محتوای خبری بیمارستان رازی

کنگره بین‌المللی سالیانه پوست رازی آغاز بکار کرد

اولین روز کنگره بین‌المللی سالیانه پوست رازی به‌منظور تبادل اطلاعات علمی درزمینه بیماری‌های پوستی در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

گالری عکس 1
گالری عکس 2
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی پوست رازی، کنگره سه روزه بین‌المللی سالیانه پوست رازی روز چهارشنبه 12 آبان 95 آغاز بکار کرد.
در حاشیه این کنگره، دکتر حسین مرتضوی مهدی‌آبادی دبیر علمی کنگره، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر گروه پوست، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بیمارستان بر لزوم اهمیت تبادل افکار علمی تأکید کرد و با تشریح اهداف علمی کنگره گفت: گروه پوست بیمارستان رازی، جزء قدیمی‌ترین و پر سابقه ترین گروه پوست در کشور است که ازلحاظ آموزشی و پژوهشی دارای وظایف و مسئولیت‌هایی است و با داشتن حدود 50 دستیار، مسئولیت ارتقاء سطح آموزش درماتولوژی و ارتباط با گروه‌های خارج از کشور از لحاظ علمی و پژوهشی را به عهده دارد تا در زمینه این ارتباطات، امکان تبادل افکار علمی وجود داشته باشد.
دبیر علمی کنگره، اصل و عمق مطالب در کنگره را عمدتاً مطالب درماتولوژی عمومی و مطرح‌شدن تازه‌های درماتولوژی دانست و افزود: کارگاه‌های مختلفی ازجمله لیزر، کاشت مو وابرو و درماتوپاتولوژی در کنگره تشکیل می‌شود که بعضی مطالب با تفصیل بیشتری توسط سخنرانان خارجی ارائه می‌شود.
در ادامه دکتر نرگس قندی دبیر اجرایی کنگره، متخصص پوست، عضو هیئت‌علمی گروه پوست و معاون آموزشی بیمارستان فوق تخصصی پوست رازی با اشاره به بزرگداشت مقام پروفسور شیدا شمس در روز دوم کنگره خاطرنشان کرد: نکته مهم و زینت‌بخش کنگره، نام و بزرگداشت پروفسور شمس است. ایشان از اساتید پیشکسوت و بنیان‌گذار مرکز تحقیقات بیماری‌های اتوایمیون تاولی و محبوب متخصصین پوست سراسر ایران است.
دبیر اجرایی کنگره، بخش تجهیزات پزشکی کنگره را بروز خواند و گفت: یکی از بخش‌های کنگره، بخش نمایشگاهی است که حدود 33 شرکت در نمایشگاه محصولات و تجهیزات خود را ارائه خواهند داد و باعث می‌شود متخصصین در جریان تجهیزات و داروهای جدید درزمینه درماتولوژی قرار گیرند.
وی همچنین با ابراز خوشحالی از استقبال قابل‌توجه متخصصین پوست، خاطرنشان کرد: با توجه به شهرت علمی بیمارستان رازی که به‌عنوان قطب بیماری‌های پوست کشور شناخته‌شده است، از حضور همکاران متخصص پوست در این گردهمایی استقبال کرده و امیدواریم این کنگره باعث ارتقاء درماتولوژی کشور شود.
لازم به توضیح است پنجشنبه 13 آبان ۹۵ هم‌زمان با روز دوم کنگره، بزرگداشت مقام پروفسورشیدا شمس برگزار می شود.
علاقه مندان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر کنگره می توانند به سایت اینترنتی Razicongress.tums.ac.ir/arcd1 مراجعه کنند.
خبرنگار و عکاس: فریبا حفیظی

 

 

تهیه کننده: