محتوای خبری بیمارستان روزبه

عبور دانشگاه از مرز1400 دانشجوی خارجی از 51 کشور در پردیس بین الملل دانشگاه

نشست مشترک معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با مسئولان بیمارستان روزبه

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه تیم مدیریتی این معاونت در نشستی مشترک با رئیس، مدیر و تیم اجرایی بیمارستان روزبه در زمینه همکاری های دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان روزبه، شنبه 7 ابان 1401 معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه معاونان تیم مدیریت این معاونت از بیمارستان روزبه بازدید کردند و جلسه ای با حضور رئیس و مدیر بیمارستان، برخی از اساتید و مسئولان بیمارستان برگزار کردند.
در ابتدای این جلسه دکتر شاهین آخوند زاده رئیس بیمارستان روزبه ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: بیمارستان روزبه به عنوان قدیمی‌ترین بیمارستان روانپزشکی در حوزه آموزش، پژوهش و درمان با 220 تخت فعال و درمانگاه های تخصص و فوق تخصصی سرپایی، خدمات ارزنده ی روانپزشکی به آحاد مردم جامعه ارائه می دهد. ایشان با اشاره به حضور دانشجویان پزشکی از کشورهای خارجی در این بیمارستان مشغول به تحصیل هستند گفت در یکی دو سال اخیر به لحاظ کیفی رشد قابل توجهی داشتند که باید ما از فارغ التحصیلان خارجی حمایت کنیم و جای رشد بیشتری در جذب دانشجویان و اعضای هیئت علمی خارجی دارد که می تواند به تعاملات بین المللی خارجی کمک کند. ایشان همچنین در خصوص جذب بیماران از کشورها ی اطراف که علاقه زیادی به ویزیت در ایران دارند گفت باید بستر مناسبی در جهت گردشگری سلامت و ویزیت آنلان و سایر حوزه ها ی دیگر فراهم کنیم.
دکتر آخوند زاده اضافه کرد: با توجه به نیروهای انسانی با کیفیت عالی که در خدمت بیمارستان و دانشگاه هستند با فراهم ساختن زیر ساختهای لازم بتوانیم در حوزه آموزش و در حوزه درمان خدمات ارزنده ای در حوزه بین الملل ارائه کنیم.
در ادامه دکتر محمدحسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خوشحالم از اینکه در جمع اساتید و و اعضای هیئت علمی و همکاران روزبه هستم و عنوان کرد که اساتید بیمارستان روزبه از سرمایه های دانشگاه و کشور هستند که طبیعتاً می توانند کمک قابل توجهی به توسعه آموزش در حوزه بین الملل دانشگاه کنند.
دکتر آیتی افزود: فعالیت در حوزه بین الملل را می توان به دو بخش تقسیم کرد، بخش اول معاونت بین الملل و حوزه روابط بین الملل است که شامل تمام فعالیت های بین الملل بجز دانشجو های خارجی است، که کارهای مربوط به اساتید، فرصتهای مطالعاتی، کنگره های بین المللی و... در بال اول انجام می شود که خوشبختانه ریاست دانشگاه حمایت های زیادی را از این بخش انجام می‌دهند و در این دوره سیاست های عمده که در پیش گرفته ایم تصمیم بر آن شده تمام درآمد ناشی از جذب دانشجوی خارجی باید به نفع دانشگاه هزینه شود که ذیل یک برنامه تحت عنوان بین المللی سازی دانشگاه و یکی از مصادیق آن تشویق اساتید به حضور در کنگره های خارجی یا بهره گیری از فرصت های مطالعاتی است که شرایط پرداختی در این دوره افزایش و تسهیلگری های لازم صورت گرفته است.
وی در ادامه گفت: در حوزه اساتید مدعو بین الملل سعی کرده ایم که جذب استاد مدعو سرعت بیشتر پیدا کند و این حوزه را فعال کنیم چون در رنگینگ بین الملل برای ارتقای دانشگاه علوم پزشکی تهران امری مهم و ضروری است.
دکتر آیتی در معرفی بخش دوم معاونت بین الملل گفت: بخش دوم پردیس بین الملل دانشگاه است که امسال از مرز 1400 دانشجوی خارجی رد شدیم که در سه دسته پزشکی، دندانپزشکی و دارویی و از 51 کشور جهان در این پردیس در حال تحصیل هستند که امیدواریم با برنامه ریزی های منسجم در کنار افزیش کیفیت تحصیلی آمار کمی و تعداد دانشجویان را افزایش دهیم.
وی همچنین دوره های زبان فارسی را برای دانشجویان خارجی مهم تلقی کرد و گفت: 4 ترم آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی طراحی کرده ایم که دانشجویان باید دوره زبان فارسی را پاس کند تا بتواند وارد دوره فیزیوپاتولوژی شوند.
در ادامه این جلسه یوسف مسعودیان مدیر بیمارستان روزبه ضمن خیر مقدم گفت: با توجه به اینکه می شود بین معاونت بین الملل و مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی یک ارتباط دوجانبه برقرار شود و این ارتباط تقویت یابد به مواردی که قابلیت اجرایی در بیمارستان روزبه را دارند اشاره کرد.
وی مسئله اول را در حوزه توسعه خدمات و ارتباطات سلامت معرفی کرد و گفت: با همکاری معاونت توسعه و معاونت درمان دانشگاه و مدیریت فناوری اطلاعات قرارداد مرتبط با کلینیک مجازی منعقد شد و اساتید و همکاران بیمارستان روزبه زحمات زیادی برای راه اندازی تله مدیسین و کلینیک مجازی انجام داده اند که می توان با پایلوت این مرکز و تعاملات با معاونت بین الملل دانشگاه در زمینه ارائه خدمات درمانی و آموزشی به صورت مجازی را به صورت بین المللی گسترش دهیم و تمام بسترهای لازم جهت ویزیت آنلاین و از راه دور فراهم شده است.
مسعودیان در ادامه گفت: ظرفیت بسیار خوبی در بیمارستان و دانشگاه وجود دارد که می توان در حوزه گردشگری سلامت خدمات ارزنده ای را ارائه دهیم. ایشان همچنین از راه اندازی بخش اختلالات خواب و خدمات با کیفیت بخش نورولوژی اشاره کرد.
وی همچنین گفت: از ظرفیت کالج بین الملل دانشگاه می توان در جهت توسعه آموزش کارکنان و برنامه های آموزشی بیشتر در جهت فعال کردن حوزه گردشگری سلامت بهره برد.
در ادامه دکتر محمدرضا محمدی معاون درمان، دکتر مریم طباطبایی معاون بین الملل، دکتر امیر حسین جعفری، دکتر زهرا میرسپاسی، دکتر امامی و اعظم زینعلی مدیر پرستاری در خصوص آموزش دانشجویان بین الملل، دکتر مایکو، ویزیت آنلاین، دانشجویان پرستاری خارجی، موانع و فرصتهای موجود در حوزه بین الملل مطالبی ارائه کردند.
در پایان با توافقات صورت گرفته بین معاونت بین الملل دانشگاه و رئیس و مدیر بیمارستان، بیمارستان روزبه به عنوان پایلوت راه اندازی کلینیک مجازی و توسعه خدمات بین الملل در این حوزه انتخاب و مقرر شد با تعاملات ایجاد شده توسعه پدیرش بیماران بین الملل و تبلیغات موثر صورت گیرد.

همجنین با توجه به راه اندازی بخش اختلالات خواب و منحصر به فرد بودن بخش نورولوژی بیمارستان با حضور اساتید مجرب مقرر شد در زمینه توسعه خدمات آموزشی و پذیرش بیماران بین الملل نیز اقدامات مشترک بین معاونت و بیمارستان روزبه صورت گیرد.

محمد  علی پور
تهیه کننده:

محمد علی پور

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *