محتوای خبری بیمارستان آرش

هشتمین کنفرانس ادواری بخش پریناتولوژی بیمارستان جامع بانوان آرش برگزار شد

هشتمین کنفرانس ادواری بخش پریناتولوژی با موضوع مرگ مادردر بیمارستان جامع بانوان آرش برگزار شد.

گالری عکس
دریافت فیلم
به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، هشتمین کنفرانس ادواری پریناتولوژی ، جمعه 14 تیر 98، در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
در پنل اول این کنفرانس جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر لاله اسلامیان، فوق تخصص پریناتولوژی، دکتر احسان باستان حق، متخصص بیهوشی، دکتر صدیقه برنا، فوق تخصص پریناتولوژی، دکتر آتوسا مصطفوی، متخصص قلب و عروق، دکتر معصومه نتاج مجد، متخصص بیهوشی، فلوشیپ ICU و دکتر فرحناز ترکستانی، متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد حضور داشتند.
گرداننده این پانل دکتر ریحانه پیرجانی، فوق تخصص پریناتولوژی گزارش یک مورد مرگ مادر 34 ساله را برای حاضرین توضیح داد و هریک از متخصصان حاضر در پنل جنبه های مختلف اقدامات انجام شده برای این بیمار را مورد بررسی قرار دادند.
در پنل دوم دکتر آتوسا مصطفوی، متخصص قلب و عروق، دکتر لاله اسلامیان، فوق تخصص پریناتولوژی، دکتر معصومه نتاج مجد، متخصص بیهوشی، فلوشیپ ICU، دکتر صدیقه حنطوش زاده، فوق تخصص پریناتولوژی، دکتر محمودی آذر، فوق تخصص Maternal Critical Care  از دانشگاه Calgary  کانادا حضور داشتند.
دکتر مریم ربیعی، فوق تخصص پریناتولوژی یک مورد پرونده مرگ یک مادر 39 ساله را مطرح کرد و متخصصان حاضر در پنل موارد اجرا شده برای این بیمار را تحلیل کردند.
در انتهای جلسه دکتر محمودی آذر در مورد فاکتورهای مهم در زمینه مراقبت و درمان مادران پرخطر صحبت کرد.
شرکت کنندگان در این جلسه که شامل متخصصان زنان و زایمان، متخصصان قلب و عروق، بیهوشی بودند نیز به طور فعال در بحث شرکت داشتند و پرسش و پاسخ با اعضای پنل انجام شد.
دکتر پیرجانی دبیر علمی این کنفرانس گفت: استقبال متخصصان به خصوص متخصصین زنان و زایمان از این سری کنفرانس های بسیار چشمگیر بوده است.
وی در ادامه گفت: جلسه بعدی با موضوع زایمان طبیعی 11 مرداد 98 در بیمارستان برگزار خواهد شد.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

تهیه کننده: