محتوای خبری بیمارستان سینا

موفقیت در اولین عمل روباتیک بر روی حیوان در بیمارستان سینا

عمل روباتیک و از راه دور در فاز حیوانی با موفقیت در بیمارستان سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا، دکتر محمد طالب پور، فوق تخصص و فلوشیپ پیشرفته لاپاراسکوپی اولین عمل جراحی روباتیک در بیمارستان سینا را روز یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 با موفقیت به پایان رساند.
دکتر طالب پور در گفتگو با روابط عمومی این مرکز بیان داشت: دستگاه عمل جراحی روباتیک توسط گروه مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ساخته شده است و امکان انجام اعمال جراحی از راه دور را فراهم می کند. نسخه دوم این دستگاه برای انجام اعمال جراحی بر روی نسج و حیوانات در حدود یکسال است که در بیمارستان سینا مراحل بهینه سازی خود را گذرانده است و خوشبختانه اولین عمل بر روی حیوان با موفقیت انجام شد. در صورتی که اداره استاندارد فاز حیوانی را مورد تایید قرار دهد به زودی وارد فاز انسانی خواهیم شد.
وی همچنین افزود: جا دارد این موفقیت را به همکاران مهندسی پزشکی و لاپاراسکوپی تبریک عرض کنم. چرا که به زودی امکان ساخت در سطح وسیع تر و استفاده عمده از این دستگاه فراهم خواهد شد و مسلما دانشگاه علوم پزشکی تهران با 30 سال سابقه لاپاراسکوپی و بیش از 20 سال سابقه انجام اعمال جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته در این مرحله نیز دین خود به جامعه لاپاراسکوپی کشور ادا خواهد کرد.

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *