محتوای خبری بیمارستان رازی

سومین روز هفته سلامت با شعار «سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی»

دعوت دبیر همایش سلامت روان برای حضور گسترده در این همایش

دکتر فکور با دعوت از همگان برای شرکت در همایش سلامت روان، بر نقش اساسی و مهم سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

با توجه به‌روز سوم هفته سلامت و برگزاری همایش «سلامت روان و نهادهای اجتماعی» دکتر یوسف فکور، به عنوان دبیر همایش سلامت روان و روان‌پزشک بیمارستان پوست رازی به تشریح نقش اساسی و مهم  سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی در جامعه پرداخت و گفت: در ارتباط با روزهای هفته سلامت فعالیت‌های ویژه‌ای انجام شده است. ازجمله همایشی است که در تالار مرکزی بانک پارسیان در شهرک قدس برگزار می‌شود. در این همایش تمام افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، شامل حدود 60NGO، خانه‌های شهرداری، اساتید روان‌پزشکی و مددکاری حضور دارند.
وی با بیان این که سازمان جهانی بهداشت شعار  هفته سلامت امسال را به نام Depression Let’s Talk نام‌گذاری کرده است، گفت: درواقع به قدری موضوع افسردگی جهانگیر شده و رشد فزاینده‌ای داشته که سازمان جهانی بهداشت این روز را به افسردگی و راههای مقابله با آن اختصاص داده است.
دبیر همایش سلامت روان، هدف از برگزاری این همایش را افزایش فرهنگ و سواد سلامت روان در جامعه دانست و گف: بایستی مخاطبین خاص و عام نهادینه شوند، بیماران نباید ترسی برای ابراز از بیماری روان خودشان داشته باشند، باید انگ زدایی شود تا به راحتی این بیماران بتوانند در مراکز درمانی و فعالیت‌هایی که برای سلامت برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.
وی افزود: بحث افزایش مداخله مسئولین مختلف در سازمان‌های مختلف خصوصاً مؤسسات اقتصادی سلامت محور را می‌طلبد، مؤسسات اقتصادی دولتی و غیردولتی به خصوص باید در بحث سلامت رویکرد سلامت محور و پیوسته فرهنگی و سلامتی شرکت داشته باشند.
دکتر فکور با بیان این که، در این همایش اساتید مسلم حوزه سلامت روان و اساتیدی که در بحث اقتصاد سلامت صاحب‌نظر هستند شامل اساتید روانشناسی و روان پرستاری حضور دارند گفت: همه عزیزان را به این همایش دعوت می‌کنیم و آرزوی توفیق برای آن‌ها داریم. ضمناً بانک پارسیان در این زمینه پیشرو بوده که از دست اندرکاران آن تشکر ویژه داشته و قدردانی می‌کنیم.
توضیح این که علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر در مورد همایش سلامت روان می توانند به سایت انجمن سلامت روان ایران (اسرا) به آدرس www.asrango.ir مراجعه کنند.

 

 

 

تهیه کننده: