محتوای خبری بیمارستان رازی

اجرای مانور دور میزی و آمادگی در مواجهه با بحران واقعی در بیمارستان رازی

در راستای آمادگی و ارزیابی‌های لازم در مواجهه با بحران واقعی، با رویکرد افزایش تخت در بیمارستان و به منظور ایجاد تعامل و هماهنگی در مواقع بحران، مانور دورمیزی در بیمارستان رازی اجرا شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان تخصصی پوست رازی، ساعت 7 صبح یکشنبه اول اسفند سال 95، بدون اعلام قبلی، مانور دور میزی به منظور آمادگی در برابر حوادث در راستای تمرین عملکردهای مدیریتی و فرماندهی، آمادگی تیم های درمان اضطراری و ارائه خدمات بیمارستانی، با حضور فرماندهان حادثه، دکتر ربابه عابدینی رئیس بیمارستان، سعید مرادی مدیر، دکتر علی صادقی نیا معاون درمان، احمدعلی کلاه مال مدیر پرستاری و دیگر مسئولین و اعضای این ستاد در اتاق بحران ( EOC) برگزار شد.
سناریو و هدف اصلی این مانور بر پایه ایجاد آمادگی ذهنی و عملیاتی افراد در پست‌های مختلف در برابر ورود تعداد 30 مصدوم در بیمارستان انجام گرفت. رفع مشکلات ارتباطی در خصوص حضور افراد در مواقع بحران واقعی، ضمن در نظر گرفتن اولویت‌ها در اشغال تخت‌های بیمارستانی ازجمله مواردی بود که در این مانور مطرح شد.
همچنین تمرین حفظ و ارتقا سطح آمادگی بیمارستان، ارزیابی تمهیدات پیش‌بینی‌شده در حوزه افزایش ظرفیت و بررسی نقاط ضعف و درنهایت برنامه‌ریزی برای رفع آن در دستور کار این مانور قرار گرفت. این تمرین که با اطلاع‌رسانی و حضور به ‌موقع افراد در گروه‌های از قبل تعیین‌شده صورت گرفت، نتایج مثبت و ثمر بخشی را به دنبال داشت.

خبرنگار و عکاس: فریبا حفیظی

      

تهیه کننده: