محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

با حضور رئیس بیمارستان ضیائیان مراسم یک سال مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ برگزار شد

دکتر حمیدرضا حکمت رئیس بیمارستان ضیائیان در مراسم یک سال مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ گفت: کرونا به ما آموخت که هیچ گنجی بهتر از سلامتی و هیچ‌چیزی ارزشمندتر از نجات جان‌عزیزانمان نیست؛زمانی که انسان خود را قدرتمند می‌دید همه دیدیم که یک ویروس چگونه سیستم زندگی انسان‌ها را مختل کرد و تازه آنجا بود که فهمیدیم هر چیزی در جایگاه خود قرار دارد و از همین‌جا باید به قدرت لایزال الهی پی برد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، به مناسبت یک سال مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ مراسمی روز یکشنبه ۳ اسفند ۹۹ در دو نوبت با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان ضیائیان برگزار شد.
 در این مراسم دکتر حمیدرضا حکمت رئیس، دکتر کامبیز مرادزاده مدیر، دکتر علی‌اشرف اقبالی معاون درمان، دکتر ابوالفضل زنده‌دل معاون آموزشی، دکتر رضوان هاشمی معاون پژوهشی، تهمینه ناجی مدیر پرستاری حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم دکتر حمیدرضا حکمت ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: امروز بعد از یک سال به گرد هم جمع شدیم تا یادی از یک سال مبارزه افتخارآفرین همه همکارانمان در بیمارستان ضیائیان و همچنین زحمت‌های همه کادر درمان در کشور با ویروس کرونا را زنده کنیم.
وی در سخنان خود به‌روزهای اول مواجهه‌ کشورمان با ویروس کرونا اشاره کرد و در خصوص جلسات متعددی که تیم مدیریت اجرایی، تیم مدیریت بحران و همچنین جلسات پی‌درپی با پزشکان برای ایجاد راهکارهای مناسب برای مقابله با این ویروس سخن گفت.
وی در ادامه گفت: در روزهای آخر سال ۱۳۹۸ اطلاعات ما در مورد این ویروس ناقص بود و ما نمی‌دانستیم این ویروس از چه طریقی منتشر می‌شود و حتی قدرت بیماری‌زایی آن تا چه حدی است؛ در آن زمان ما نمی‌دانستیم مدت درگیری انسان با این ویروس به چه میزان است و این‌ها همه سؤالاتی بود که در ذهن همه ما شکل‌گرفته بود و همین باعث شده بود تا دریابیم با یک بیماری مرموز روبه‌رو هستیم.
رئیس بیمارستان با اشاره به آیه ۱۵۵ سوره بقره که می‌فرماید: ولنبْلونّکمْ بشیْءٍ من الْخوْف والْجوع ونقْصٍ من الْأمْوال والْأنْفس والثّمرات ۗ وبشّر الصّابرین گفت: ما با یک ترس از یک بیماری ناشناخته آزمایش شدیم، در همان روزها همه دیدیم که برخی با آگاهی کامل از وجود این ویروس شروع به احتکار ماسک و لوازم حفاظت فردی کردند و در همان زمان تعدادی دیگر با قرار گرفتن در خط مقدم برای مبارزه با این ویروس در کنار کادر درمان جهاد کردند.
 تمامی شما شاهد بودید که در آن روزهای سخت همکارانی بودند که شبانه‌روز در مرکز برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مشغول بودند و هفته‌ها به خانه‌های خود نرفتند و دور از خانواده‌ها به بیماران ارائه خدمت کردند.
وی در ادامه به جان‌فشانی‌های همکاران و اینکه از یکدیگر سبقت می‌گرفتند تا این، آن‌ها باشند که در خط اول خدمت‌رسانی به بیماران حاضر می‌شوند اشاره کرد و گفت: این عزیزان مؤمنان واقعی هستند و ما را یاد آیه شریف سوره توبه که می‌فرماید: جاهدواْ بأمْوالکمْ و أنفسکمْ فی سبیل اللّه ذلکمْ خیْرٌ لّکمْ إن کنتمْ تعْلمون (با مال و جانتان درراه خدا جهاد کنید که خیر شما در آن است اگر آگاه باشید) می‌اندازند.
 درزمانی که انسان خود را قدرتمند می‌دید همه دیدیم که یک ویروس چگونه سیستم زندگی انسان‌ها را مختل کرد و تازه آنجا بود که فهمیدیم هر چیزی در جایگاه خود قرار دارد و از همین‌جا باید به قدرت لایزال الهی پی برد و بدانیم که خداوند چه نعمت‌های متفاوتی در اختیار ما گذاشته است، وقتی‌که نفس می‌کشیم شاید قدر آن راندانیم ولی وقتی یک ماسک جلوی صورت خود قرار می‌دهیم تازه متوجه می‌شویم که تنفس کردن چقدر زیباست و خداوند چه نعمت‌های بزرگی در بدن انسان قرار داده که شاید قدر آن‌ها را نمی‌دانیم.
وی در ادامه بیانات خود گفت: یک سال گذشت و ماسک عضو جدانشدنی از صورت‌های ما شده است؛ کرونا به ما آموخت که هیچ گنجی بهتر از سلامتی و هیچ‌چیزی ارزشمندتر از نجات جان‌عزیزانمان نیست.
رئیس بیمارستان در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات تمام کارکنان مجموعه خاطرنشان کرد با توجه به فشارهایی که وجود دارد می‌دانم که روزهای خوب نزدیک است و همه ما با توکل به خدا و با همدلی قطعاً به آن روزها خواهیم رسید.
 در ادامه مراسم کلیپی که در راستای یک‌سالگی کووید ۱۹ از جان‌فشانی‌ها و زحمت‌های تمامی کارکنان در مواجهه با ویروس کرونا تهیه‌شده بود به نمایش درآمد.
در پایان مراسم با دعوت از مدیران ارشد بیمارستان به برگزیدگان مسابقه شعر نویسی، خاطره‌نویسی و نقاشی که با موضوع سالگرد کرونا برگزارشده بود جوایزی اهدا و با دعوت از نمایندگان واحدهای مختلف از تمامی پزشکان، کارکنان کادر درمان و کادر پشتیبانی با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *