محتوای خبری بیمارستان رازی

روز چهارم هفته سلامت با شعار «طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی»

دکتر علی صادقی نیا یکی از عوامل نشاط جامعه را رفع مشکلات مرتبط با درمان بیماران عنوان کرد

معاون درمان بیمارستان پوست رازی، طرح تحول سلامت را در ارتقای کیفیت زندگی نتیجه‌بخش دانست.

???? ????? ?? ???? «????? ???? ?????? ? ????» ?? ??? ???????? ???? ??? ? ????? ????.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان پوست رازی، دکتر علی صادقی نیا معاون درمان این بیمارستان، در چهارمین روز هفته سلامت با شعار طرح تحول سلامت، ارتقا کیفیت زندگی گفت: زندگی سالم بانشاط و امید و ارتباط آن با طرح تحول سلامت و ارتقا کیفیت زندگی، نشان‌دهنده این واقعیت است که با توجه به اینکه سلامت پایه و اساس زندگی هر فرد است، اگر فردی سلامتش مخدوش شود، تقریباً کیفیت جنبه‌های دیگر زندگی‌اش هم فوق‌العاده کاهش پیدا می‌کند. بنابراین مسلم است اگر از طرق مختلف پیشگیری و درمان بتوانیم سطح سلامت مردم را افزایش دهیم، مسلماً کیفیت زندگی‌شان ارتقا پیدا می‌کند و شادی و نشاط بیشتری در زندگی خواهند داشت.
وی افزود: وقتی فردی در خانواده بیمار است، نه‌تنها فرد بیمار دچار مشکل شده و به رنج و مشقت می‌افتد، بلکه کیفیت زندگی اطرافیان و فامیل او نیز کاسته خواهد شد. حتی گاهی اوقات بیماری یک فردی بر روی جمعیت نسبتاً زیادی از فامیل و اطرافیان و نزدیکانش تأثیر منفی می‌گذارد. برای این منظور طرح تحول سلامت با توجه به اینکه اواسط اردیبهشت‌ماه سال 93 به بیمارستان‌ها ابلاغ شد، همانند هر طرح دیگری معایب و مزایای خاص خود را داشت. ولی از دیدگاه کلی این طرح توانسته کمک شایانی به مردم خصوصاً اقشار کم‌درآمد کند.
دکتر صادقی نیا با بیان این که، با اجرای طرح تحول سلامت، پرداخت‌های مردم کمتر شده که این قضیه به پیشبرد اهداف برنامه کشور و همچنین بهینه کردن درمان بیماران خیلی کمک می‌کند، گفت: بعد از اجرای طرح شاهد روندی بودیم که حجم زیادی از جمعیت به سمت بیمارستان‌های دولتی سرازیر شدند و شاهد این قضیه هم بودیم که واقعاً با هزینه‌های پرداخت خیلی پایین کارهای درمانی قابل‌توجهی برای بیماران انجام‌شده است. به خصوص در مورد بعضی از بیماری‌ها که هزینه‌های دارو درمان خیلی زیاد است و بیشتر این داروها تحت پوشش نظام تعهد سلامت است و این امر باعث شده سختی درمان برای مردم خیلی کمتر شود.
معاون درمان بیمارستان رازی، با اشاره به افزایش زمان مقیم بودن پزشکان متخصص به خصوص در شهرستان‌ها به دنبال اجرای طرح تحول سلامت گفت: این امر سبب شده که پزشکان متخصص در مناطق محروم زمان بیشتری را سپری کنند. همچنین تخصیص بودجه‌های درمان به وزارت بهداشت که عین عدالت است.
وی در پایان گفت: در طرح نظام سلامت، تعداد بیشتری از مردم تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفتند و روند درمان خیلی خوب طی می‌شود. بنابراین اگر سعی در رفع مشکلات شود، در به وجود آمدن نشاط جامعه تاثیرقابل توجهی خواهد داشت.

 

 

تهیه کننده: