محتوای خبری بیمارستان آرش

گزارش فعالیت های هفته سلامت در بیمارستان جامع بانوان آرش

فعالیت های هفته سلامت در این مرکز با شعار "مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" انجام شد.

دریافت فیلم
به گزارش روابط عمومی بیمارستان جامع بانوان آرش، سمیه انصاری، سوپروایزرآموزش به بیمار بیمارستان فعالیت های انجام گرفته در هفت سلامت را گزارش داد.وی گفت: در این هفته با توجه به روز شمار هفته سلامت در هر یک از روز های فعالیتی بر اساس نامگذاری روز مرتبط  و با استفاده از پتانسیل های بیمارستان فعالیتی انجام گرفت .
انصاری در مصاحبه با روابط عمومی بیمارستان آرش گفت: با محور دسترسی عادلانه به خدمات سلامت در این مرکز غربالگری فشار خون و دیابت و مشاوره تغذیه برای مادران باردار در درمانگاه تغذیه انجام شد و هریک از مددجویان به درمانگاه مربوطه ارجاع شدند.
ارائه پیام های بهداشتی همراه با وعده های غذایی به بیماران و ارائه غذای سالم به آنها به همراه مشاوره تغذیه متخصص تغذیه در بخش ها برای دستیابی به هدف آموزش رکن سلامت و سبک زندگی سلامت محور در بیماران صورت گرفت. برای دستیابی به این هدف همچنین  مشاروه تغذیه در درمانگاه پره ناتال انجام شد و پمفلت آموزش ارگونومی محل کار بین کارکنان توزیع شد.
وی افزود : از هدف های دیگری که در این هفته مورد توجه بود مشارکت اجتماعی بود که کارکنان بیمارستان در مدارس حضور یافتند و در مقاطع دبیرستان بهداشت دوران بلوغ و قاعدگی و سلامت تغذیه آموزش داده شد . علاوه بر آن در مقطع اول و ششم ابتدایی تغذیه سالم و بهداشت دست از محور های آموزشی به دانش آموزان بود. همچنین برای معلمان مدارس در خصوص معاینات دوره ایی پستان و ماموگرافی و در زمینه خدمات بیمارستان و مشاوره در خصوص نوبت دهی ویژه معلمان در بیمارستان توضیح داده شد.
حضورمددکار اجتماعی در سالن انتظار و ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان و کارکنان و تکمیل تست افسردگی در جهت افزایش سلامت روان انجام شد.
حضورمسئول بحران در بخش ها و آموزش کارکنان در زمان های بحرانی و رویکرد ویژه به سیل و زلزله از آموزش هایی بود که در این هفته انجام شد.
انصاری افزود ایستگاه سلامت مادر و نوزاد در راهروی بیمارستان و مشاوره مادران در درمانگاه پره ناتال و آشنایی بیشتر با زایمان طبیعی و سلامت مادر قبل، حین و بعد از زایمان توسط مامای مربوطه در آخرین روزهفته سلامت انجام گرفت.
خبرنگار و عکاس: سارا احمدی زاده

تهیه کننده: