محتوای خبری بیمارستان آرش

حضور پرتعداد پدران در کلاس آمادگی برای زایمان طبیعی در بیمارستان جامع بانوان آرش

در ادامه کلاس های آمادگی برای زایمان طبیعی در این مرکز، کلاس آشنایی پدران با روند زایمان طبیعی با حضور پر تعداد برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط  عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، پنج شنبه 26 اردیبهشت 98، کلاس آشنایی پدران با روند زایمان طبیعی در ادامه کلاس های آمادگی برای زایمان طبیعی توسط سارا دشتی، مسئول زایمان فیزیولوژیک برگزار شد.
این کلاس با هدف مشارکت و آشنایی پدران با زایمان طبیعی به طور متناوب برگزار میشود و حضور پدران در این کلاس ها باعث افزایش آگاهی و همچنین ایجاد انگیزه در مادران باردار برای شرکت در کلاس های آموزشی و زایمان طبیعی خواهد شد.
در این جلسه دشتی ابتدا به کلیات ارتباط زناشویی در زمان بارداری پرداخت و نقش پدر را در خانواده مقتدرانه و ستون اصلی خانواده معرفی کرد. وی افزود پدران نیز در زمان بارداری همسرشان دچار نگرانی هایی هستند که آگاهی در زمینه زایمان می تواند نگرانی های آنها را کاهش دهد.
در ادامه مسئول زایمان فیزیولوژیک ، در زمینه روند زایمان طبیعی توضیح داد و شروع فرآیند زایمان را با یک فیلم شماتیک زایمان طبیعی برای حاضرین تشریح کرد.
وی عوامل کاهش درد در زمان زایمان طبیعی  را نور کم ، بوی خوش، یا رایحه درمانی، استفاده از حمام با آب گرم یا کمپرس آب گرم، حفظ آرامش بر شمرد اما یکی از اصلی ترین عوامل در کاهش درد در انقباضات رحمی را تنفس درست در زمان زایمان دانست. دشتی گفت: پدران با مدیریت و اقتدار خود می توانند عوامل کاهش درد زایمان را که در دسترس و هزینه ای برایشان ندارد را ایجاد کنند. در این مرحله حضور پدر آگاه ازروند زایمان طبیعی بسیار تاثیرگذار در پیشرفت روند زایمان خواهد بود.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

تهیه کننده: