محتوای خبری بیمارستان روزبه

برگزاری جلسه کمیته مدیریت رهبری بیمارستان روزبه

گزارشی از خدمات روان شناختی تحت سوپرویژن و بررسی چالش های پیش روی بیمارستان در پاییز و زمستان در کمیته مدیریت اجرایی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان روزبه، جلسه کمیته مدیریت اجرایی بیمارستان، روز دوشنبه ۲۰ مرداد 99 با حضور رئیس و مدیر و جمعی از اساتید و اعضای اصلی کمیته در سالن شورای ساختمان اورژانس این بیمارستان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر مهدی سلیمانی رئیس دپارتمان روانشناسی گزارشی از خدمات روان شناختی تحت سوپرویژن ارائه داد.
وی گزارشی از آغاز برنامه سوپرویژن به روان شناسان از سال 1396 که بر اساس مدل آموزشی و محدود به بخش های بزرگسال بود را ارائه داد، سپس ارتقای برنامه یادشده را با مدل مسئولیتی و پرداختی به اساتید سوپروایزر و تعمیم آن به تمام روان شناسان بخش ها که در برنامه جدید از همکاری اساتید روان پزشک برای ارائه سوپرویژن در برخی بخش ها از جمله: بخش های روان پزشکی کودکان و نوجوانان، بخش مردان سه و بخش های برنا استفاده شده است را مطرح کرد.


دکتر سلیمانی در ادامه به طراحی مدل جدید ارائه سوپرویژن در سال 99 اشاره کردند. که در آن ضمن بررسی دیدگاه اساتید سوپروایزر راجع به روند فعلی و نیاز به تداوم برنامه و ارائه پیشنهادهای مورد نظر و اعمال تغییرات جزئی در برنامه، طرح پیشنهادی با عنوان: مراقبت بالینی فشرده برای بیماران مشکل دار در درمانگاه شناختی-رفتاری را که مقرر است باهمکاری چند نفر از روان شناسان بیمارستان اجرا شود ارائه کرد.
بعد از ارائه گزارش از طرف دکتر سلیمانی، اعضای کمیته پیشنهادهایی را برای ارتقای عملکرد واحد روانشناختی ارائه کردند و مقرر شد دکتر سلیمانی گزارشی کاملی  را در روند اجرای طرح بعد از یک ماه ارائه دهد.
سپس در ادامه جلسه دکتر یحیوی رئیس بیمارستان روزبه با رویکردی آینده محور، به بررسی چالشهای پیش روی بیمارستان در پاییز و زمستان با وجود ویروس کرونا پرداخت، وی احتمال مبتلا شدن مراجعان، بیماران بستری و همچنین همکاران بیمارستان به کرونا را در فصل پاییز و زمستان با توجه به شرایط آب و هوایی زیاد دانستند و تصریح کرد که بیمارستان باید آمادگی خود در برابر مشکلات پیش رو را داشته باشد تا بتوانیم به سلامت از این بحران عبور کنیم،
دکتر یحیوی تاکید بر لزوم استفاده همه پرسنل به زدن ماسک در محیط بیمارستان را مهم عنوان کردند و از حراست بیمارستان خواستند در این خصوص اقدامات لازم بر اساس مصوبات موجود را انجام دهند.


تاکید بر ارائه خدمات غیر حضوری و اینترنتی در ویزیت بعضی از بیماران و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی دستیاران و دانشجویان به صورت اینترنتی و لزوم فراهم نمودن زیر ساختی بهتر جهت این امر مهم را از نکاتی دانستند که می تواند در جلوگیری از همه گیری کرونا مهم باشد.
این جلسه با بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اعضای کمیته مدیریت اجرایی در خصوص مباحث مطرح شده به کار خود پایان داد.

 

کلمات کلیدی
محمد  علی پور
تهیه کننده:

محمد علی پور

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *