محتوای خبری بیمارستان آرش

مراسم جشن روز جهانی ماما و بهداشت دست در بیمارستان آرش، بیمارستان موفق در ترویج زایمان طبیعی برگزار شد

کسب لوح بیمارستان موفق در ترویج زایمان طبیعی همزمان با روز جهانی ماما و بهداشت دست در این مرکز جشن گرفته شد.

گالری عکس 1

گالری عکس 2
به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، شنبه 14 اردیبهشت 98، موفقیت در کسب لوح بیمارستان موفق در ترویج زایمان طبیعی و روز ماما و بهداشت دست به طور همزمان جشن گرفته شد.
دکتر کاشانی، رئیس بیمارستان کسب لوح بیمارستان موفق درترویج زایمان طبیعی تبریک گفت و روز ماما را گرامی داشت.

وی گفت: شما ماماها باعث افتخار بیمارستان و دانشگاه شدید و در کسب لوح بیمارستان موفق در ترویج زایمان طبیعی نقش بسزایی را ایفا کردید. حضور اساتید پیشکسوت، کار گروهی و تعامل بین گروه مامایی و گروه زنان در این مرکز ما را در کسب این لوح یاری رساند.
دکتر کاشانی افزود: در راه رسیدن به این لوح، اقدامات ماماها بسیار قابل ملاحظه بود، ارتقا برگزاری کلاس های آمادگی زایمان هم از نظر کمی و کیفی، برنامه ریزی برای برگزاری کمیته های مورتالیتی و موربیدیتی، آموزش شیردهی به مادران شیرده، تهیه ممیزی زایمان های سزارین، مدیریت لیبر و حضور همراه آموزش دیده و پدر از اقدامات اثر گذار در زمینه افزایش زایمان طبیعی بودند.
وی گفت: همدلی و همکاری بین ماماهای بیمارستان بسیار خوب است و ما در آینده درصدد دریافت لوح بیمارستان دوستدار مادر هستیم که یکی از اهداف ما در سال جاری است.
دکتر نتاج مجد، معاون درمان هم در این جشن علاوه بر تبریک به خاطر دریافت لوح بیمارستان موفق در ترویج زایمان طبیعی، روز ماما را تبریک گفت و همکاری ماما ها را در امر اپیدورال و زایمان بی درد بسیار خوب ارزیابی کرد. وی بر همکاری بیشتر کادر درمان بر بالین مریض تاکید کرد.
در ادامه فریبا نوری، مدیر پرستاری، ضمن تبریک روز ماما، برای تمامی ماما ها آرزوی موفقیت کرد.
در ادامه دکتر مریم خوشیده، معاون آموزشی شست وشوی دست را یکی از مهترین فاکتور هایی دانست که باید کادر درمانی بر بالین مریض رعایت کنند.

وی همچنین کسب لوح بیمارستان موفق را دستاوردی برجسته برای بیمارستان دانست و روز ماما را تبریک گفت.
در این جلسه تاجی، سوپروایزر کنترل عفونت در خصوص اهمیت بهداشت دست صحبت کرد و شست و شوی دست را اولین فاکتور در کنترل عفونت دانست.
در ادامه ماماهای نمونه بیمارستان و همچنین افرادی که توانسته بودند بهداشت دست و شست شوی دست را در بخش های به خوبی انجام دهند و معرفی و از آنها تقدیر شد.
اسامی ماماهای نمونه:
1-    مریم آذری  2- سارا دشتی  3- زهرا نیکجوی مفرد  4- آذر مافی  5- طاهره اربابی  6- نسرین شیرین سخن  7- سعیده فریدونی  8-  مهری حیدری  9- زهرا تنهای  10- فرزانه معظمی  11- بی بی زهرا درچه ای  12- گیتی شایسته فر
اسامی افراد منتخب در رعایت بهداشت دست:
1- زهرا جولینی  2- فریبا اسماعیلی 3- سارا رحیمی  4- مرضیه چشمی  5- مریم پور اصغر 6- زهرا کبکی  7- شهربانو واعظی 8- سمانه علی بخشی  9- زهرا سیاهپوش 10- هانیه زهدی  11- میترا طاهری  12- مژگان آقایی

خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی