محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

بازدید ارزیابان کارگاه آموزش ارزیابی خطر و بلایا در بیمارستان ضیائیان انجام شد

بازدید ارزیابان کارگاه آموزش ارزیابی خطر و بلایا باهدف بررسی وضعیت ایمن بیمارستان ضیائیان انجام شد.

روابط عمومی بیمارستان ضیائیان، دکتر آنیتا سر قبایی، مدرس کارگاه ارزیابی ایمن بیمارستانی و همکار با موسسه ملی تحقیقات سلامت و به همراه دکتر آرزو نجفی همکار دپارتمان سلامت در موسسه ملی تحقیقات سلامت و نمایندگانی از معاونت درمان دانشگاه، جمعی از مسئولین تیم بحران بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران و فارس به‌منظور بررسی وضعیت ایمن بیمارستان ضیائیان در بحران در تاریخ 14 دی 94 حضور یافتند.
در اين بازديد ابتدا دکتر سیامند انوری مدیر بیمارستان، ضمن خیرمقدم و تشکر از برگزارکنندگان این جلسه، گزارشي از معرفی بیمارستان ضیائیان را تشريح كرد.
 وی با تأکید بر اینکه این مرکز در محروم‌ترین منطقه استان تهران واقع‌شده و بر اساس آمار رسمی کشور 47.5 درصد مردم این منطقه زیرخط فقر زندگی می‌کنند، گفت: بیمارستان ضیائیان 155 تخت مصوب و 143 تخت فعال دارد و بالاترین پذیرش ورودی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران را دارد و روزانه 1500 بیمار سرپایی را پذیرش و ویزیت می‌شوند و به‌طوری‌که 21 درصد پذیرش ورودی اورژانس علوم پزشکی تهران در 6 ماه اول سال 94 گزارش‌شده است.
دکتر انوری با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های کمیته بحران و بلایا افزود: این بیمارستان با داشتن جعفر تاجیک سعیدی، دبیر کمیته بحران و بلایا که آموزش‌هایی درزمینهٔ آمادگی با بحران را در کشور ژاپن به اتمام رسانده است و در کار خود نیز باتجربه و ماهر وکاردان هست، توانسته با برگزاری منظم جلسات کمیته بحران و بلایا و پی گیری مصوبات آن، گام‌های خوبی برای آمادگی با حوادث غیرمترقبه بردارد. تشکیل تیم آتش‌نشانی، نصب بورد وسایل بحران در تمام بخش‌های بستری و سرپایی، نصب برچسب خروج اضطراری، برگزاری چندین مانور آمادگی در مقابله با حوادث غیرمترقبه مانند فراخوان تیم بحران، مانور آشنایی با شرح وظایف کارکنان در زمان بحران و برگزاری کلاس‌های آموزشی و سایر موارد را ازجمله اقدامات انجام‌شده برای آمادگی با بحران برشمرد.
سپس تيم حاضر به همراهي دبیر کمیته بحران و بلایا، مسئول خدمات و تأسیسات اين بيمارستان از واحد تأسیسات، اکسیژن ساز، هواساز، آب‌رسانی و بخش‌های بستری بازديد كردند./ق

کلمات کلیدی
تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *