محتوای خبری بیمارستان آرش

برگزاری ویزیت رایگان بیماری های پستان به مناسبت هفته سلامت بانوان در بیمارستان آرش

به مناسبت هفته سلامت بانوان با هدف ارتقا آگاهی از بیماری های پستان ویزیت رایگان در درمانگاه این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، به مناسبت هفته سلامت بانوان با هدف ارتقا آگاهی از بیماری های پستان ویزیت رایگان، دوشنبه 23 مهر 97، با حضور دکتر احمدی، فلوشیپ جراحی پستان و به همت گودرزی، مسئول آموزش سلامت بیمارستان برگزار شد.
طی پایش انجام گرفته تعداد از مراجعان علائم بالینی بدخیمی را داشتند که  توضیحات لازم جهت پیگیری و درمان به آنها داده شد . همچنین بیمارانی که مشکل پرداخت هزینه جراحی داشتند در لیست جراحی های بیمارستان آرش با هزینه دولتی قرار گرفتند. 
از دیگر اقدامات در این درمانگاه انجام شد، آموزش صحیح معاینه پستان، توضیح در زمینه پروسیجر های غیر تهاجمی، سن مناسب برای ماموگرافی و پاسخ به سوالات و ابهامات مراجعان بود.
دکتر احمدی گفت: سرطان پستان شایعترین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان جهان است و در ایران سرطان پستان دومین سرطان شایع بین کل جمعیت زن و مرد و شایعترین سرطان در بین زنان ایران است به همین منظور اطلاع رسانی در براي ارتقا سطح آگاهی عموم مردم و تشخیص زودهنگام و راهکارهای پیشگیری این بیماری در جامعه در اولویت است.
همچنین برای افزایش آگاهی در زمینه سرطان پستان در میان کارکنان نیز جلسه ای آموزشی به همراه پرسش و پاسخ در تاریخ 30 مهر 97، درآمفی تئاتر بیمارستان برگزار خواهد شد.
هر ساله ماه اکتبر با نام ماه اطلاع رسانی سرطان سینه نامگذاری شده است و با ابتکار شارلوت هیلی روبان صورتی سمبل جهانی این اقدام جهانی انسان دوستانه است که هر ساله به نشانه آگاهی بخشی و ارج نهادن به اقدامات جهانی در این زمینه از ابتدای ماه اکتبر در سراسر جهان به اهتزاز در می آید.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

کلمات کلیدی
تهیه کننده: