آرش قدردانی شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، در این جشنواره  که روز چهارشنبه 19 دی 97، در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد، دکتر لادن کاشانی، رئیس بیمارستان، بعد از معرفی بیمارستان گفت: بیمارستان آرش در زمینه های تخصصی و فوق تخصصی در منطقه شرق تهران فعالیت می کند. متوسط مراجعه به اورژانس روزانه 60 تن است و این آماردر 6 ماه اول 10 هزار نفر رسید.
وی افزود: ما موفق شدیم در سال 97 آمار زایمان طبیعی خود را به خصوص در زمینه مادران نخست زا، حدود 11 درصد افزایش دهیم. این نتیجه با انجام اقداماتی چون برگزاری منظم کمیته های مورتالیتی و موربیدیتی، اجرای طرح کارنامه عملکردی پزشکان، برگزاری کارگاه هایی متعدد توسط اساتید گروه پریناتولوژی از جمله تفسیر NST و نحوه برخورد با زایمان سخت به دست آمده است.
دکتر کاشانی افزود: یکی دیگر از عوامل موفقیت بیمارستان آرش در افزایش میزان زایمان طبیعی استفاده از روش اپیدورال بوده است که در 6 ماه اول سال جاری حدود 20% افزایش یافته است. همچنین خوشایند سازی زایمان و حضور پدران در کلاس های آمادگی برای زایمان و حضور همراه در زمان زایمان از دیگر عوامل موثر در این زمینه بوده است.
در ادامه رئیس بیمارستان آرش از وضعیت موجود ابراز رضایت و نسبت به ادامه این روند با کمک اساتید، فراگیران و ماماهای مرکز برای دستیابی به آمار استاندارد جهانی ابراز امیدواری کرد.
دکتر افسانه تهرانیان، رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان هم ضمن تشکر از اساتید و فراگیران و ماماهای بیمارستان آرش در ترویج زایمان طبیعی اعلام کرد: این مرکز توانسته رتبه اول در میان 6 بیمارستان دانشگاهی در زمینه ترویج زایمان طبیعی را کسب کند.
وی افزود: میزان سزارین از 59درصد به 48 درصد در سال 97 کاهش یافته است که این میزان از جدول هدف گذاری معاونت درمان بیشتر بوده است. همچنین میزان استفاده از زایمان بی درد در این مرکز نسبت به 6 بیمارستان دانشگاهی دیگر قابل ملاحظه است.
دکتر تهرانیان میزان حضور مادران در سال 96 را 197 تن اعلام کرد که در سال 97 به 875 تن افزایش یافته است.
دکتر نسرین عباسی، مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه، ضمن تبریک روز پرستارگفت: نتایج درخشان بدست آمده در بیمارستان آرش حاصل تلاش های بی وقفه وکار گروهی در این مرکز  و بدون شک حضور تیم مدیریتی به سرپرستی دکتر کاشانی در این زمینه بسیار موثر است.
وی در ادامه گفت: بیمارستان آرش در منطقه محرومی در حال ارائه خدمات می باشد و امیدوارم این روند رو به رشد همچنان با انگیره در جهت اهداف بیمارستان ادامه داشته باشد. همچنین در پایان از خدمت صادقانه طاهره شکوهی مدیر پرستاری پیشین بیمارستان تشکر کرد.
در انتهای جلسه از فعالان در زمینه ترویج زایمان طبیعی با اهدا لوح قدردانی شد.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

تهیه کننده: