محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

با حضور رئیس مجمع خیرین کشور، ساختمان جدید اورژانس بیمارستان ضیائیان افتتاح شد

دکتر حمیدرضا حکمت رئیس بیمارستان گفت: انفاق تجارتی است که کسادی در آن وجود ندارد، انسان خیر هیچ‌گاه داشته‌هایی که خداوند از آن او کرده را برای خودش نمی‌داند.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، مراسم افتتاحیه ساختمان جدید بخش اورژانس بیمارستان ضیائیان روز شنبه ۱۴ تیر ۹۹ با حضور دکتر حمیدرضا حکمت رئیس بیمارستان، هاشم سلیمی آشتیانی رئیس مجمع خیرین کشور، دکتر آزاده چترروز مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کامبیز مرادزاده مدیر بیمارستان، مهندس محمود کلهر شهردار منطقه17 و جمعی از خیرین در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این مراسم رئیس بیمارستان ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک به مناسبت ولادت امام رضا علیه‌السلام تاریخچه بیمارستان را بیان و اهم افتخارات مرکز را برشمرد.
وی با اشاره به خیرینی که در طول  سال‌ها از کمک‌های خود به بیمارستان ضیائیان دریغ نکرده‌اند از آنان قدردانی کرد و گفت: خدا را شاکرم که امروز در جمع شما بزرگواران هستم ان شاءالله با کمک شما عزیزان بتوانیم اهداف مرکز آموزشی درمانی ضیائیان را به‌گونه‌ای جلو ببریم که حاصل آن خدمت‌رسانی در سطح عالی به مردم شریف منطقه ۱۷ و تمام بیماران باشد.
 وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن مجید که می‌فرماید: واللّه خيْر الرّازقين، وهو خيْر النّاصرين، وأنْت خيْر الرّاحمين افزود: خیر واقعی خداست و هر موجودی به‌اندازه معرفت و کمال خود از قید حقیقی و کمال نهایی به آن اهتمام می‌ورزد، درنتیجه هرچه معرفت بیشتر باشد عمل خیر آن فرد بیشتر است؛  در حقیقت انسان باید عملی را انجام دهد که خوشی حاصل از آن بادوام‌تر،اثربخش‌تر و شامل حال تمامی افراد جامعه باشد، انسان اگر عمل خیری را حتی به میزان اندک انجام دهد درنهایت شاهد اعمال نیکش در آخرت خواهد بود.
رئیس بیمارستان در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن مجید افزود:  انفاق تجارتی است که کسادی در آن وجود ندارد، انسان خیر هیچ‌گاه داشته‌هایی که خداوند از آن او کرده را برای خودش نمی‌داند و قسمتی از آن را برای دیگر بندگان محروم می‌داند و به آن‌ها انفاق می‌کند.
 وی در پایان بیانات خود با تأکید بر این نکته که دنیای مادی بسیار زودگذر است اشاره کرد و گفت:  دوستان و همکاران عزیزم خیلی زود دیر خواهد شد، پس چه مطلوب است آدمی قبل از اینکه چشم بر این حیات زودگذر ببندد سرنوشت خود را به‌گونه‌ای رقم بزند که از صالحین نزد خداوند باشد.
کار خیر در همه‌جا وجود دارد و برداشتن دردی از درد دردمندان در یک نقطه محروم سعادت است،  انشالله که خیر کثیر آن نصیب شما و خانواده‌هایتان شود اگر فردی نفسی را احیا کند مانند این است که کل جهان را احیا کرده است ارزش کار در بیمارستان و در کمک به بیماران بارها و بارها از بزرگان ما بیان‌شده است، امیدوارم این موهبت الهی نصیب تمامی بندگان خداوند شود، از خداوند متعال برای تمامی عزیزان دوام توفیقات، عزت و سربلندی، حیات طیبه و سعادت ابدی خواهانم.
 در ادامه این مراسم دکتر مسعود خسروانی معاون مشارکت‌های مردمی دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا علیه‌السلام در تائید سخنان رئیس بیمارستان گفت: نیکوکاران از آن دسته انسان‌هایی هستند که روش و شیوه‌های خوب زندگی را به‌خوبی آموخته‌اند که این خود امری است بسیار مهم،  حال ممکن است این کار نیک به‌صورت یک خدمت و تخصص باشد که ما درواقع به آن می‌گوییم سمن‌های مردم‌نهاد و یا سرمایه‌های نقدی و یا تجهیزاتی خریداری شود که به آن‌ فراد خیر گفته می‌شود و یا ملکی را اهدا می‌کنند که به آن‌ها می‌گوییم واقف.  درهرحال این عزیزان زمان و وقت خود را صرف سبقت گرفتن در کار نیک می‌کند که این امر بسیار خداپسندانه ایست و اجرش در درگاه پروردگار وصف‌ناپذیر.
 وی در پایان بیانات خود از کارکنان بیمارستان ضیائیان که با انفاق وقت خود به‌خصوص در زمان مبارزه با ویروس کرونا، باهمت و پشتکار فراوان جان هزاران بیمار را نجات دادند قدردانی کرد.
در ادامه رئیس مجمع خیرین کشور ضمن قدردانی از تمام خیرین شرکت‌کننده در این مراسم سخنان خود را با حدیثی از  امیرمومنان حضرت علی علیه‌السلام که می‌فرمایند: خوشا به حال آن‌کس که می‌داند از کجا آمده است و به کجا بازخواهد گشت آغاز کرد و گفت: اگر انسان این حدیث را سرلوحه کار خویش قرار دهد قطعاً رستگار از این دنیا می‌رود. ازنظر بنده خیر واقعی آن‌کس نیست که وجهی پرداخت می‌کند، خیر واقعی کسی است که در کاری که در دست دارد درست عمل کند، خیر واقعی پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها هستند که با خدمت‌رسانی به مراجعین به بیماران نشاط می‌بخشند.  اعتقاد بنده این است که اگر در بیمارستان‌هایمان درست عمل کنیم و درست هزینه شود اصلاً نیازی به خیرین در کشور وجود نخواهد داشت.
 وی با قدردانی از مریم پورزرندیان مددکار اجتماعی این مرکز برای پشتکار ایشان در جذب خیرین ابراز امیدواری کرد که باروحیه مثبتی که در ایشان است ان شاءالله در مراحل بعدی با نیت خالص و اهداف خداپسندانه در این راه پیروز باشند.
 در پایان این مراسم از خیرین با اهدای لوح تقدیر قدردانی و سپس ساختمان جدید اورژانس بیمارستان ضیائیان افتتاح شد.

مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *