محتوای خبری بیمارستان سینا

به میزبانی بیمارستان سینا

ششمین گردهمایی دبیران کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای دانشگاه برگزار شد

ششمين گردهمايي دبيران کميته مديريت خطر حوادث و بلاياي مراکز درماني تابعه دانشگاه علوم پزشکي تهران در بيمارستان سينا برگزار شد.

گالری یک     
گالری دو
به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، به میزبانی بیمارستان سینا، ششمین گردهمایی دبیران کمیته خطر حوادث و بلایای مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران روز سه شنبه 7 دی ماه سال 95 در کارگاه جانبی مرکز همایش های این بیمارستان برگزار شد.
این نشست با حضور دکتر عبدالهی فر، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی معاونت درمان دانشگاه، دکتر ذنوبی کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، مشایخی و محمد پور، کارشناسان حوادث معاونت درمان دانشگاه، مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس بیمارستان سینا و حسن برکتی، مدیر این مرکز کار خود را آغاز کرد و با پخش کلیپ معرفی بیمارستان سینا که توسط روابط عمومی این مرکز تدوین شده بود،  تداوم یافت.
برکتی، مدیر بیمارستان سینا ضمن بیان خوشامدگویی و خیر مقدم به حاضرین این گردهمایی، بیمارستان سینا را یک مرکز ترومایی معرفی نمود که همواره در معرض بحران می باشد و با اشاره به حوادث انفجار بازار تهران در سال گذشته و انفجار شهر سامرا در سال 95 بیان داشت: در این حوادث بیماران زیادی به اورژانس بیمارستان سینا انتقال یافتند که بحمدالله به خوبی مدیریت، ساماندهی و تعیین تکلیف شدند. 
در ادامه این گردهمایی، دکتر کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا، به ارائه گزارشی تفصیلی  از چگونگی مدیریت، ساماندهی و تعیین تکلیف مصدومان حادثه  انفجار سامرا در بیمارستان سینا پرداخت.
همچنین در این نشست، گزارشی از مانور سانحه تصادف 4 آذرماه که در بیمارستان امام خمینی (ره) با همکاری بیمارستان شریعتی و ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردیده بود ارائه گردید و نقاط ضعف و قوت مانور مذکور مورد نقد و بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
از دیگر مباحثی که در این جلسه به آن پرداخته شد، بررسی برنامه افزایش ظرفیت بیمارستانی در مواقع بحران بود.
و در پایان جلسه، دکتر عبدالهی فر، از برگزاری مانور بحران در اسفند ماه، به دستور دکتر جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و همچنین به طرح مباحث Emergency Fund و طرح معین بیمارستان ها جهت ارجاع بیماران پرداخت.
حسن ختام ششمین گردهمایی دبیران کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا در بیمارستان سینا ، گرفتن عکس دسته جمعی در این مرکز بود.

 


 

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی