محتوای خبری بیمارستان روزبه

بازدید معاون بهداشت دانشگاه از بیمارستانهای امیراعلم و روزبه

دکتر شریعتی: آرزو دارم در حوزه سلامت آگاهانه قدم و قلم بزنیم

در آستانه عید نوروز، معاون بهداشت دانشگاه، آرزو کرد که در سال آینده هیچ کس در مواجهه با حوزه سلامت از مرز انصاف عبور نکند و به مشکلات این حوزه با دیدی منصفانه بنگرند.

گالری عکس
دکتر محمد شریعتی، معاون بهداشت دانشگاه، 29 اسفند 1395 به همراه دکتر احمدی، پزشک مقیم ستاد هدایت، از اورژانس و ICU بیمارستان امیراعلم و اورژانس بیمارستان روزبه بازدید کردند.
وی با اشاره به وظیفه ذاتی هیات رییسه دانشگاه در مدیریت مراکز تحت پوشش گفت: هیات رییسه دانشگاه طبیعتا در ایام تعطیل نیز نقش نظارت، مدیریت و پشتیبانی خود را دارد. البته خوشبختانه کشیک های نوروزی موضوعی جا افتاده در بیمارستانهای دانشگاه است به نحوی که همه مدیران و پرسنل در رده های مختلف به وظایف خود آگاه هستند و معمولا خدمت رسانی به بیماران به صورت سیستماتیک  انجام می شود اما هیات رییسه نیز برای اطمینان از اینکه تمامی فرآیندها به گونه ای مناسب مستقر شده و سیستم آماده سرویس دهی به بیماران هست، اقدام به برگزاری بازدیدها می نماید.
معاون بهداشت دانشگاه، بازدیدهای نوروزی هیات رییسه را از چند جهت مفید و موثر دانست و تصریح کرد: به دلیل اینکه پرسنل در ایام تعطیل در مراکز حضور می یابند، هیات رییسه نیز قصد دارد تا با حضور در بیمارستانها ضمن قدردانی از آنها موجب دلگرمی پرسنل باشند و در صورتی که مشکلاتی وجود داشته باشد با مداخله اقدام به حل مشکلات نماید. این مسئله خصوصا برای مردم که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند موجب دلگرمی است چرا که وقتی می بینند مسولان در مراکز حضور دارند و به مشکلات رسیدگی می کنند اعتمادشان به سیستم افزایش پیدا می کند و به رفاه و اطمینان خاطر مردم منجر می شود.
دکتر شریعتی با بیان ارزیابی خود از شرایط بیمارستان امیر اعلم در بازدید گفت: جو این بیمارستان بسیار خوب بود به نحوی که از هماهنگی میان کادر پرستاری و پزشکی بیمارستان بسیار لذت بردم. جالب اینکه علی رغم تمام مشکلاتی که در بیمارستان ها وجود دارد از هیچ چیز گله و شکایت نداشتند و به تمامی سوالات با روی باز پاسخ می دادند. همچنین آماده خدمت رسانی و سرویس دهی بودند که این جای تشکر و قدردانی دارد. اگر چه همیشه جا برای بهبود وجود دارد اما واقعا بیمارستان امیراعلم، مرکزی سرپا، پرکار و تیم علاقمند به خدمت بود و به مراجعه کنندگان به عنوان یک مشتری مورد احترام نگاه می شد.
وی در ادامه به شرایط بیمارستان روزبه اشاره و خاطر نشان کرد: بیمارستان روزبه به دلیل تفاوت در نوع مراجعین، از شرایط متفاوتی نسبت به سایر بیمارستانها برخوردار است. از لحاظ ارائه خدمت، پرستاران و تیم پزشکی این مرکز نیز علاقمند و تازه نفس بودند و بسیار با علاقه کار خود را انجام می دادند.
عضو هیات رییسه دانشگاه، همکاری، علاقمندی و شوق به خدمت در پرسنل را موجب تقویت روحیه تیم ستادی خواند و یادآور شد: علی رغم مشکلات اقتصادی و بدهی بیمه ها، پرسنل با گذشت و فداکاری و ایثار و روی خوش این مشکلات را پشت سر گذاشته اند و بدون توجه به بسیاری از مسائل، خدمات بسیار خوبی ارائه می دهند که این جای تشکر و قدردانی دارد.
وی برخورد منصفانه با مشکلات حوزه سلامت را آرزوی خود در سال جدید عنوان کرد و افزود: آرزویم این است که در سال آینده هیچ کس از مرز انصاف عبور نکند، ما هرگز انتظار نداریم که از حوزه سلامت و بهداشت به گونه ای اغراق آمیز تعریف شود اما انتظار داریم که در بیان مشکلات با انصاف باشند و با اطلاع حرف بزنند. حوزه سلامت حوزه تخصصی است از این رو باید آگاهانه در آن قدم زد و آگاهانه قلم زد. هر فردی نمی تواند در خصوص این حوزه قضاوت کند، بلکه باید فردی مطلع باشد و با این حوزه آشنایی داشته باشد.
وی افزود: باید بدانیم که نیروی انسانی ما در چه شرایطی مشغول به فعالیت هستند، وقتی که در اورژانس برخی از بیمارستانها سه برابر ظرفیت بیمار پذیرش کرده ایم، علی رغم اینکه بنده فردی نکته بین هستم اما نمی توانم به کادر درمانی ایرادی وارد کنم چرا که چند برابر ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند. چه توقعی از آنها می توانم داشته باشم لذا آرزو می کنم هر فردی که با نظام سلامت مواجهه پیدا می کند با انصاف برخورد و تحلیل نماید.
دکتر شریعتی در پایان خواستار توجه به پیشگیری و خود مراقبتی شد و تصریح کرد: با افزایش بیمارستان، تخت، ICU  و CCU مشکلاتمان حل نمی شود، بلکه باید خودمان آگاه باشیم و با خودمراقبتی و پیشگیری، میزان بیماری ها را کاهش دهیم. تصور نمایید که 50 درصد بیماران دیابتی از بیماری خود بی خبرند و این بیماری می تواند زمینه مشکلات بعدی از قبیل نارسایی کلیه، عروق و مشکلات چشمی را فراهم نماید. در حالی که این فرد با مراجعه به پایگاه ها و شبکه های بهداشتی درمانی به صورت رایگان می تواند فشار خون و قند خون خود را اندازه گیری نماید تا در صورتی که در مرحله شروع دیابت قرار دارند با یک رژیم غذایی مناسب آنرا کنترل کنند و درگیر عوارض و مشکلات ناشی از آن نشوند. از این رو آرزو دارم تا در سال آینده مردم به پیشگیری بیشتر از گذشته اهمیت دهند.

خبرو عکس: نسیم قرائیان

تهیه کننده: