محتوای خبری بیمارستان آرش

برگزاری کارگاه 60 ساعته آموزش زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان جامع بانوان آرش

با همکاری گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران کارگاه 60 ساعته آموزش زایمان فیزیولوژیک با هدف افزایش توانمندسازی ماماهای شاغل در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان آرش در حال برگزاری است.

گالری عکس

دریافت فیلم
به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، کارگاه 60 ساعته آموزش زایمان فیزیولوژیک ویژه ماماها از 8 دی 97 آغاز شده و تا 14 دی 97 در سالن اجتماعات بیمارستان آرش ادامه خواهد داشت.
این کارگاه با همکاری و هماهنگی دکترطاهره میر مولایی، مدیرگروه مامایی دانشگاه، به منظور افزایش سطح آگاهی و توانمندی ماماهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاریست.
دکتر افسانه تهرانیان، رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان، هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقا سلامت ماداران و سطح توانمندسازی ماماهای شاغل درسطح دانشگاه درانجام زایمان فیزیولوژیک بیان کرد. 
وی افزود: دراین دوره، آموزش به مادران باردار مراجعه کننده به کلاس های آمادگی برای زایمان، احترام به حقوق مادر و نوزاد، آگاهی به مادران در زمینه تغییرات دوران بارداری و زایمان همچنین توانمندسازی مادران که باعث پیشگیری و کاهش شکایت شایع در دوران بارداری میشود، در مباحث آموزشی کارشناسان مامایی گنجانده شد. از دیگر موارد که در این دوره به شرکت کنندگان آموزش داده می شود نحوه آمادگی مادران با روش های دارویی و غیردارویی کاهش درد زایمان است.
دکتر میر مولایی، براهمیت کلاس های آمادگی زایمان توسط ماماهای توانمند، آمادگی مادران در خصوص چگونگی سازگار شدن با درد زایمان و خوشایندسازی فضای زایمان برای مادران تاکید کرد و افزود: حضور و آموزش همراه، درکلاس های آمادگی زایمان و همچنین در زمان زایمان گام موثری درافزایش زایمان فیزیولوژیک است. به دنبال انجام فعالیت های فوق به ارتقا سلامت مادران و کاهش سزارین های غیر ضروری و بدون اندیکاسیون رخ خواهد داد.
الهه نظری، کارشناس مسئول مامایی دانشگاه، گفت: 30 تن کارشناس مامایی مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش در این کارگاه حضور داشتند که با روش های توانبخشی بعد از زایمان شامل شیردهی، مراقبت از نوزاد و تنظیم خانواده و همچنین نحوه افزایش کیفیت زندگی مادران باردار بعد از زایمان آشنا شدند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد برگزاری این دوره ها تداوم داشته باشد.
مژگان اکبری کارشناس سلامت مادران حوزه درمان دانشگاه نیز گفت: سی دی های آموزشی نحوه برگزاری کلاس های آمادگی زایمان و نحوه انجام زایمان فیزیولوژیک به مددجویان ارائه شد و آزمونی هم به منظور ارزیابی دانش و عملکرد مددجویان  روز جمعه 14 دی 97 برگزار خواهد شد.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

تهیه کننده: