محتوای خبری بیمارستان آرش

برگزاری کنفرانس علمی کاربردهای طب ایرانی در بیماری های زنان و زایمان در بیمارستان آرش

کنفرانس علمی کاربرد های طب ایرانی در بیماری های زنان و زایمان در بیمارستان جامع بانوان آرش برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، پنج شنبه 22 شهریور 97، کنفرانس علمی کاربرد های طب ایرانی در بیماری های زنان و زایمان در سالن آمفی تاتر این مرکز برگزار شد.
در ابتدا دکتر حسینی، متخصص زنان و دبیر علمی کنفراس پیرامون مشکلات و موانع، تقابل میان طب سنتی و مدرن در حوزه زنان و زایمان صحبت کردند. ایشان هدف این کنفرانس را كاربردهای طب سنتی ایران و گیاه درمانی برای درمان برخی از بیماری‌های دستگاه زنان از قبیل بیماری‌ها و اختلال‌های تخمدان، رحم و سینه دانست.
دکتر رضایی زاده، متخصص طب ایرانی، بعد از معرفی و ارائه تاریخچه طب ایرانی ، به رویکرد طب فراگیر در پزشکی فرد محور پرداخت و در ادامه منابع موجود در طب ایرانی را مورد بررسی قرار داد.
دکتر رحیمی، متخصص طب ایرانی، فرآورده های گیاهی موجود در بازار را معرفی و موارد استفاده هر یک از دارو های بیان کرد. همچنین شواهد و تداخلات مهم در زمینه دارو های گیاهی را توضیح داد.
در ادامه این کنفراس، دکتر تن ساز، متخصص طب ایرانی، بعد از بررسی مزاج های مختلف، تاثیر آنها بر عملکرد تخمدان ها و رحم را تشریح کرد. همچنین درمان PCO  با استفاده از داروهای گیاهی مورد بررسی قرار داد.
در پایان دکتر تن ساز، متخصص طب ایرانی، در زمینه منوراژی از دیدگاه طب سنتی صحبت کرد. در این بخش از کنفراس استفاده از گیاهان دارویی وتاثیر آن بر کاهش منوراژی با استناد به شواهد علمی مورد بررسی قرار گرفت.
در انتهای هر بخش به سوالات شرکت کنندگان توسط سخنرانان پاسخ داده شد.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

تهیه کننده: