محتوای خبری بیمارستان آرش

کنفراس علمی بخش پریناتولوژی بیمارستان بانوان آرش با موضوع مرگ مادر برگزار شد

بخش پریناتولوژی بیمارستان بانوان آرش کنفراسی را با موضوع مرگ مادر برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، کنفراس بخش پریناتولوژی بیمارستان بانوان آرش با موضوع مرگ مادر روز جمعه 6 مهر 97  در بیمارستان آرش برگزار شد. دبیر علمی این جلسه دکتر ربیعی، فوق تخصص پریناتولوژی بود. این جلسات از یک سال و نیم گذشته به همت اساتید بخش پریناتولوژی دکتر پیرجانی و دکتر ربیعی در این مرکز به صورت مستمر هر 2 - 3 ماه یکبار برگزار می شود.
این کنفراس در دو پانل برنامه ریزی شده بود. پانل اول معرفی یک مورد مرگ مادر بود که مورد بررسی قرار گرفت. دراین پانل با حضور دکتر اسلامیان، فوق تخصص پریناتولوژی، دکتر آقاجانی، متخصص قلب وعروق از دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر صالح گرگر، فوق تخصص پریناتولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمودی آذر، فوق تخصص Maternal critical care  از دانشگاه Calgary کانادا انجام شد. این کیس توسط دکتر پیرجانی، فوق تخصص پریناتولوژی، ارائه شد.
در پانل دوم، یک مورد موربیدتی مادر پرخطر در همین مرکز، توسط دکتر ربیعی معرفی شد. در این بخش ،دکتر حنطوش زاده، فوق تخصص پریناتولوژی ، دکتر نتاج مجد متخصص بیهوشی و فوق تخصص ICU  از دانشگاه علوم پزشکی تهران، به اعضا پانل اضافه شدند و در مورد این کیس بحث و گفتگو انجام شد. همچنین دکتر کاشانی، رئیس بیمارستان، در این جلسه حضور داشت.
درانتهای جلسه دکتر محمودی آذر اذعان داشت که برگزاری این جلسات بطور مستمر در بیمارستان آرش تاثیر مثبتی بر دانش افزایی متخصصان زنان خواهد داشت و باعث رفع شکیات آنان خواهد شد. در نتیجه میزان خطاهای پزشکی کاهش و میزان حفظ جان بیمار افزایش خواهد یافت. وی اضافه کرد این جلسات بازخورد بسیار خوبی داشته است.
دکتر پیرجانی در انتهای جلسه از استقبال متخصصان زنان ابراز رضایت کرد و در پاسخ به درخواست شرکت کنندگان مبنی بر ادامه داشتن این کنفرانس ها،  قول داد که این جلسات به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.
جلسه بعدی از سری کنفرانس های ادواری بخش پریناتولوژی بیمارستان جامع بانوان آرش با موضوع اداره زایمان طبیعی، هفته آخر آبان ماه یا هفته اول آذر ماه برگزار خواهد شد.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

تهیه کننده: