محتوای خبری بیمارستان آرش

تقدیر از ایثارگران و فرزندان شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در بیمارستان آرش

در مراسمی از ایثارگران و فرزندان شهدا در بیمارستان آرش قدردانی شد.


به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، روز سه شنبه 3 مهر 97، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسمی با حضور دکتر امینی، مدیر بیمارستان، دکتر خوشیده، فرمانده بسیج، شکوهی مترون و جمعی از بسیجیان و ایثارگران و فرزندان شهدا در دفتر مدیریت برگزارشد.
در این مراسم دکتر امینی بعداز  تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش، هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.
وی دفاع مقدس را معجزه ای دانست و اذعان داشت در 8 سال دفاع مقدس ادای تکلیف و ایستادگی پای پرچم اسلام و قرآن از اهمیت ویژه ایی برخودار بود. 
دکتر امینی افزود: هدف از این جلسه بالیدن به قهرمانان این مرز بوم است که با رشادت هایشان 8 سال مقاومت نموده اند و پای نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کرده اند.





همچنین دکتر امینی از خاطرات زمان حضورش در جبهه ها این طور تعریف کرد: در سال 62 در منطقه سردشت حضور داشتم و اولین مجروحیتم در دره کانیمانگا بود. در همان ایام برخلاف میل باطنی ام بخاطر فشار خانواده درخواستگاری حضور یافتم با شرط این که مراسم ازدواج به بعد از جنگ موکول شود تا بتوانم در جبهه حضور مستمر داشته باشم . مراسم عقد ما در روز جمعه برگزار شد و من روز یکشنبه آینده اش به جبهه عزیمت کردم و تا پایان جنگ مراسم ازدواج ما سر نگرفت . دقیقا دو ماه بعد از اعلام پایان جنگ من اقدام به برگزاری مراسم ازدواج کردم. وی در ادامه تاکید کرد انگیزه خدمت به ولایت در دفاع مقدس کاملا واضح بود و به تمام ما انگیزه میداد تا هر چه بیشتر در خدمت کشور و ولایت باشیم.
کاظمی مقدم، مسئول حراست بیمارستان از دیگر کسانی که بود که در این جلسه از خاطرات جنگ صحبت کرد.
وی در زمان دفاع مقدس در جزیره مجنون با گروه شناسایی همکاری میکرد. در عملیات شناسایی 18 نفر از گروه 30 نفره به شهادت رسیده بودند.
کاظمی مقدم گفت: ما موفق به اسیر کردن یک سرگرد عراقی شدیم. پس از بازجویی متوجه شدیم که ارتش عراق در نظر دارد شبانه به جزیره مجنون حمله کند که رزمندگان اسلام توانسته بودند با اطلاعاتی که کسب کرده بودند  از رسیدن دشمن به هدفش جلوگیری کنند.
از دیگران کسانی که در جبهه شرکت داشت شکوهی، مترون بیمارستان بود. او در سال 63 دانشجوی رشته پرستاری در شهر ارومیه بود.
وی گفت: در آن زمان حضور کوموله ها در آن قسمت از کشور بسیار زیاد بود و ما در بیمارستان بودیم که اعلام کردند کل راه های ارتباطی شهر قطع شده است. شمار مجروحان رگبار های اسکادران های هوایی عراق که به بیمارستان انتقال میدادند بسیار زیاد بود و ما مسئول تریاژ مجروحان بودیم. بعد از 10 روز که موفق شدیم که به تهران باز گردیم. متوجه شدیم که والدین دانشجویان دو روز است که در قزوین منتظر رسیدن خبر از جانب ما بوده اند. شکوهی اقدامات درمانی در آن زمان رابسیار سخت و تلاش امدادگران را بی وقفه و دلسوزانه دانست. 


در ادامه این مراسم دکتر خوشیده، فرمانده بسیج این جلسه را مقدس و وجود ایثار گران و فرزندان شهدا در بیمارستان را پربرکت دانست که باید از این حضور بیشترین استفاده کرد.


در ادامه این نشست دکتر امینی، مدیر بیمارستان  به کاظمی مقدم و کامیابی مهر که در جبهه ها حضور داشتند تقدیر نامه اهدا و از تلاش های خالصانه شان در دفاع مقدس تشکر کرد.


خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

تهیه کننده: