محتوای خبری بیمارستان روزبه

نقش حرفه ای مددکاری اجتماعی در خدمات دهی به مراجعین از نگاه مدیر بیمارستان روزبه

در نشست مدیر بیمارستان با مددکاران این مرکز، نقش حرفه ای مددکاری اجتماعی در خدمات دهی به مراجعین بازنگر و مشکلات آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان روزبه، چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱ جلسه ای با حضور مدیر بیمارستان و مددکاران اجتماعی این مرکز برگزار شد.
در این جلسه یوسف مسعودیان مدیر بیمارستان ضمن قدردانی از زحمات ارزنده مددکاران اجتماعی گفت: مددکاری اجتماعی بعنوان یک حرفه تخصصی و علمی نقش ویژه ای در ارائه خدمات دهی بهینه بیماران دارد. همچنین ایشان عنوان نمود به دلیل ارتباط مستقیم مددکار اجتماعی با مراجعین و بیماران و آشنایی با مشکلات آنها باید دارای توانایی و مهارت بالا در ارتباط، صبر و قدرت حل مسئله باشد. ایشان  نقش مددکاری در بیمارستان روزبه را بعلت نوع بیماران و نیازمندی های اقتصادی،مشاوره ای، حمایتی و ... بسیار پررنگ و حائز اهمیت خواند و گفت با توجه به نوع مراجعه کنندگان این مرکز، وظیفه همه ما بخصوص شما مددکاران محترم، درک و توجه بیشتر به نیازمندیهای بیماران اعصاب و روان و ارتباط و تعامل مناسب با خانواده های بیماران است و در همه حال باید نهایت تلاش خود را در جهت ارائه خدمات بهتر به مراجعین را انجام دهیم به نحوی که علاوه بر رضایتمندی بیماران و خانواده های ایشان بتوانیم در این مسیر ثابت قدم باشیم و بدنبال جلب رضایت پرورگار باشیم.
همچنین در این نشست در خصوص شرح وظایف مددکاران اجتماعی بر اساس شرح شغل، خط مشی نگهداری اموال بیماران مجهول الهویه و بیماران بدون همراه، مستند سازی در خصوص بیماران مجهول الهویه، راهکارهای جذب خیرین، مشکلات شیفت در گردش مددکاران اورژانس، اقدامات به موقع در خصوص بیماران ارجاعی از سازمان قوه قضائیه، مشکلات هماهنگی مشاوره های بین بیمارستانی، بحث و تبادل نظر شد.
مدیر بیمارستان با اشاره به این نکته که مددکاران اجتماعی این مرکز با حضور در بخشهای بستری و انجام مشاوره بیماران از ابعاد مختلف اجتماعی و حمایتی نقش بسزایی را ایفا می کنند از عملکرد همکاران تقدیر کردند و عنوان نمودند که مورد حمایت مدیریت بیمارستان هستند.
در این نشست همکاران واحد مددکاری ضمن تشکر از برگزاری این نشست به بیان نکته نظرهای خود پرداختند و درخواست نمودند بصورت ماهیانه این جلسات برگزار گردد.
محمد  علی پور
تهیه کننده:

محمد علی پور

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *