محتوای خبری بیمارستان روزبه

برگزاری مراسم نکوداشت یاد استاد فقید دکتر سید حسن بطحایی در بیمارستان روزبه

مراسم نکوداشت یاد دکتر حسن بطحایی استاد پیشکسوت گروه روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان روزبه برگزار شد.

گالری عکس

مراسم گرامیداشت یاد استاد فقید، مرحوم دکتر حسن بطحایی استاد پیشکسوت گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ در سالن آمفی تئاتر بیمارستان روزبه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی در این مراسم که با حضور اساتید پیشکسوت، برخی از اساتید بیمارستان و دانشگاه و جمعی از دستیاران و پرسنل بیمارستان برگزار شد، دکتر نقوی رئیس بیمارستان ضمن خیر مقدم به مهمانان و معرفی جایگاه دکتر بطحایی مطالبی را بیان کرد. در ادامه اساتید پیشکسوت دانشگاه، دکتر نوربالا و دکتر جلیلی به معرفی جایگاه علمی و اخلاقی دکتر بطحایی پرداختند و ایشان را استادی متعهد، توانا و خلاق معرفی کردند و با بیان خاطراتی یاد و نام این استاد گرانقدر را گرامی داشتند.
استاد دکتر سید حسن بطحایی در سال ۱۳۰۷ در شهرستان همدان به دنیا آمد. او آموزش‌های مقدماتی را تا کلاس پنجم دبیرستان در زادگاه خود ادامه داد و سال آخر دوره متوسطه را در دبیرستان البرز تهران سپری کرد. پس از قبولی در آزمون کنکور، وارد دانشگاه تهران شد و دوره شش ساله پزشکی را در دانشکده پزشکی این دانشگاه به پایان رساند.
دکتر بطحایی در پی اخذ دیپلم پزشکی و انجام خدمت سربازی، در بیمارستان روزبه، بیمارستان آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، به عنوان دستیار تخصصی رشته روان‌پزشکی پذیرفته شد، و پس از آن که دو سال از دوره دستیاری خود را در بخش بیماری‌های روان-تنی بیمارستان روزبه زیر نظر استاد دکتر عبدالحسین میرسپاسی سپری کرد، به کشور فرانسه عزیمت نمود تا تحصیلات تخصصی‌اش را در رشته روان‌پزشکی در طول یک سال اقامت خود در این کشور کامل کند.
استاد بطحایی سپس در پی مراجعت به ایران، با سمت رئیس درمانگاه، به ادامه کار در بیمارستان روزبه پرداخت. ایشان در سال ۱۳۴۶ به درجه دانشیاری و در سال ۱۳۵۴ به درجه استادی رشته بیماری‌های روانی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران نائل شد.
استاد بطحایی، علاوه بر انتشار مقالات متعدد علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، کتاب‌های ارزشمندی را در زمینه روان‌پزشکی تألیف نمود که از آن جمله‌اند: پسیکوفارماکولوژی (داروشناسی روانی)، آزمون‌های روانی، پسیکوپاتولوژی، همه‌گیرشناسی بیماری‌های روانی و روان‌پزشکی روزمره. استاد دکتر بطحایی، به کمک آشنایی و تسلطی که بر ادبیات فارسی به ویژه آثار مولانا داشت، روش درمانی تازه‌ای را نیز به عنوان 'معنویت‌درمانی' ارائه نمود و آثار گران‌قدری را در این زمینه به نگارش در آورد.
خبر و عکس: محمد علی پور

کلمات کلیدی
محمد  علی پور
تهیه کننده:

محمد علی پور