محتوای خبری بیمارستان آرش

حضور دانشگاه علوم پزشکی تهران در نمایشگاه سه روزه گردشگری سلامت

دكتر رضايي، معاون درمان دانشگاه در نمايشگاه گردشگري سلامت در اردبيل حضور يافت.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، نمايشگاه گردشگري سلامت از تاريخ ٢٨-٣٠ خرداد ٩٨ در شهر اردبيل با حضور مراكز آموزشي و درماني و شركت هاي فعال در حوزه گردشگري سلامت برگزار شد.
در اين نمايشگاه ضمن تبادل تجربيات كشور هاي مختلف در خصوص بازاريابي، توسعه فعاليت و خدمات گردشگري، شركت كنندگان خدمات و ويژگي هاي خود را به نمايش گذاشتند.
دانشگاه علوم پزشكي تهران با حضور دكتر مهدي رضايي، معاون درمان در ايام نمايشگاه مراكز درماني و نحوه خدمات خود را معرفي كرد.
دكتر رضايي در مصاحبه با روابط عمومي دانشگاه گفت :به اعتقاد من در مجموع برگزاري اين نمايشگاه يك گام به جلو برای توسعه گردشگري سلامت كشور بود. اين اتفاق بستر مناسبي براي تعامل دانشگاه و مراكز درماني از یک سو و شركت هاي فعال در حوزه بازاریابی و جذب گردشگر سلامت در عرصه بین‌المللی از سوی دیگر بود. البته من معتقد هستم كه در زمينه گردشگري سلامت كشور، هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم.
وي گفت : مزیت نسبی ما درگردشگری سلامت  دو موضوع است نقطه قوت اول توانمندی بالا و کیفیت خوب خدمات پزشکی است و نقطه قوت دوم در ايران قيمت مناسب براي خدمات قابل ارائه است كه این دو ویژگی میتواند در کسب سهم مناسب بازار تاثیر گذار باشد.
اما علي رغم اين ويژگي هاي مهم در بحث گردشگري سلامت به دلیل نداشتن بستر هاي لازم در اين موضوع نتوانسته ايم جايگاه قابل قبولي را در منطقه پيدا كنيم. من فكر ميكنم چنين نمايشگاه هايي میتواند نقش موثر در كسب جايگاه مناسب كشور در موضوع گردشگري سلامت ایفا نماید.
دكتر رضايي در خصوص جايگاه دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: در اين چند روز نمايشگاه استقبال خوبي از غرفه دانشگاه علوم پزشكي شد. بيشتر از ١٠ ملاقات با نمايندگان كشور هاي تركيه، افغانستان، عراق و عمان داشتيم همچنين با شركت هاي فعال در اين زمينه مذاکرات خوبی داشتيم كه اميدوارم با پيگيري هاي بعدي اين ارتباطات عمق بيشتري پيدا كند و نهايتا به عقد تفاهم نامه منجر شود.
وي گفت: در مجموع استقبال خوبي از دانشگاه علوم پزشكي تهران با توجه به ظرفيت هاي بالا و حضور مراكز درماني و وسعت خدمات آنها شد. اميدوارم كه دانشگاه علوم پزشكي تهران همچنان كه در عرصه علوم پزشكي و از نظر علمي و پژوهشي به عنوان مهمترين و بزرگترين مركز آموزشي پژوهشی کشور است، در زمينه عرضه خدمات بهداشتي و درماني بين المللي هم مورد توجه قرار گيرد و در بحث خدمات گردشگري سلامت در تراز برند دانشگاه مطرح باشیم.
در ايام نمايشگاه دكتر رضايي با علي العنبوري، نماينده شركت آموزشي وابسته به وزارت بهداشت عراق، دكتر وهاج، معاون و رئيس روابط بين المللي عالي بورد مشورتي متشبنين افغانستان،دكتر نايلي، رئيس اداره همكاري هاي اقتصادي امور بين المللي وزارت بهداشت، دكتر هاشم زاده، رئيس اداره گردشگري سلامت وزارت بهداشت و تعدادي از شركت هاي خدماتي گردشگري سلامت بازديد داشت.
دکتر عباس آبادی،         : در خصوص این نمایشگاه گفت این نمایشگاه تجربه سوم ما در زمینه نمایشگاه گردشگری سلامت بود و این نمایشگاه بستر مناسبی برای ارتباط مراکز درمانی با شرکت های تسهیل گر و نمایندگان کشور های مختلف بود. همچنین طی این نمایشگاه پتانسیل های بالای دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه جذب دانشجویان و موضوع درمان بیماران بین الملل خیلی خوب به نمایش گذاشته شد که از نقاط قوت برگزاری این نمایشگاه بود. همچنین حضور معاونت درمان به خصوص حضور دکتر رضایی، معاون درمان در این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت بود که منجر به دیدارهای متعدد در این خصوص شد و انشالله در آینده شاهد عقد تفاهم نامه هایی خواهیم بود.

وی افزود :با توجه به اینکه معاونت درمان تسلط بر خدمات مراکز درمانی و بحث درمان بیمار دارد  خیلی خوب توانست این خدمات را برای مراجعین به غرفه ها شرح دهد. در ادامه دکتر عباس آبادی از حضور نمایندگان بیمارستان های امام خمینی، امیر اعلم ، جامع بانوان آرش،فارابی و مرکز قلب در این نمایشگاه تشکر کرد.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

کلمات کلیدی
تهیه کننده: