محتوای خبری بیمارستان رازی

نخستین روز هفته سلامت با شعار تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی

دکتر یوسف فکور به مناسبت نخستین روز هفته سلامت پیام صادر کرد

روانپزشک بیمارستان پوست رازی در پیام هفته سلامت، به تشریح «تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی» از دیدگاه روانپزشکی پرداخت.

???? ????? ?? ???? ????? ????? ?? ???? ? ???? ???? ??.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رازی، پیام بهداشتی دکتر یوسف فکور روانپزشک بیمارستان پوست رازی در نخستین روز از هفته سلامت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در بحث سلامت تحرک بدنی، تفریحات و فعالیت های گروهی می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد.
اگر از دیدگاه علمی و فیزیولوژیک به این مبحث نگاه کنیم ، تحرک بدنی، سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند. بسیاری از فضولات بدن را که در جاهای مختلف ممکن است دچار سکون و هموستاز ناقصی شده باشند راه اندازی می کند. در جریان خون و همه قسمت های بدن می تواند تاثیر گذار باشد، خصوصاً بر مغز و سلامت افراد تاثیر مثبتی بگذارد.
در بحث مهار استرس و برنامه هایی که به صورت بسته های آموزشی در اختیار افراد قرار می دهیم، می گوییم برای مهار استرس بایستی Life Style و الگوی زندگیتان را به سمت مثبت ارتقا دهید. از جمله آن Life Style ها این است که اگر فرد کم تحرکی هستید، بدانید که باید به سمت تحرک، ورزش و فعالیت بدنی بروید.
الزاما به این معنی نیست که افراد وسایل گرانقیمتی را تهیه کنند، باشگاه های پر هزینه ای را ثبت نام کنند. می توانند فعالیت پیاده روی داشته باشند، می توانند در کارهای روزمره شان (خانم ها و آقایان) از فعالیت بدنی استفاده کنند.
در منزل، در بازار، درضمن خرید می توانند به صورت تفریحی برنامه هایی را داشته باشند.
اینها جزء Life Style هایی است که می تواند در روند سلامتی افراد تاثیر مضاعفی بگذارد. امروزه در تحقیقات بسیاری از بیماری ها، خصوصاً بیماری های قلبی و بیماری های روانی دیده شده که فعالیت بدنی چقدر تاثیر گذار است.
در بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات دیده‌شده که فعالیت‌های بدنی متناسب چقدر می‌تواند مؤثر باشد.
در بحث فعالیت‌های گروهی، از این حیث که انسان‌ها از نوع اجتماعی هستند که زندگی اجتماعی دارند، فعالیت گروهی می‌تواند به سلامت افراد کمک کند. افرادی که منزوی و در گوشه‌گیر هستند و با جامعه ارتباط برقرار نمی‌کنند، این پروسه می‌تواند فرد را به سمت افسردگی ببرد و یا حتی می‌تواند از علائم افسردگی باشد. لذا فعالیت متناسب گروهی و اجتماعی بسیار کمک‌کننده است.

 

 

 

 

 

تهیه کننده: