محتوای خبری بیمارستان رازی

همزمان با ولادت باسعادت حضرت زینب (س)

جشن روز پرستار با معرفی پرستار ناب در بیمارستان تخصصی پوست رازی برگزار شد

مراسم جشن روز پرستار با معرفی سه تن از پرستاران برگزیده طرح ناب در بیمارستان تخصصی پوست رازی برگزار شد.


گالری عکس1
گالری عکس 2
گالری عکس 3
گالری عکس4
به گزارش روابط عمومی بیمارستان تخصصی پوست رازی، یکشنبه هفدهم بهمن سال 95، همزمان با ولادت حضرت زینب (س )، جشن روز پرستار با حضور دکتر ربابه عابدینی رئیس بیمارستان، سعید مرادی مدیر، دکتر نرگس قندی معاون آموزشی،احمد علی کلاهمال مدیر پرستاری، محمد فاضلی سوپروایزر دفتر پرستاری، جمعی از روسای هیات علمی، مسئولین و جمعی از پرستاران به نمایندگی از پرستاران بیمارستان در دفتر ریاست برگزار شد.
در شروع مراسم، کلیپ فعالیت های گروه پرستاری در نقش های مختلف به نمایش گذاشته شد، سپس کلاهمال مدیر پرستاری بیمارستان ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب کبری علیه‌السلام و روز پرستار به گزارشی از فرایند اجرای طرح ناب پرداخت و اظهار داشت: طرح ناب طرح اخلاق محوری است که از سال 94 در دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شده و مورد تایید رییس دانشگاه قرار گرفته است. این طرح براساس الگوی ارزیابی 360 درجه شامل پنج حوزه خود ارزیابی، ارباب‌رجوع، همکار زیرمجموعه، همتایان و سرپرست است.
کلاهمال با اشاره به اهمیت اصول اخلاق حرفه ای، یادآورر شد که در فرایند طرح ناب، کارکنانی که با الگو قراردادن فضایل اخلاقی بتوانند در سه سال متوالی پرستار ناب شوند، بصورت ویژه مورد تشویق قرار می گیرند.
مدیر پرستاری گفت: از امسال انتخاب و معرفی پرستار ناب، جایگزین پرستار نمونه در سطح دانشگاه شده است.
در ادامه محمد فاضلی سوپروایزر دفتر پرستاری ضمن تشکر از ریاست، مدیریت و حضور اساتید و همکاران بیمارستان به بیان شعری در وصف حضرت زینب (س) پرداخت و افزود: پرستار در صف اول درمان است و انتظار می رود همان‌طور که روز پرستار به یمن و مبارکی تولد حضرت زینب به این نام نهاده شده است، پرستاران نیز به عنوان صبوران جامعه درمان دیده شوند.
وی گفت: آنچه پرستاری نیاز دارد به ویژه در این برهه از زمان توجه به خدمات گروه پرستاری است. تشویق‌ها همیشه مالی نیست. گاهی اوقات یک نگاه، یک ندا، یک نگاه محبت‌آمیز، یک خسته نباشید ساده، خستگی 12 ساعت کار را از دوش همکاران پرستار برمی‌دارد.
دکتر عابدینی رئیس بیمارستان نیز با خیرمقدم و تبریک روز پرستار که هم‌زمان با ولادت بزرگ بانوی اسلام است اظهار داشت: این روز را بهانه قراردادیم تا مانند یک خانواده جمع شویم و دقایق خوشی را در حضور هم بگذرانیم. روز پرستار به نام بزرگ بانویی نام‌گذاری شده که گرامی‌ترین پرستار در تاریخ است. وقتی انسان تاریخ را مطالعه می‌کند و می‌بیند آن‌قدر شأن پرستار در جامعه ایرانی و در ایران اسلامی بالا بوده که به نام حضرت زینب (س) نام‌گذاری شده، نشان‌دهنده آن است که چقدر خاطر پرستاران گرامی است.
رئیس بیمارستان تصریح کرد: این روز بهانه است برای اینکه بیشتر به یاد شما باشیم که البته به آن معنا نیست که در سایر اوقات سال فراموش‌شده‌اید و یا در حاشیه هستید. شما پرستاران در قلب بیمارستان جادارید. ارتقاء بیمارستان به جزء کمک پرستاران به هیچ‌وجه قابل‌اجرا نخواهد بود.
دکتر عابدینی افزود: این روز فقط فرصتی است که از شما تقدیر لفظی شود، چراکه زحمات شما قابل جبران نیست. شما از دل و جان‌مایه می‌گذارید و در بخش‌ها و درمانگاه‌ها با بیمارانی که تحمل و شکیبایی نداشته و گاهی اوقات عصبی هستند و استرس دارند مواجهه می شوید و دلسوزانه از این بیماران، پرستاری و مراقبت می‌کنید. این موضوع، این را می‌رساند که به جزء دست شفای پزشکان، بیماران به مراقبت دلسوزانه و محبت‌آمیز شما پرستاران نیاز دارند.
رئیس بیمارستان خاطر نشان کرد: از همه شما تشکر و قدردانی می‌کنم و تلاشمان این است که روزبه‌روز شرایط کاری در بیمارستان برای کادر پرستاری بهتر شود.
دکتر دانش‌پژوه رئیس بخش پوست زنان اظهار داشت: واقعاً در کنار شما و به پشتوانه حضورتان،، بیماران درمان می‌شوند، از این همراهی و همکاری بسیار خوشحالیم و روزتان را تبریک می‌گوییم.
در پایان مراسم که با حضور دکتر عابدینی، مرادی، دکتر حلاجی، کلاهمال و فاضلی برگزار شد، پریسا رضایی از بخش جراحی به عنوان پرستار ناب و اکرم فرح‌بخش و شیدا جیرودی به عنوان پرستارانی که بیش‌ترین امتیاز را در طرح ناب کسب کرده‌اند، معرفی و موردتقدیر قرار گرفتند.
توضیح اینکه پس از پایان مراسم، رئیس بیمارستان، مدیر و مدیر پرستاری با حضور در بخش ها و واحد های درمانی، با اهدای گل و شیرینی از کارکنان تجلیل و قدردانی بعمل آوردند.
خبرنگار و عکاس: فریبا حفیظی

 

تهیه کننده: